ramen gezocht voor VW Gipsy Karmann uit 1983

Plaats hier advertenties voor zaken die je zoekt.
Dutchgipsy
Komt net kijken

ramen gezocht voor VW Gipsy Karmann uit 1983

Ongelezen bericht door Dutchgipsy »

Hallo!
Wij zijn net begonnen aan het renoveren van onze Gipsy die al een paar jaar in ons bezit is, maar nu echt opgeknapt moet worden. We gaan het houten frame onder de aluminium buitenkant vervangen. De ramen hebben echter allemaal krasjes of gebruikssporen.
Wij zoeken vooral originele ramen of ramen die passen voor de achtercabine/dak/wc, die nog in goede staat zijn. Het is een Gipsy uit 1983.

Heeft iemand een tip?
Groetjes,

Angelien
Friesland
RoonT3
Wandelende vraagbaak

Re: ramen gezocht voor VW Gipsy Karmann uit 1983

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo dat wordt speld in een hooiberg. Als eerste zie uit te vinden welk merk/maat ramen erin zitten. Ben benieuwd wat je aan vochtschade onder de beplating gaat vinden. Is net als met roest bij een T3, wat je ziet is maar een fractie. https://www.derlandmesserbus.de/vw-t3-die-gipsy-gt/

Een oudgediende hier heeft ook een Gipsy, wellicht dat hij meer infobronnen of tips heeft. Leest nog wel mee denk ik.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Dutchgipsy
Komt net kijken

Het houten frame en isolatie onder de beplating gaan we helemaal vervangen. We houden het hoofd koel en proberen de Gipsy te redden. Als we het nu niet doen gaat hij verloren en dat zou erg jammer zijn! Ramen kunnen we evt nog herbruiken. Maar misschien heeft iemand een staan voor onderdelen, hoop ik op...
RoonT3
Wandelende vraagbaak

Ongelezen bericht door RoonT3 »

'vervangen' is een nogal euforische benadering.

viewtopic.php?p=262793&sid=0d75a3c1d24d ... 22d56a1a5f

misschien via club kansen; http://www.karmann-coachbuilts.com/
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers

Ongelezen bericht door Ewout »

Hi Angelien, Ronald had wel even een kleine waarschuwing bij de linkjes mogen plaatsen: “ Kan schokkende beelden bevatten”... Succes met de restauratie in ieder geval [[thumbup]]
Mede-forummer Cheetah heeft ook een Gipsy gerestaureerd, maar hij is het laatste jaar niet meer op het forum geweest. Maar zijn mailadres werkt vast nog wel.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Dutchgipsy
Komt net kijken

Dank je wel. Ik heb inderdaad de renovaties die op karmann-coachbuilts staan al eerder goed bekeken en die geven wel weer dat het een monsterklus is. Onze Gipsy is er ook zeker niet beter aan toe als die Gipsy en Cheetah. Maar we hebben kundige hulp en we houden de moed erin.

Groet, Angelien
Plaats reactie