VW T3 1.6TD te koop - moet weg

Plaats hier advertenties voor zaken die je te koop aan wilt bieden.
wdevree
Weet waar de oliepeilstok zit

VW T3 1.6TD te koop - moet weg

Ongelezen bericht door wdevree »

Goed rijdend klusproject, geen APK
VW T3 panel bus 1986. Gereviseerd motorblok 1.6 TD

Rijdend project te koop. Voorheen heb ik hem met veel plezier gebruikt als stealth camper. Helaas moet er nu weer veel aan gebeuren en kom ik er zelf te weinig aan toe. En nu moet ik binnenkort ook nog eens de werkplaats verlaten, dus ik heb mijn prijs naar beneden aangepast… moet weg!
De neus van de bus was ik aan begonnen met netjes te schuren en spuiten, maar de motor had toen plots eerst aandacht nodig. Het motorblok is gereviseerd en veel onderdelen vervangen, en deze loopt nu zeer goed. Meteen starten en geen rook. Met deze motor is amper gereden: zo’n 5000 km (1 x vakantie Noord Frankrijk & 1 x vakantie Berlijn).
De onderkant heb ik 6 jaar geleden met waxoil ingespoten. Helaas heeft de roest het project toch ingehaald en moet er nu echt aan gelast gaan worden. De garage heeft voorheen al stukjes gedaan, maar er moet nog meer. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en nu helaas ook geen tijd voor. Daarom doe ik het project weg. Ik was ook nog bezig met de elektra, de bus heeft nu een customized dashboard en alles werkt.
Trekhaak + elec. aansluiting. 4 versnellingen.

Door de jaren heen voor NIEUW vervangen:
Startmotor
Dynamo
Uitlaat
Wiellager LV
Remschijven voor
Schokdempers voor
Volledige rem leiding systeem
Handremkabels achter
Blower dashboard
Gloeibougies
Overmaat zuigers + krukas lagers e.d. voor de revisie
Cilinders gehoont
Kop gevlakt en geperst
Koppakking e.a. pakkingen
Zijspiegels
Expansievaatje
Koppeling hulp-cilinder

Banden
Snaren
Vloeistoffen
Filters

Door de jaren heen vervangen door ander gebruikte onderdelen:
Dieselpomp
Turbo
Draagarm l.a.

Ik heb er vast nog meer aan gedaan dat ik hier nu even vergeten ben :)

Mijn prijsbepaling:
Alles wat ik er in heb gestopt haal ik er aan waarde niet meer uit en dat probeer ik ook niet.
Maar er zijn wel 2 dingen van waarde aan deze bus en dat zijn de motor en het nieuwe remgedeelte+banden.

Gereviseerd motorblok 1.6 TD : €1000,-
Volledig nieuwe remleidingen, nieuwe remschijven + nieuwe banden: €1000,-
Rest van de bus: minimaal €500,- €0,-

Ik wil er dus minimaal €2000,- voor hebben, wat het materiaal minimaal waard is.
Ik hoop dat iemand het project kan gebruiken en dat ik hem/haar hier blij mee kan maken.

Neem contact op voor foto's en/of vragen
wdevree@hotmail.com
VW T3 1.6 TD (JX) 1986