Ombouw DF naar GW
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2014 17:04
Ombouw DF naar GW
Hey
Aangezien ik niet echt iemand kan vinden die de koppakking wil vervangen is er nu de volgende
optie,mijn DF blok te vervangen door een GW dat ik heb aangeboden gekregen.
Nu is de vraag ;
Moet er veel aangepast worden voor de ombouw (motorsteunen,versnellingsbak...)
en hoe zit het met de injectie van de GW,als ik het blok er laat in leggen ? (en kan evt de carburator van de DF op het GW blok gezet worden ?)
Alvast dank voor de reactie's
groeten Dennis
Aangezien ik niet echt iemand kan vinden die de koppakking wil vervangen is er nu de volgende
optie,mijn DF blok te vervangen door een GW dat ik heb aangeboden gekregen.
Nu is de vraag ;
Moet er veel aangepast worden voor de ombouw (motorsteunen,versnellingsbak...)
en hoe zit het met de injectie van de GW,als ik het blok er laat in leggen ? (en kan evt de carburator van de DF op het GW blok gezet worden ?)
Alvast dank voor de reactie's
groeten Dennis
- DGio
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 07 apr 2009 21:38
- Locatie: Mesen
Re: Ombouw DF naar GW
Dennis, ben je vqn Antwerpen? zoja, dan zijn er toch bedrijfjes genoeg romdom jou?
Giovanni
Re: Ombouw DF naar GW
Een motorombouw kost niks?
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Ombouw DF naar GW
da's gratis idd , ik was 250 voor het blok kwijt , en nog 175 euro voor 2e blok voor extra onderdelen , dus valt mee .
oja een nieuw distributie setje en wat pakkingen maar dat viel wel mee .
oja een nieuw distributie setje en wat pakkingen maar dat viel wel mee .
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: Ombouw DF naar GW
er wordt gevraagd wat er zoal omgebouwd zal moeten worden en dan ineens gaat het over de kosten van een ombouw!!???
zal aan mij liggen maar geloof niet dat hij daarmee geholpen is
helaas ken ik deze motoren niet goed genoeg om wel advies te geven over deze ombouw
greetz marcel
zal aan mij liggen maar geloof niet dat hij daarmee geholpen is
helaas ken ik deze motoren niet goed genoeg om wel advies te geven over deze ombouw
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2014 17:04
Re: Ombouw DF naar GW
Idd Marcel,ik wou meer weten of alles netjes past , of moeten ze veel aanpassen.
Ik ken enkel mensen die luchtgekoelde boxer's doen (de garaasj) Giovanni (tips zeer welkom)
Er zit iemand in emblem maar daar kost het +2500€,enkel v de koppakking...
En bij bbt doen ze enkel verkoop van onderdelen.
Groetjes Dennis
Ik ken enkel mensen die luchtgekoelde boxer's doen (de garaasj) Giovanni (tips zeer welkom)
Er zit iemand in emblem maar daar kost het +2500€,enkel v de koppakking...
En bij bbt doen ze enkel verkoop van onderdelen.
Groetjes Dennis
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Ombouw DF naar GW
DENNISANTWERPEN schreef:Hey
Aangezien ik niet echt iemand kan vinden die de koppakking wil vervangen is er nu de volgende
optie,mijn DF blok te vervangen door een GW dat ik heb aangeboden gekregen.
groeten Dennis
er wordt gereageerd op het feit dat er niemand gevonden wordt voor een koppakking en dan wordt er besloten tot een ombouw .Roerdomp schreef:Een motorombouw kost niks?
ik denk dat Roerdomp bedoeld dat een koppakking laten doen waarschijnlijk net zo duur is of goedkoper dan een ombouw .
ik geef daarop volgens even aan wat ik kwijt was met mijn ombouw .
op zich niet verkeerd ,zo weet de TP waar hij een beetje aan toe is .
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Ombouw DF naar GW
beide zijn inspuitmotoren.
ik zou niet moeilijk doen, en gewoon omzetten.
Het andere blok zou ik naar texel brengen, daar zit wel iemand die er raad mee weet
Theo
ik zou niet moeilijk doen, en gewoon omzetten.
Het andere blok zou ik naar texel brengen, daar zit wel iemand die er raad mee weet
Theo
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2014 17:04
Re: Ombouw DF naar GW
Texel is wat verTheo Postma schreef:beide zijn inspuitmotoren.
ik zou niet moeilijk doen, en gewoon omzetten.
Het andere blok zou ik naar texel brengen, daar zit wel iemand die er raad mee weet
Theo
wel fijn dat ik een idee krijg over de kostenMarcel.S schreef:
er wordt gereageerd op het feit dat er niemand gevonden wordt voor een koppakking en dan wordt er besloten tot een ombouw .
ik denk dat Roerdomp bedoeld dat een koppakking laten doen waarschijnlijk net zo duur is of goedkoper dan een ombouw .
ik geef daarop volgens even aan wat ik kwijt was met mijn ombouw .
op zich niet verkeerd ,zo weet de TP waar hij een beetje aan toe is .
De prijzen die ik hoor via telefoon v de pakking zijn allemaal + 1500€ wat me veel te veel lijkt
groeten Dennis
- hadeve
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2011 20:52
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Ombouw DF naar GW
DF is geen injectie, maar heeft gewoon een carburateur.
Ik weet niet of een GW nog een andere benzine tank nodig heeft voor injectie? Denk wel andere benzine pomp, elektronica, waarschijnlijk andere lucht aanvoer, waarschijnlijk andere uitlaat, misschien andere gaskabel?. Ik denk dat ophanging en bak geen probleem zijn. Maar denk ook aan een nieuwe koppeling (je kan er nu makkelijk bij). Je weet zeker dat de GW goed is, compressie ok? geen lekke koppakking, etc.?
Ik weet niet of een GW nog een andere benzine tank nodig heeft voor injectie? Denk wel andere benzine pomp, elektronica, waarschijnlijk andere lucht aanvoer, waarschijnlijk andere uitlaat, misschien andere gaskabel?. Ik denk dat ophanging en bak geen probleem zijn. Maar denk ook aan een nieuwe koppeling (je kan er nu makkelijk bij). Je weet zeker dat de GW goed is, compressie ok? geen lekke koppakking, etc.?
Groeten,
Karel
T3 1.9 DF
Karel
T3 1.9 DF
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Ombouw DF naar GW
En bidden dat ze tijdens de belgische apk niet zien dat de DF vervangen is voor een andere!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2014 17:04
Re: Ombouw DF naar GW
De GW zit nog in een bus en kan getest worden,maar het is teveel werk en heb aan mijn DF al zoveel vervangen dat dan niet op de GW zal passen dat het weer heel veel € en time zal kosten.verder zoeken naar een DF dan maar.
Merci voor de reactie's
groeten Dennis
Merci voor de reactie's
groeten Dennis
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2014 17:04
Re: Ombouw DF naar GW
Is er veel aanpas werk bij andere versie's van de 1.9 wbx met carburator ?
greetz Dennis
greetz Dennis
- Frankvanm
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:43
- Locatie: Den Haag
Re: Ombouw DF naar GW
DG heeft volgens mij grotere kleppen en andere carburateur. Verder lijken ze volgens mij veel op elkaar. Maar of er qua inbouw veel verschil is durf ik niet te zeggen.
Met vriendelijke groet,
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v