Adios T3, Ola T5!

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
John met 'n buske
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 599
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
Locatie: Eindhoven

Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door John met 'n buske »

Beste liefhebbes,
Na 12 jaar hebben wij afscheid genomen van ons buske. Heel veel aan gewerkt, maar ook heel veel plezier aan gehad. Verkoop ging erg snel en ze is gelukkig in handen van een liefhebber die haar nu koestert.

Naast festvals en weekendjes bracht de bus ons elk jaar probleemloos naar verre bestemmingen; meermaals naar vrienden in Andalusie en Kroatie, maar ook naar Bosnie, Servie, Portugal en Denemarken. (Een keer opgehaald door Depannage met een haperende startmotor op een Franse bergpas :mrgreen: )

Juist omdat we in onze beperkte vakantie tijd toch graag ver weg willen kwam de gedachte aan een jongere VW camper vaker langs. Afgelopen december de knoop eindelijk doorgehakt; buske verkocht en een T5 uit 2011 aangekocht, welke inmiddels is omgebouwd tot camper en de eerste campeernachtjes heeft overleefd :D .

12 1/2 jaar geleden kwam ik op t forum met de post "Bodywork" viewtopic.php?f=24&t=6137&hilit=bodywork
waar de restauratie begon. Een jaar later was onze maiden trip naar het VW treffen in Enkhuizen, waar ik voor het eerst gezichten zag bij de forummers die ons al die tijd met goede raad bijstonden.

Daar wil ik jullie alsnog voor bedanken!
T3's worden steeds gewilder, ik hoop dat jullie ze nog lang in leven houden (dat geldt ook voor t forum :) .
Ik merk dat ik het niet kan laten om af en toe het forum te bezoeken. Ik heb ook nog een boel 2.0 CU delen liggen die ik tzt te koop zal aanbieden.

Het gaat jullie goed!
Groeten van John en Miriam.

P.s.
Voor wie het kan aanzien deel ik nog wat foto's van ons nieuwe T5 busje (waarschuwing: kan als schokkerend ervaren worden :mrgreen: ). In en exterieur zijn geïnspireerd op ons oude busje, zonder krampachtig te willen kopiëren.
Het is een ex-politie (calamiteiten) bus met veel km maar met volledige onderhoudshistorie bij dezelfde dealer die de bus nieuw aan de politie leverde.
Bijkomend voordeel was een zwaardere dynamo, 2e accu en standkachel. Ook de meubelplaat van het hufter-proof politie interieur heb ik kunnen gebruiken voor het nieuwe interieur. Ik heb hefdakje en slaapbank laten inbouwen, gas/electra en interieur verder zelf gedaan, wat erg leuk is om te doen! (zie ook post van Frits, maar die heeft wat meer handigheid en wat meer ruimte [[thumbup]] .
buske.jpg
politiebus.jpg
dakje.jpg
installatie isolatie.jpg
Interior.jpg
eXTERIOR.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes,
John en Miriam

VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door hippie »

Veel plezier met de "nieuwe" bus .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Dat is nu gaaf! Kleurstelling bevalt mij goed bij de lijnen van de bus. Ik heb zelf lang gezocht achter een bureau-fahrzeug voor mijn werk maar als 4-motion belachelijk duur. Dat platte hefdak ziet er ook goed uit.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Jammer dat jullie afscheid hebben genomen van de t3 maar de t5 ziet er netjes uit zo. Veel veilige km's gewenst [[thumbup]]
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door luizenbos »

Het lijkt wel of de oudgedienden langzamer hand over stappen naar wat anders dat maakt niet uit [[thumbup]] mits we het hier wel de foto's en de div. blijven posten

Heel veel plezier ermee en mooi bus -----ook die wielranden doen het hem dat wil ik ook nog en leuk dat je het ook in stijl erin houd en vele veilig km maakt [[toast]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door Ewout »

Mooi [[thumbup]] . Vind de kleurstelling ook stuk beter dan zo’n saaie witte bus. Is de bovenste rand oranje nu een tintje lichter of is dat de lichtval? Staat hem goed hoor!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door insomnia »

Gefeliciteerd, het leven bestaat uit fases. Van een T3 naar een T5 snap ik.wel.

Heel veel plezier ermee!
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door ReneK »

Erg leuk bedacht die kleuren aan de buitenkant John. Origineel in het wit is ie meer dan saai maar dit maakt hem echt leuk om te zien. Veel plezier en veilige kilometers gewenst [[thumbup]].
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
John met 'n buske
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 599
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
Locatie: Eindhoven

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door John met 'n buske »

Bedankt voor fijne reacties en wensen [[thumbup]]

Wielranden en donkere onderkant zijn inderdaad bedoeld om de bus optisch wat minder massief te maken. 2-tone is knipoog naar de T3 en om het saaie eraf te halen.
Ook al is de verlengde T5 zo'n 70cm langer dan de T3, de afstand tussen voorstoelen en achterklep is nagenoeg gelijk aan T3! Extra lengte zit m vooral in de motorruimte voorin.
Het hefdakje is inderdaad ingebouwd bij Atrion. Niet de allerbeste afwerking, maar ik ervaar het als een eerlijk bedrijf wat doet wat ze belooft, het is functioneel, erg plat en vooral betaalbaar ten opzichte van de grote merken.

Groeten, John
Groetjes,
John en Miriam

VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door Coen »

En geen roest? Lijkt me heerlijk...
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Adios T3, Ola T5!

Ongelezen bericht door ReneK »

Coen schreef: 16 jun 2020 13:11 En geen roest? Lijkt me heerlijk...
Bij gebrek aan oneindige klussen zal hij een andere hobby moeten gaan zoeken :D .
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Plaats reactie