Heeft er hier iemand ervaringen met ODBII toestellen ?
Ik probeer me te orienteren maar zie door het bos de bomen niet meer echt.
We willen een zo universeel mogelijk apparat maar het moet zeker werken op een Skoda Octavia (2 jaar oud) en in de toekomst ook op de nieuwe Golf die we besteld hebben.
Naast uitlezen willen we ook de service intervallen kunnen resetten en eventueel andere zaken kunnen schrijven. Liefst in het nederlands.
Iemand ideeen ?
Kris
ODBII toestellen
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
ODBII toestellen
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: ODBII toestellen
Volgens mij is het maar net wat je wilt. Diagnose en beperkt coderen zal iets van een VAGCOM vragen , maar wat dieper erin en programmeren van modules kun je daar weer niet mee. Maar hoe meer je er mee kunt, hoe gebruiksonvriendelijker het werkt...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: ODBII toestellen
Blijf je enkel bij VAG?
Heb je android toestel?
Dan kan ik u OBDEleven aanbevelen.
In het begin even zoeken maar eens je dat programma kent is het hetzelfde als vagcom.
Hier krijg je via fora hulp of kan je dingen vragen
Elke dag dat je de app opent krijg je credit, en daarmee kan je dingen laten coderen voor u. Als je zelf op het WWW kan zoeken naar de codes heb je die credits niet nodig en kan je zelf coderen.
Zelf heb ik dit niet, maar via kameraad al diverse dingen kunnen aanzetten/coderen (signaal gordel en remblokken bij golf4, bochtenverlichting aangezet bij caddy 2018, richtingaanwijzer van 3 naar 5x gecodeerd op golf5,...)
Voor de rest kan ik u enkel zeggen of coderen bij bepaald merk of codes uitlezen bij diverse merken,indien beide is dit verkrijgbaar maar duur (bosch, hella gutman, snap-on,...)
Heb je android toestel?
Dan kan ik u OBDEleven aanbevelen.
In het begin even zoeken maar eens je dat programma kent is het hetzelfde als vagcom.
Hier krijg je via fora hulp of kan je dingen vragen
Elke dag dat je de app opent krijg je credit, en daarmee kan je dingen laten coderen voor u. Als je zelf op het WWW kan zoeken naar de codes heb je die credits niet nodig en kan je zelf coderen.
Zelf heb ik dit niet, maar via kameraad al diverse dingen kunnen aanzetten/coderen (signaal gordel en remblokken bij golf4, bochtenverlichting aangezet bij caddy 2018, richtingaanwijzer van 3 naar 5x gecodeerd op golf5,...)
Voor de rest kan ik u enkel zeggen of coderen bij bepaald merk of codes uitlezen bij diverse merken,indien beide is dit verkrijgbaar maar duur (bosch, hella gutman, snap-on,...)
Grtz Brecht
- rkoffrie
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
- Locatie: Helmond
Re: ODBII toestellen
OBD Eleven is inderdaad een goed alternatief voor VAGCOM/VCDS.
Heb er de trekhaak en diverse andere instellingen voor onze Audi e-tron PHEV (uit 2016) mee geprogrammeerd.
Werkt ook op de oudere VW's (b.v. Golf 2.0 met 2E of AGG motor), met K-line (KKL) protocol (nieuwere voertuigen werken met CAN).
Dus kan ik er mijn omgebouwde T3 ook mee uitlezen
Voordeel: een legale versie van een diagnose apparaat, welke netjes up-to-date wordt gehouden. Ik heb de Pro-versie (is iets duurder: 80 euro vs. 50 euro), maar dan kan je wel de long-coding doen (lees: instellingen veranderen in de verschillende modules).
Grootste nadeel van OBDEleven vind ik dat je altijd een internetverbinding nodig hebt (via de telefoon); in de Eiffel had ik geen 4G; dan kan je ook geen diagnose doen. Het werkt ook (nog) niet op IOS (is voor mij geen punt; gebruik alleen Android).
Heb er de trekhaak en diverse andere instellingen voor onze Audi e-tron PHEV (uit 2016) mee geprogrammeerd.
Werkt ook op de oudere VW's (b.v. Golf 2.0 met 2E of AGG motor), met K-line (KKL) protocol (nieuwere voertuigen werken met CAN).
Dus kan ik er mijn omgebouwde T3 ook mee uitlezen
Voordeel: een legale versie van een diagnose apparaat, welke netjes up-to-date wordt gehouden. Ik heb de Pro-versie (is iets duurder: 80 euro vs. 50 euro), maar dan kan je wel de long-coding doen (lees: instellingen veranderen in de verschillende modules).
Grootste nadeel van OBDEleven vind ik dat je altijd een internetverbinding nodig hebt (via de telefoon); in de Eiffel had ik geen 4G; dan kan je ook geen diagnose doen. Het werkt ook (nog) niet op IOS (is voor mij geen punt; gebruik alleen Android).
Groeten Robert
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: ODBII toestellen
Hoe is het met je omgebouwde motor? Alles werkt naar wens?
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- rkoffrie
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
- Locatie: Helmond
Re: ODBII toestellen
Ja super; inmiddels ook al met de nieuwe configuratie met caravan naar de Eiffel geweest...zal de topic nog wel een keer updaten...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Robert
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970