Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Misschien handig om hier ook even te posten.
Screen Shot 2017-07-19 at 11.44.24.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ja lees maar de verhalen op het camper forum er op na hoe de moderne pensionado's de hele zomer vrij staan.
en wat ze mee maken.
Ik zie het ook wel eens, rijen dik naast elkaar allemaal van die vierkante witte bakken.
Gelukkig ben ik geen camper :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nee precies. Door onze grootte en gewicht kunnen we ook wel eens buiten gebaande paden staan om te overnachten. Ik zie het ook met Campervan Culture, een wildkampeer enthousiast die altijd een rondje loopt voordat hij een stek verlaat. Zo ruimt hij zijn eigen en andere hun troep op.

Over wildkamperen gesproken, kende je deze al?
https://www.instagram.com/vanlifelocation/
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Theo Postma »

nee ken ik niet, nu kijk/zoek ik ook niet naar zulke verhalen.
Ik wil niet vrij staan, zo in het wild.
En daar is maar een reden voor, er is geen stroom aansluiting :D

Theo
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door luizenbos »

Het is al jaren oud en ook nog steeds van kracht wij deden altijd het is gewoon een fatsoen norm die in je zit :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Als je leest op het camper forum waar onze ouderen zich mee bezig houden, om van de schillen en dozen af te komen, dan weet je dat deze oude generatie er totaal niets van begrepen heeft, de oude hippies zullen we maar zeggen.
Poep in een plastic draagtas en dan in de openbare afval emmer gooien.
Om maar es wat smerigs te noemen, of de afval water kraan open laten staan bij het weg rijden.
Lekker is dat toch he, dat vrij staan met zo weinig kosten.

Theo
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Gelukkig kan het met weinig moeite ook anders. Er zijn talloze camperserviceplaatsen in de meeste landen en steeds meer tanktations bieden dit soort service. Ideaal.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
leof
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 932
Lid geworden op: 20 aug 2008 09:31

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door leof »

Theo Postma schreef: 19 jul 2017 17:22 Als je leest op het camper forum waar onze ouderen zich mee bezig houden, om van de schillen en dozen af te komen, dan weet je dat deze oude generatie er totaal niets van begrepen heeft, de oude hippies zullen we maar zeggen.
Ik hoor denk ik ook bij deze generatie. Ben 69 [[thumbup]]
Maar om ze nou allemaal over één kam te scheren....
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door krisg »

't is natuurlijk ook zo dat er 100 netjes passeren en eentje het verkl**t. Waar lees je over ? die ene natuurlijk.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Theo Postma »

leof schreef: 19 jul 2017 19:08 Maar om ze nou allemaal over één kam te scheren....
Over een kam scheren zou gemakkijk zijn, zo lekker ongenuanceerd :D
Nee ik bericht van verhalen wat ik lees op het camper forum, en het beeld wat daar op komt is de oudere mens, zich verplaatsen in een groot wit vierkante recreatie voertuig.
En dan rijen dik staan, deur aan deur :shock:
Er zijn altijd mensen, ook in dit voorbeeld, die zich wel netjes gedragen, en ook in een groot wit vierkante recreatie zich verplaatsen.
En ook dat het grootste gedeelte zich netjes gedraagt, maar omdat ze met zo vele zijn....

Theo
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik zie je er wel eens voorbijschuiven idd. Wat mij vooral stoort daar is het opeisen van rechten als kampeerder die wild staat. "Het is een gedoogplek", zeggen ze, "en we brengen een hoop mee voor de middenstand."

Hierbij zeg ik trouwens niet dat ze de veroorzakers zijn.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door Johannus »

BeakerFlo schreef: 19 jul 2017 20:09 Ik zie je er wel eens voorbijschuiven idd. Wat mij vooral stoort daar is het opeisen van rechten als kampeerder die wild staat. "Het is een gedoogplek", zeggen ze, "en we brengen een hoop mee voor de middenstand."

Hierbij zeg ik trouwens niet dat ze de veroorzakers zijn.
Haha. Ja. 'We brengen een hoop mee voor de middenstand'. Zo zijn campings, hotelletjes en zelfs restaurantjes heel blij met al die vrij-campeerderts :-)

Nee, zonder gekheid, dat soort 'op de borstklopperij' komt mijnsinziens vooral van zuurpruimen & zuunige knieperts, die zelf ook wel weten dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en de hand op de knip houden. Waarom zou je je anders zo 'verdedigen'?

