OP ZOEK NAAR,................. GEVONDEN!

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Ik begrijp geen snars van dit topic
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Marcel.S schreef: 30 okt 2017 13:50 Ik begrijp geen snars van dit topic
TS is op zoek naar zijn oude bus omdat hij het vermoeden heeft dat deze is omgekat. Hiervoor benaderen hij en zijn gezin verschillende forums en Facebook en nu zelfs omroep West met het verhaal dat ze dus bus missen en graag terug willen. Om het complot nog ingewikkelder te maken zijn ze volgens mij vergeten om de goudstaven uit de achterste dwarsligger te halen voor de verkoop :buiken: beste tip: doe melding bij de RDW en overleg of aangifte doen zin heeft en laat het daarna rusten. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand en word de halve t3 liefhebbers wereld op de kop gezet voor een "vermoeden" waarbij de huidige eigenaar enkel zwart word gemaakt.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Bokkie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 apr 2005 13:10
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door Bokkie »

Hai Sjoerd,
Wij willen graag dat je nu ophoud met het verdraaien van het verhaal betreffende deze zoek tocht.
Jij maakt het nu toch wel allemaal erg bont.

FEIT IS HET VOLGENDE:
Mijn dochters zijn allebeide gek van de Transporter, zeker de T3 en T4. Wat Bettiena in de clip op de regio TV vertelt is het eigenlijke verhaal. Daarnaast het feit dat de andere dochter volgend jaar september gaat trouwen, en het toch wel leuk zou zijn om de gezochte T3 als trouw auto te gebruiken, heeft geresulteerd in deze clip voor de extra aandacht.
Niets meer en niets minder.

Ik sta trouwens geheel buiten deze zoektocht. Het is een initiatief van de dochters.

Haije.
Vorige bussen;
Ford Transit 175 dubbellucht (1973 1jaar 5000km FB-16-66),
VW T3 (1981 11jaar 50000km ZX-87-BX),
VW LT1 (1990 5jaar 50000km VJ-95-RS),
VW LT2 (1997 11,5jaar 154000km VP-HL-31),
NIEUW: VW Crafter L4H2 80kW 2010
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Bokkie schreef: 30 okt 2017 15:03 Wij willen graag dat je nu ophoud met het verdraaien van het verhaal betreffende deze zoek tocht.
Jij maakt het nu toch wel allemaal erg bont.
A dus toch nog een andere reden voor het zoeken naar de bus ;) ik loop je maar een beetje te starren. Voor mij was 1+1 2.. maar goed zoals ook al eerder aangegeven de huidige eigenaar heeft aangegeven geen contact te willen met oude eigenaren en zoals je zelf in je een na laatste post aangeeft zit er voor jou misschien nog wel een luchtje aan. Volgens mij kun je net zo goed een andere bus kopen en daar nieuwe leuke dingen mee gaan doen dan eeuwig achter deze aan blijven zoeken totdat de prijzen van de t3's verdrie(vier,vijf)voudigd zijn.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door insomnia »

- Jullie willen de bus terug zien...
- Elke wisseling van eigendom of mutatie bij RDW houden jullie bij...
- Het vermoeden is dat de bus rood is...

Wat mij onduidelijk is
- ergens staat dat de huidige eigenaar niet wil verkopen ((is dat relevant ?)
- er wordt het woord omkatten gebruikt maar als dit word herhaald dan moet men niet overdrijven of het verhaal spannender maken? (Is er wel sprake van omkatten of is dit woord oneigenlijk gebruikt om te verwijzen naar de rode kleur?
- de film is spannender gemaakt dan het is (film muziek, zoektocht beelden enz)?

Reden dat ik dit typ.... Busleden willen graag helpen.. ik iig maar wel alleen als het verhaal helder, eerlijk en duidelijk is. We zijn terughoudend met dit soort acties als.ze niet duidelijk zijn. Er worden helaas steeds vaker bussen ontvreemd. Dat het verhaal meerdere malen omhoog komt in verschillende nuances en op verschillende plekken helpt gewoon niet.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door krisg »

Het verbaast mij dat je na meer dan 10 jaar:
- met de 'community' rond de T3 die bus nog niet gevonden hebt.
- nog steeds zoekt.
- van alle 'nieuwe' eigenaren er geen enkele is waar je contact mee gekregen hebt.

