Schakelmechanisme revisie
Re: Schakelmechanisme revisie
Dat kan inderdaad nooit kwaad. Begin ik daarmee.
Laatst gewijzigd door Theo Postma op 06 apr 2013 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: een quote gebruiken terwijl het bericht er boven staat is niet nodig
Reden: een quote gebruiken terwijl het bericht er boven staat is niet nodig
Groeten, Marcel
1981 T3 1.6 Diesel NA
1981 T3 1.6 Diesel NA
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Schakelmechanisme revisie
Zit er een 4-bak onder of een 5-bak?
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Schakelmechanisme revisie
Heb je deze al bekeken?
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Schakelmechanisme revisie
Je zou ook aan de achterkant eens het schakelmechanisme los kunnen nemen en dan de bak met de hand schakelen, als dit feilloos gaat ligt het aan de stangen.
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14969
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Schakelmechanisme revisie
geloof dat je erg dicht bij, verwijderden zit?marrrcel schreef:Dank, ga ik me op inlezen.
Denk je nu echt, dat we het niet menen, de naam en zo?
Das waarschuwing nummer 2.
De volgende lees je niet meer, dan heb ik je op IP nummer verwijderd.
Theo
Re: Schakelmechanisme revisie
mss een inkoppertje, maar heb je voor de achteruit ook de pook naar beneden gedrukt?
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14969
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Schakelmechanisme revisie
Via PB het een en ander kunnen regelen, Marcel zal zich houden aan de afspraak om met zijn naam, berichten af te sluitenTheo Postma schreef: Denk je nu echt, dat we het niet menen, de naam en zo?
Theo
Re: Schakelmechanisme revisie
Goede vraag, maar ik heb hem inderdaad naar beneden gedrukt , vroegâh hadden we ook VW's thuis.
Groeten, Marcel
1981 T3 1.6 Diesel NA
1981 T3 1.6 Diesel NA
Re: Schakelmechanisme revisie
Hoi Marcel, iets simpels wat je kunt proberen: volgens je eerdere berichten gaat hij uit eindelijk goed in de versnelling als hij er goed "voor komt". Door de stang bij de schuif verbinding te verdraaien kun de uitslag naar links of rechts veranderen. Als je de verbinding in de huidige stand goed merkt kun je proberen of je de uitslag te veranderen waar hij makkelijker in z'n 1 en achteruit gaat.
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Re: Schakelmechanisme revisie
Dank Jurgen voor die tip. Kan ik inderdaad doen. Ik heb ook, zoals Jan voorstelde eronder gelegen en de bak met de hand bediend. Dat ding goed. Ik heb de stangen (nog) niet losgehaald overigens. Ook heb ik mijn vriendin laten schakelen en ondertussen gekeken. Volgens mij zijn die twee plastic balletjes aardig ver heen. De bovenste is niet meer bol, maar aan beide zijden afgevlakt.
Ik heb getracht er foto's van te maken, zodat jullie mij misschien kunnen vertellen of dat deze versleten zijn.
Vraag: Zijn die ronde bollen versleten en kan dat de oorzaak zijn?
Zoals je ziet zijn de hoesjes ook helemaal gaar, dus als het losgaat worden die ook vervangen.
Ik heb de moeren in ieder geval goed in de WD-40 gezet, zodat het een beetje loskomt als het nodig is. Overigens ga ik sowieso de bakolie verversen, zoals Theo voorstelde want da's een klusje van niks volgens mij en kan nooit kwaad.
PS: voor diegenen die het interesseert heb ik foto's in mijn voorsteltopic gezet.
Bedankt,
Groet,
Marcel
Ik heb getracht er foto's van te maken, zodat jullie mij misschien kunnen vertellen of dat deze versleten zijn.
Vraag: Zijn die ronde bollen versleten en kan dat de oorzaak zijn?
Zoals je ziet zijn de hoesjes ook helemaal gaar, dus als het losgaat worden die ook vervangen.
Ik heb de moeren in ieder geval goed in de WD-40 gezet, zodat het een beetje loskomt als het nodig is. Overigens ga ik sowieso de bakolie verversen, zoals Theo voorstelde want da's een klusje van niks volgens mij en kan nooit kwaad.
PS: voor diegenen die het interesseert heb ik foto's in mijn voorsteltopic gezet.
Bedankt,
Groet,
Marcel
Groeten, Marcel
1981 T3 1.6 Diesel NA
1981 T3 1.6 Diesel NA
Re: Schakelmechanisme revisie
Ja, die bolletjes zijn ver heen, en ja daar kan het aan liggen. ipv alles te verstellen mss eerst eens de bolletjes een kwart slag verdraaien en alles in het vet zetten
Re: Schakelmechanisme revisie
Top, bedankt voor het duidelijke antwoord! Ik ga die bolletjes eens een zwieper geven.
Is kogellagervet goed? Of van dat witte vet uit een spuitbus?
Is kogellagervet goed? Of van dat witte vet uit een spuitbus?
Groeten, Marcel
1981 T3 1.6 Diesel NA
1981 T3 1.6 Diesel NA
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Schakelmechanisme revisie
Hallo.
helpt toch wel, oudere berichten doorspitten:
Ik heb op onze T3 benzine 4-speed ook zo'n oud schakelpook systeem met 2 bolletjes: een nieuwe schakelhaak kost me 60-75 euro.
Een vraag: Is het gemakkelijk de bolletjes te draaien? Zitten die niet geperst op een kartelrand of iets dergelijks?
Update 1 dag later: op de eigen bus de schakelhaak gedemonteerd, en met een griptang een bolletje gedraait... Dit gaat goed.
Je voelt dat hij over tandjes heen klikt, dus hij zal niet uit zichzelf los gaan zitten en/of terugdraaien.
Gr,
Henk
helpt toch wel, oudere berichten doorspitten:
Ik heb op onze T3 benzine 4-speed ook zo'n oud schakelpook systeem met 2 bolletjes: een nieuwe schakelhaak kost me 60-75 euro.
Een vraag: Is het gemakkelijk de bolletjes te draaien? Zitten die niet geperst op een kartelrand of iets dergelijks?
Update 1 dag later: op de eigen bus de schakelhaak gedemonteerd, en met een griptang een bolletje gedraait... Dit gaat goed.
Je voelt dat hij over tandjes heen klikt, dus hij zal niet uit zichzelf los gaan zitten en/of terugdraaien.
Gr,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.