Adios T3, Ola T5!
Geplaatst: 14 jun 2020 14:47
Beste liefhebbes,
Na 12 jaar hebben wij afscheid genomen van ons buske. Heel veel aan gewerkt, maar ook heel veel plezier aan gehad. Verkoop ging erg snel en ze is gelukkig in handen van een liefhebber die haar nu koestert.
Naast festvals en weekendjes bracht de bus ons elk jaar probleemloos naar verre bestemmingen; meermaals naar vrienden in Andalusie en Kroatie, maar ook naar Bosnie, Servie, Portugal en Denemarken. (Een keer opgehaald door Depannage met een haperende startmotor op een Franse bergpas )
Juist omdat we in onze beperkte vakantie tijd toch graag ver weg willen kwam de gedachte aan een jongere VW camper vaker langs. Afgelopen december de knoop eindelijk doorgehakt; buske verkocht en een T5 uit 2011 aangekocht, welke inmiddels is omgebouwd tot camper en de eerste campeernachtjes heeft overleefd .
12 1/2 jaar geleden kwam ik op t forum met de post "Bodywork" viewtopic.php?f=24&t=6137&hilit=bodywork
waar de restauratie begon. Een jaar later was onze maiden trip naar het VW treffen in Enkhuizen, waar ik voor het eerst gezichten zag bij de forummers die ons al die tijd met goede raad bijstonden.
Daar wil ik jullie alsnog voor bedanken!
T3's worden steeds gewilder, ik hoop dat jullie ze nog lang in leven houden (dat geldt ook voor t forum .
Ik merk dat ik het niet kan laten om af en toe het forum te bezoeken. Ik heb ook nog een boel 2.0 CU delen liggen die ik tzt te koop zal aanbieden.
Het gaat jullie goed!
Groeten van John en Miriam.
P.s.
Voor wie het kan aanzien deel ik nog wat foto's van ons nieuwe T5 busje (waarschuwing: kan als schokkerend ervaren worden ). In en exterieur zijn geïnspireerd op ons oude busje, zonder krampachtig te willen kopiëren.
Het is een ex-politie (calamiteiten) bus met veel km maar met volledige onderhoudshistorie bij dezelfde dealer die de bus nieuw aan de politie leverde.
Bijkomend voordeel was een zwaardere dynamo, 2e accu en standkachel. Ook de meubelplaat van het hufter-proof politie interieur heb ik kunnen gebruiken voor het nieuwe interieur. Ik heb hefdakje en slaapbank laten inbouwen, gas/electra en interieur verder zelf gedaan, wat erg leuk is om te doen! (zie ook post van Frits, maar die heeft wat meer handigheid en wat meer ruimte [[thumbup]] .
Na 12 jaar hebben wij afscheid genomen van ons buske. Heel veel aan gewerkt, maar ook heel veel plezier aan gehad. Verkoop ging erg snel en ze is gelukkig in handen van een liefhebber die haar nu koestert.
Naast festvals en weekendjes bracht de bus ons elk jaar probleemloos naar verre bestemmingen; meermaals naar vrienden in Andalusie en Kroatie, maar ook naar Bosnie, Servie, Portugal en Denemarken. (Een keer opgehaald door Depannage met een haperende startmotor op een Franse bergpas )
Juist omdat we in onze beperkte vakantie tijd toch graag ver weg willen kwam de gedachte aan een jongere VW camper vaker langs. Afgelopen december de knoop eindelijk doorgehakt; buske verkocht en een T5 uit 2011 aangekocht, welke inmiddels is omgebouwd tot camper en de eerste campeernachtjes heeft overleefd .
12 1/2 jaar geleden kwam ik op t forum met de post "Bodywork" viewtopic.php?f=24&t=6137&hilit=bodywork
waar de restauratie begon. Een jaar later was onze maiden trip naar het VW treffen in Enkhuizen, waar ik voor het eerst gezichten zag bij de forummers die ons al die tijd met goede raad bijstonden.
Daar wil ik jullie alsnog voor bedanken!
T3's worden steeds gewilder, ik hoop dat jullie ze nog lang in leven houden (dat geldt ook voor t forum .
Ik merk dat ik het niet kan laten om af en toe het forum te bezoeken. Ik heb ook nog een boel 2.0 CU delen liggen die ik tzt te koop zal aanbieden.
Het gaat jullie goed!
Groeten van John en Miriam.
P.s.
Voor wie het kan aanzien deel ik nog wat foto's van ons nieuwe T5 busje (waarschuwing: kan als schokkerend ervaren worden ). In en exterieur zijn geïnspireerd op ons oude busje, zonder krampachtig te willen kopiëren.
Het is een ex-politie (calamiteiten) bus met veel km maar met volledige onderhoudshistorie bij dezelfde dealer die de bus nieuw aan de politie leverde.
Bijkomend voordeel was een zwaardere dynamo, 2e accu en standkachel. Ook de meubelplaat van het hufter-proof politie interieur heb ik kunnen gebruiken voor het nieuwe interieur. Ik heb hefdakje en slaapbank laten inbouwen, gas/electra en interieur verder zelf gedaan, wat erg leuk is om te doen! (zie ook post van Frits, maar die heeft wat meer handigheid en wat meer ruimte [[thumbup]] .