Het lijkt erop dat niet alle informatie wordt gedeeld hier maar dat is mijn idee.
Als het omkat verhaal klopt, dat leeft precies toch al even, dan bestaat je bus toch gewoon niet meer en is de rest van de zoektocht nutteloos, of begrijp ik iets verkeerd ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door vwt3fan »

hoi Haije e.a.
Ik geloof je dochters zoektocht wel, ken Bekkema's als betrouwbare personen.
En omdat je maar geen kontakt etc. kan krijgen, heb je best kans dat jou ex-busje gebruikt is om te katten.
Dat is op flinke schaal gebeurd toen met oude oldtimerwetgeving.
Dat de serienummers eruit geslepen zijn en in een andere T3 Bus gelast, en ook het kenteken nu voor die andere bus wordt gebruikt.
Als dat zo is, vrees ik het ergste voor jou ex-bus... Die zal dan wel naar de sloop zijn.
En dan zal de huidige eigenaar van het kenteken en ingelaste identificatienummers zich wel doodgeschrokken zijn bij die kontakt-aanvraag van de RDW!
En temeer, mocht hij weten van je dochters zoektocht, zal hij zijn omgekatte bus wel verstoppen.
Met de juiste apparatuur, kun je veelal snel zien of een auto is omgekat, dus dan is hij de sigaar.

Mijn advies is ook: Kijk eens uit voor een nieuw oud busje!
In Duitsland is er momenteel best wel aanbod, omdat diesel daar lastig wordt, zo niet onmogelijk in de grote steden. En juist daar, in Berlijn en Hamburg etc, wonen alternativoos met een T3 busje, maar willen er nou wel vanaf. En liggen de prijzen momenteel relatief laag.
En heb je de tijd om de bus nog beetje op te knappen voor het trouwen!
Mocht je ex-bus nog leven, zal dat wellicht ook niet meer in jofele conditie zijn.

Nou, succes ermee, en ben supernieuwsgierig of de bus misschien toch nog gevonden wordt, nu je dochters alles uit de kast halen!
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als die al omgekat is is dat nog geen echt probleem, kost even tijd, is ongemakkelijk en weer een les geleerd. Even afwachten hoe het identiteitsonderzoek afloopt. Maar dat ze de bus zouden afpakken of verschroten? Denk dat als je ter goeder trouw de bus gekocht hebt (ahum) je in het gunstige geval nieuwe papieren krijgt. (met nieuw ingeslagen chassisnummer en bouwjaar?)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

RoonT3 schreef: 31 okt 2017 08:32 Als die al omgekat is is dat nog geen echt probleem, kost even tijd, is ongemakkelijk en weer een les geleerd. Even afwachten hoe het identiteitsonderzoek afloopt. Maar dat ze de bus zouden afpakken of verschroten? Denk dat als je ter goeder trouw de bus gekocht hebt (ahum) je in het gunstige geval nieuwe papieren krijgt. (met nieuw ingeslagen chassisnummer en bouwjaar?)
Das allemaal leuk en aardig maar dat maakt de bus nog niet de "gezochte bus" die door hem is ingebouwd. Die zal in het omkat geval allang in onderdelen uit elkaar liggen.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Indien er sprake van katten is, denk ik dat het kenteken, kentekenpapieren en de identificatienummers van Haije's ex-busje, zijn gebruikt om een andere, wellicht jongere T3 Bus als oldtimer te kunnen berijden. En is Haije's ex-bus dan vermoedelijk gesloopt en weggemoffeld.
Mocht mijn kat-theorie kloppen en lukt het De Dochters om de Bus met Haije's ex-kenteken te vinden, dan hoeven ze niet eens te proberen om met een aantrekkelijk bod die bus te kopen. Beter kunnen ze de huidige eigenaar dan chanteren, de Bus voor een appel en en ei op de kop tikken en de huidige eigenaar vertellen dat ze verder heel discreet zijn, en alles onder de pet houden!
Want die gaat me toch een navordering + boete krijgen als dat omkatten uitkomt....
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: OP ZOEK NAAR,.................

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Alleen voor trouwen kun je ook huren , ook leuk en kost minder tijd en geld.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: OP ZOEK NAAR,................. GEVONDEN!

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Haije , als ze een T3 zoekt voor een bruiloft dan mag ze mijn bus lenen . Laten ze maar en PB sturen .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: OP ZOEK NAAR,................. GEVONDEN!

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Spam + reacties verwijderd.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: OP ZOEK NAAR,................. GEVONDEN!

Ongelezen bericht door Ewout »

[[thumbup]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie