Gewoon lekker verder vakantie vieren. Versleten is versleten maar dat kan nog wel vele duizenden km's lekker bonken, vooral bergop en in de bochten. Volgens mij heeft Franz daar een paar vakanties mee gereden en inderdaad, het bonkt niet altijd.
Als je weer thuis bent kan je eens lekker met die knikkers gaan spelen en zie je vanzelf wat er fout zat
Tja mensen,
Ik ben inmiddels weer thuis (beetje slecht weer op de Balkan de laatste dagen, vandaar) en de bus heeft het verder uitstekend gedaan. Uiteraard laat ik de homokineten nakijken/vervangen. Ik voel mij een beetje bezwaard na al die heisa die ik heb gemaakt . Maar ik ben niettemin blij met alle reacties die ik heb gehad . Nogmaals hartelijk dank.
Van het verdere verloop hou ik jullie op de hoogte. Verslag van de reis komt binnen enkele dagen.
Groeten,
Leo F ----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Ik denk het vrij logisch is dat je zo'n eind van huis je niet helemaal zeker en op je gemak voelt als er iets met je bus is. Goed dat je zonder verdere problemen weer thuisgekomen bent. Benieuwd naar het verslag
Ik keek op eBay naar complete aandrijfassen en vond zeer grote prijsverschillen. Per as prijzen van € 65,00 t/m € 300,00.
Aan merkassen kom ik alleen Spidan, Löbro en EKG tegen. Alle qua prijs uit de middenklasse. Ik zag ook JP voor weinig.
Iemand ervaring?
Groeten,
Leo F ----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Tik eens het 'merk" Spidan in in het zoekscherm. (Wijlen Leo noemde het brol)
Krijg je gelijk wat inhoudelijke informatie, die gewoon beschikbaar is in het forum.
Ik heb daar uitgebreid op gezocht Rick. Inderdaad vond ik de uitgesproken opvatting van Leo M. zaliger. Maar anderen hebben blijkbaar geen ervaring met vervangende aandrijfassen of daarvan geen mededeling op ons forum gedaan. Ik heb ze althans niet kunnen vinden. Misschien komt het doordat de originele VAG-aandrijfassen zo ontzettend lang meegaan. En heel duur zijn .
Ik neem aan dat die goedkope assen uit China komen. Kan bijna niks zijn.
Gebruikte assen van VAG zou wellicht een goed alternatief zijn Wout.
Groeten,
Leo F ----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Is alleen de homokineten die slecht zijn vervangen geen optie dan, ik heb 1,5 jaar geleden ook 1 vervangen omdat deze bonkte (kijk). Nu alweer 30.000km stil. Deze heb ik er in gezet.
youpie123 schreef:Gewoon lekker verder vakantie vieren. Versleten is versleten maar dat kan nog wel vele duizenden km's lekker bonken, vooral bergop en in de bochten. Volgens mij heeft Franz daar een paar vakanties mee gereden en inderdaad, het bonkt niet altijd.
Als je weer thuis bent kan je eens lekker met die knikkers gaan spelen en zie je vanzelf wat er fout zat
Zeer mooie foto's Joep. Bedankt. Een paar vragen:
- heb je het achterashuis gescheiden omdat dat makkelijker werkt?
- heb je alleen de homokineten vervangen en de assen hergebruikt? Zat er speling op de spiebanen?
- welk merk homokineten heb je gebruikt?
Groeten,
Leo F ----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Ik heb het achterashuis gescheiden omdat ik de bouten aan de wielkant niet los kreeg met het gereedschap wat ik heb. Ik heb inderdaad de assen hergebruikt en heb geen speling gemerkt op de spiebanen. De homokineten die ik heb gebruikt kwamen van 2de hands assen die ik via Ebay heb verzameld, en daar de beste van gebruikt.
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Dank voor je toelichting Joep.
Ik heb nu twee van deze besteld: http://www.partsrunner.de/skf-vkja-8004.html.
Eerst maar eens de rechterkant doen en dan kijken hoe het verder gaat.
Groeten,
Leo F ----------------------
T3 1985 1Y 1.9D