Even een hersenscheet onder woorden brengen
Is het mogelijk om bij een CU motor de originele oliekoeler te vervangen door een externe oliekoeler (met ventilator)? Denk dat dit het probleem met de motorkoeling zelf (cilinder 3) ten goede kan komen, en is het mogelijk om dit te combineren met een warmtewisselaar voor verwarming van de bus ipv (of in combinatie met) de kachelpotten.
Ben van plan om binnen onbepaalde tijd de motor te verwijderen voor reiniging en vervangen van aantal pakkingen en zou dit eventueel gelijktijdig aanpassen indien mogelijk.
externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Groeten,
Dieter
VW T3 2.0 Westfalia "Van Dyke KW" 1981 | VW kever 1200 1966
Dieter
VW T3 2.0 Westfalia "Van Dyke KW" 1981 | VW kever 1200 1966
Re: externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Dieter dit is een antwoord op je vraag http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... er#p228500
Ja het kan en is zelfs al gemonteerd, gevonden met de juiste vraag in onze zoekfunctie, voorzien van foto's.
Ja het kan en is zelfs al gemonteerd, gevonden met de juiste vraag in onze zoekfunctie, voorzien van foto's.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik deze geplaatst heb, heb vorig jaar de slangen nog vernieuwd.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Dieter: omwikkel de olieslangen die onder de cilinders door lopen met zilver/isolatie-materiaal.
Dit voorkomt droogtescheuren in het rubber.
Dit voorkomt droogtescheuren in het rubber.
I am Wouth and I approve this message
Re: externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Super!
Heb nogtans enkele uren zitten zoeken (ook met zoekfunctie) maar niet gevonden.
Zal nog systeem wat moeten uitwerken met een extra warmtewisselaar er tussen maar zal eens iets zwaardere oliepomp nodig hebben om het drukverschil op te vangen.
Wouth bedankt voor de tip, zal ik doen.
Heb nogtans enkele uren zitten zoeken (ook met zoekfunctie) maar niet gevonden.
Zal nog systeem wat moeten uitwerken met een extra warmtewisselaar er tussen maar zal eens iets zwaardere oliepomp nodig hebben om het drukverschil op te vangen.
Wouth bedankt voor de tip, zal ik doen.
Groeten,
Dieter
VW T3 2.0 Westfalia "Van Dyke KW" 1981 | VW kever 1200 1966
Dieter
VW T3 2.0 Westfalia "Van Dyke KW" 1981 | VW kever 1200 1966
Re: externe oliekoeler op luchtgekoelde motor
Je hebt geen zwaardere oliepomp nodig, wel is het raadzaam dat als je alles gemonteerd hebt, er voor te zorgen dat de motor even niet aan kan slaan maak de bobine even onklaar ofzo. En start dan net zolang tot dat het olie lampje uit gaat. Dan is de olie op druk en kun je hem veilig laten lopen.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.