1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Ik heb een lek gehad tussen de tank en het filter. Maar dan rijdt de bus sowieso slecht. Jouw probleem openbaart zich bij een warme motor. Dat lijkt toch iets anders dan lucht in de leidingen te betekenen.
Het kan natuurlijk wel drab in je tank zijn die voor onvoldoende brandstof onder zwaardere omstandigheden zorg. Goed je leiding vanaf het filter doorblazen dus.
Het kan natuurlijk wel drab in je tank zijn die voor onvoldoende brandstof onder zwaardere omstandigheden zorg. Goed je leiding vanaf het filter doorblazen dus.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Ik heb een lek gehad tussen de tank en het filter. Maar dan rijdt de bus sowieso slecht. Jouw probleem openbaart zich bij een warme motor. Dat lijkt toch iets anders dan lucht in de leidingen te betekenen.
Het kan natuurlijk wel drab in je tank zijn die voor onvoldoende brandstof onder zwaardere omstandigheden zorgt. Goed je leiding vanaf het filter doorblazen dus.
Het kan natuurlijk wel drab in je tank zijn die voor onvoldoende brandstof onder zwaardere omstandigheden zorgt. Goed je leiding vanaf het filter doorblazen dus.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
de foto's gevonden zou dat een oorzaak kunnen wezen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Wat was nu het probleem en oplossing? . Ik zit met zelfde probleem.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Vervelend voor je maar zie foto's en ga dat nu eerst zelf onder zoek doen en stuk voor stuk eens controleren zie boven .
En dan is het de gewoonte dat we hier het fijn vinden dat alle berichten afgesloten worden met je naam . das prettig voor iedereen .
groetje Frits
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
das een fijn antwoord . Daar kan ik wat mee . bedankt ! Wim Bäumler
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Als ik die schroeven los draai(banjoschroeven heten ze geloof ik ) moeten er daarna dan nieuwe dichtingsringen onder of gewoon oude schoonmaken en er weer tussen schroeven ?En als er nieuwe tussen moeten , zijn dat dan speciale of gewoon gangbaar iets uit autoshop ? Groetjes Wim
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Dat zijn standaard koperen O ringen. Elke automaterialenzaak (of zelfs goed gesorteerde bouwmarkt) heeft ze.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Wim
gewoon de oude terug plaatsen de oude hebben bij mij nooit gelekt en als wel lekken kan het altijd nog , maar een paar in voorraad
gewoon de oude terug plaatsen de oude hebben bij mij nooit gelekt en als wel lekken kan het altijd nog , maar een paar in voorraad
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Enkel de koperen kan je gloeien als dat nodig is. Dat doe je uitzonderlijk in het geval dat een nieuwe niet voorradig is. De aluminium gebruik je geen tweede keer, dat gaat verkeerd.
Probleem bij hergebruik is dat je het aandraaimoment groter moet maken dan gewenst om een gebruikte ring toch weer goed te laten afdichten. Kans dat je de schroefdraad door draait. Bij gloeien van een koperen ring wordt die weer zacht(er) en zou je met een normaal aanhaalmoment weer een afdichting kunnen krijgen.
Ik zou niet bezuinigen op een ringetje.... Zeker niet als je banjobout of stop in een aluminium huis of carter draait.
Probleem bij hergebruik is dat je het aandraaimoment groter moet maken dan gewenst om een gebruikte ring toch weer goed te laten afdichten. Kans dat je de schroefdraad door draait. Bij gloeien van een koperen ring wordt die weer zacht(er) en zou je met een normaal aanhaalmoment weer een afdichting kunnen krijgen.
Ik zou niet bezuinigen op een ringetje.... Zeker niet als je banjobout of stop in een aluminium huis of carter draait.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Angst overheerst dat is wel duidelijk je zult het een paar keer los moeten halen voor een paar keer schoonmaak werkzaam heden en probeersels tja inderdaad koop dan maar een een doos
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Bedankt voor jullie antwoorden . Ik ga een doos kopen . Groetjes Wim
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Ik heb inmiddels de banjobouten eruit gehaald maar die waren brandschoon. Ik verdenk nu de dieselpomp omdat die nog een een keer uit elkaar is geweest en sindsdien doet hij dat .
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Heb je na het terugplaatsen van de dieselpomp de timing wel afgesteld met een micrometer? Dit luistert namelijk vrij nauw!
gr, Cas
Re: 1.6 td 1989 schokken bij bergop of in zen 3 of 4 bij volgas
Effe een update. Oorzaak van schokken gevonden. Het was een combinatie van problemen met homokineten in aandrijfassen door te hoge vering(syncro) gemonteerd. EN de ophangsteun van versnellingsbak was versleten zodat er teveel speling was ontstaan. Doordat mijn motor gereviseerd was kwam er nu wat meer kracht op het geheel te staan waardoor het allemaal merkbaar werd. De hoge vering was er net voor de revisie onder gekomen zodat ik er nog bijna niets mee gereden had.