![[[uuhhmm]]](./images/smilies/eusa_think.gif)
Ook een verstop de koel styteem werd genoemd omdat bij a4 alles erachter en is ingebouwd zit moest de voorkant boel gedomteerd om er bij te kunnen .
Dat betekend dat de hele voorkant eraf moet halen bumper koplamen voorframe los als je alles moet slopen ook maar meteen dan beter de distrubiesie riem
Kan vernieuwen omdat dan alles toch open licht,--- omdat ik zelf daar een beetje huiverig voor was ben ik gaan informeren wat dan dan mag gaat kosten .
daar schok ik wel van
![[[schrik]]](./images/smilies/scared.gif)
Ook maar eens geïnformeerd wat het dan dan aan de onderdelen zouden kosten voor je raad het al ....

Dus waterpomp thermostaat spanrollen en riemspanner multie riem omdat ik daar altijd wat korting krijg waren de kosten 299 euro .
aan materiaal dus nog zonder gereedschap wel met de wetenschap dat ik dat dan ook bij

na toch wel rijp over leg thuis met voor en tegens en het idee dat er dan ook gereedschap aan geschaft moet worden wat altijd dan weer van pas komt bij de ander klussen besloten zelf dus de klus maar zelf gaan aan pakken .
heeeeel wat filmjes op you tube gekeken daar vond ik er 3 waarvan 1 er uit sprong en die als uitgang punt heb genomen .
moeders zij nog neem er ruim de tijd voor dus maandag aanvangen alles slopen tevens spullen besteld en alles via het YouTube filmpje maar dan ook alles alles .
stuk voor stuk beetje bij beetje elke keer de film stopzetten heb de film wel 20 keer gezien met aantrek momend en hoe en wat en ook toch wel een goede uit leg. in het Engels natuurlijk
jullie mogen best weten de angst en het gevooel doe het wel goed en als alles wat er bij hoort viert hoog tij ..... alle minuscuul af gemeten en met verf vasten punten merktekens op verschillende punten als referentie zodat je altijd terug kan vallen op ? tja
ook nog staal gehaald om en het speciale gereedschap te maken en gemaakt 3 stuks waarvan er 2 later overbodig waren mits de streepjes maar goed staan

is vandaag de motor voor het eerst gelopen gekregen zonder dat me kleppen op me zuigers sloegen kwam nog wel een ratelent geluid duurde 5 seconden en was over
![benieuwd ::[O]::](./images/smilies/no_pics.gif)
zal wel zijn dat de hydrolise kleppen gevuld moesten worden.
Maar nu verder kijken heb ik niet kunnen vinden water pomp was goed thermomstaat in het het pannetje gelegd en was dus goed
bij demontage van de riem en met de dop 17 sleutel ronddraaiend kwam ik er achter dat de riem stond de klapperen kon hem kwart slag draaien
en is een wonder dat is blijven zitten

enige wat ik kan bedenken is de riemspanner niet goed heeft gewerkt heeft waardoor de riem spanning te laag lag niet zo meer goed was ,
zodat de waterpomp dus niet mee kon draaien en loos stond te wezen tot betere tijden .
Nu morgen alle weer dicht bouwen weer ruime ervaring rijker maar en het moraal van het verhaal is is je kunt een heleboel meer kan dan je eigenlijk zelf wel eens denkt.
dus met behulp van eigenlijk 1 filmpje is geld stuk goed koper en weer wat gereedschap rijker die weer van pas komt bij me ander bus met v6 die ik nu watgeruster durf aan te pakken