Als je ergens rijen dik gaat staan, heeft dat weinig meer met 'vrij' camperen te maken denk ik. Hier op de plaatselijke camper-parkeer-plaats is het de afgelopen weken ook aanschuiven, maar het zijn er hooguit 5, en gelukkig nog enigzins divers. En het terreintje blijft schoon. Zelfs zonder afvalbak!
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Het is voor mij vanzelfsprekend om alles netje achter te laten, want om zo te kamperen ben ik al vanaf mijn 2e jaar opgevoed.
Helaas zijn er altijd mensen die het verpesten voor anderen.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Wildkamperen met een volledig uitgeruste camper kan je toch geen wildkamperen noemen. Als gelauwerd wildkampeerder uit de 70er, 80er en 90er jaren van de vorige eeuw was al een duidelijk onderscheid te zien tussen mensen die 'wildkampeerden'. Ook toen had je al 'dat slag volk' dat nergens op lette dan op zichzelf. Maar dat geld voor elke vorm van recreatie. Van de week op de camping perfect onderhouden sanitair, 2x daags schoonmaak, de baas tussendoor zelf ook aan de kuis, maar wat een zwijnen sommige van die Hollanders (Vlamingen en Fransen).. Na gebruik putjes vol afwasdrek, haren in de waskom en douchegoten, bagger tot in de hoeken op de vloer, De zakjes (?) hondenstront in de vuilbak in het wasgebouw en bedenk het maar. Het achterlaten zoals je het aantreft geld voor sommigen gewoon niet. Bewust gekozen voor een 'ecologische' camping en wat zie je, 4 talige (fr/en/de/nl) bordjes met uitleg over de natuur op de camping en aan de beek. Nee hoor wat walst er over de camping? Zo'n losgeslagen kudde juvenielen van Nederlandse komaf die alles doet wat net afgeraden wordt op de bordjes.

Bij het wandelen in de bossen van hetzelfde, je ziet zoveel comsumentengemak rondzwerven. Koek en snoepwikkels, drankpakjes en zakjes, zakdoekjes gebruikt voor weet jij veel..... Wat is de moeite even een plak mos of een steen optillen, je behoefte te doen als dat dan zo nodig moet, en je nalatenschap weer netjes af te dekken. En aub ook wat verder dan de rand van het pad.

Sta je in een stadje bij de tourist info, galerij met blowende franse hangjeugd, spreek je netjes aan, begroeten terug en maken plaats zodat je kan passeren, vertel je in voorbijgaan dat de gendarmerie een straat eerder met twee camionettes is gestopt, en ze danken vriendelijk en vertrekken. Een uur later wandelen we naar een uitzichtpunt en WO1 monument en wie treffen we daar aan? Diezelfde jongeren na een pad gevolgd te hebben van Oreo koekjes plastic en Capri drinkzakjes. Ik heb ze gevraagd of ze bang waren te verdwalen als ze uitgeblowd waren. Vanwaar al die troep op het pad. Menig excuus en gelijk een mannetje aan de opruim rond het monument. Later terug bij de bus op de parking kwamen ze ook aan en lieten ons de zak met afval zien. Ze kunnen het wel.

Als ik tegenwoordig nog eens 'wild' sta is dat behoorlijk tam. Ik vraag het meestal even bij de boer of in café of er een plekje is in de buurt. 50% kans dat je een mooie weide krijgt aangewezen of een lokaal terrein waar je anders nooit terecht zou komen. Zo niet, op naar de volgende boerderij. Maar ook deze manier kent zijn grenzen. Als we dat allemaal gaan doen staat op gegeven moment de boer ook op de barricaden. Ik ben al verscheidene malen met enige dwang (1x met dubbelloops) de weg terug naar de straat gewezen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

En als we het nog netter achter laten dan dat we het aantreffen mogen we weer terug komen :P
Ik denk wel dat wij het eens zijn, iedereen die hier reageert, nu nog de mensen die wel wc papier laat slingeren of hun troep.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Waarschuwing/verzoek van kampeerder

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Met een T3 busjes zou ik het nog wel wildkamperen willen noemen, eigen belang :P, maar inderdaad die volledig uitgeruste tupperware-machines met wc, douche en alles zou je misschien geen wildkamperen meer kunnen noemen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Plaats reactie