DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door Franz »

Hoi Allen,

Ik voel me een beetje aangesproken als het weer eens over garage bedrijven gaat. Ik heb 14 jaar ervaring met het werken bij een autobedrijf. Een merkgebonden dealer. Dat de staat de auto gebruikt om veel geld mee te verdienen dat is één... Echter niet de schuld van de garages. Bij de garage waar ik gewerkt heb werd pertinent niemand opgelicht of wat dan ook. Echter dat dure rekeningen uit onderhoudsbeurten rollen kan de garage ook niks aan doen. Altijd dat ge-emmer over dure rekeningen.... Laat het ding dan staan ! Je koopt hem toch zelf, je brengt hem zelf naar de garage etc etc.

Nu barst telkens weer de discussie los over garages en zo. Echt jammer soms. Er zijn er natuurlijk bij die de naam garage niet verdienen maar niemand zal eens zeggen van "tjonge heb net de auto een beurt laten doen, echt prima werk" als ie net 1000 euro mocht afrekenen. Waardeer die mensen toch eens. En ga geen opmerkingen plaatsen als je NUL verstand van auto's hebt. (niet aan iemand persoonlijk bedoeld)

Zo.. dat moest ik ff kwijt.

Groetjes Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
VFRikus
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door VFRikus »

Lucht wel op, he!
Ik krijg ook een beeeeetje het idee dat wij het altijd doen. We keuren te streng in het voordeel van ons portemonnee of we keuren niet goed en zien dingen over het hoofd. Hoe dan ook doen we het niet goed. Men realiseert zich niet dat er maar een keurnorm is en die norm staat weinig tot geen ruimte toe voor eigen interpretatie van de (wettelijk vast gestelde) regels.
Uiteindelijk kom je om de haverklap in de regelementen de zin tegen: Onze Minister stelt regels vast omtrent het bepaalde in het zevende lid. -

(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Voormalig lid 91

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Om het ff aan te dikken, ook ik ben al met een boodschappenlijstje bij Sei geweest. Is aan te raden! Gelukkig zit bij ons in de buurt ook een hele nette garage! (ATC beringe)

Zoals ik al eerder aangaf, er zijn goede garages waar je op kunt vertrouwen! het is wel ff zoeken! Weliswaar heb ik aangegeven dat sommige garages de APK als melkkoe gebruiken (voorbeeld is bij ons de VW dealert, een redelijk grote!) maar ik wil zeker niet alle garages over een kam scheren!

Bij ATC zit een monteur die al jaren het onderhoud van onze wagens doet. Heb je eenmaal een goede gevonden, dan kom je als klant terug! zo niet........ Iedere keer als ik onderhoud (passat) en APK (bus en auto) bij die garage laat doen is dus een compliment!

Van energieleverancier ben ik nogal eens aan het wisselen, dus bij dez wil ik Jan ff laten weten dat ik heel tevreden ben met de prik die bij mij uit de stopkontakten vloeit [[worshippy]] en dat al jaren :he!!!:
Voormalig lid 91

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

VFRikus schreef:. Men realiseert zich niet dat er maar een keurnorm is en die norm staat weinig tot geen ruimte toe voor eigen interpretatie van de (wettelijk vast gestelde) regels.
Hej Jan, zijn we iets op het spoor? Mss dat er daarom zoveel mensen ontevreden over de APK zijn! :buiken:
Bokkie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 apr 2005 13:10
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door Bokkie »

Hoi,

Wie durft er op de bovenstaande RUSSISCHE LINK te drukken?

Ik ga dat niet doen in ieder geval!
Dit ondanks dat deze door een lid van het forum is gepost.
Het zoeken op deze link geeft RARE dingen.

Haije.
Vorige bussen;
Ford Transit 175 dubbellucht (1973 1jaar 5000km FB-16-66),
VW T3 (1981 11jaar 50000km ZX-87-BX),
VW LT1 (1990 5jaar 50000km VJ-95-RS),
VW LT2 (1997 11,5jaar 154000km VP-HL-31),
NIEUW: VW Crafter L4H2 80kW 2010
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: DEFINITIE: APK = GELDKLOPPERIJ

Ongelezen bericht door Bob »

Ik ben niet bang. Het is niet 1 link, het zijn er wel 200 of zo. Allemaal naar Russische sites.
Bob

2.5 TDI 2008
Plaats reactie