Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Bedankt voor de tip. Alle onderdelen zijn nu binnen en het in elkaar zetten kan beginnen.
Er komen een boel nieuwe onderdelen in waaronder nieuwe cilinderkoppen, nokkenas, stoters, nieuwe cylinder en zuigerset, waterpomp enzo...
De stukjes rubberen slang op de injectors zijn flink verweerd. Kan ik hier gewoon nieuwe stukjes brandstofleiding op zetten?
Er komen een boel nieuwe onderdelen in waaronder nieuwe cilinderkoppen, nokkenas, stoters, nieuwe cylinder en zuigerset, waterpomp enzo...
De stukjes rubberen slang op de injectors zijn flink verweerd. Kan ik hier gewoon nieuwe stukjes brandstofleiding op zetten?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Zekers, ik zou alle brandstofslangen zelfs preventief vervangen. Normaal gebruik je 13mm slangen klemmen voor 8mm brandstofslangen maar ik zou 12mm gebruiken voor de korte stukjes op de injectoren, heeft bij mij als een gelekt omdat het net niet lekker afdichtte.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
De camper is weer terug maar loopt nog erg slecht. Er zaten wat scheurtjes in de vacuümslangen. Deze vervangen waarna het probleem bleef. Ook na nogmaals afstellen van de lmm veranderde er niets. Waarschijnlijk is de LMM/AFM defect. Iemand hier verstand van en die dit kan repareren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Je kunt de verschillende weerstands waardes meten en ook de temp1 sensor waarde. Als je de zwarte kap verwijderd kun je de weerstandsbaan bekijken schoonmaken en eventueel de voeler iets verbuigen zodat deze over vers stukje gaat lopen.
Symptoom van een slechte AFM is het horten en stoten tijdens het rijden.
Symptoom van een slechte AFM is het horten en stoten tijdens het rijden.
- '83 T3 Vanagon 1.9 Benzine
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Heb idd vanochtend de AFM losgehaald. De contacten schoongemaakt en de voeler iets verbogen zodat die over een nieuw stukje vd weerstandsbaan loopt. Hij loopt nu wat rustiger maar we zijn er nog niet. Morgen gaan ze hem op opnieuw afstellen en ontluchten middels een nieuw te maken ontluchting op de radiator. Duimen dat het dan eindelijk goed is...
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
We zijn nu drie jaar verder en een boel euro’s armer. Helaas is het nog steeds niet helemaal oké....
Het probleem lijkt nu toch steeds duidelijker te worden dat het onregelmatig stationair draaien komt door de 35jr oude kabelboom. Hotrod Doesburg bevestigt dit ook na doormeten en veel vervangen van stekkertjes en kabels. Na rondbellen geeft Dream an Drive aan gespecialiseerd te zijn in elektra van de T3 en dat ze een nieuwe kabelboom opnieuw kunnen maken. Helaas ook erg prijzig..... Op het forum vind ik weinig terug over het vernieuwen van de kabelboom bij een WBX injectie.
Graag hulp om dit zo goed en betaalbaar mogelijk op te lossen. Wil toch ooit nog eens met vertrouwen in mijn Vanagon op vakantie kunnen.
Het probleem lijkt nu toch steeds duidelijker te worden dat het onregelmatig stationair draaien komt door de 35jr oude kabelboom. Hotrod Doesburg bevestigt dit ook na doormeten en veel vervangen van stekkertjes en kabels. Na rondbellen geeft Dream an Drive aan gespecialiseerd te zijn in elektra van de T3 en dat ze een nieuwe kabelboom opnieuw kunnen maken. Helaas ook erg prijzig..... Op het forum vind ik weinig terug over het vernieuwen van de kabelboom bij een WBX injectie.
Graag hulp om dit zo goed en betaalbaar mogelijk op te lossen. Wil toch ooit nog eens met vertrouwen in mijn Vanagon op vakantie kunnen.
Laatst gewijzigd door Eelko op 08 aug 2020 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Volgens mij is Dream and Drive nu overal specialist in. Begon met blok revisie, toen versnellingsbakken.......... [[head]]
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Dat lijkt inderdaad zo. Ben benieuwd of er nog meer elektra-specialisten zijn in het maken van een kabelboom voor mijn T3
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Een kabelboom van een T3 bestaat uit verschillende "takken". Je kan deze 1 voor 1 uithalen en draad per draad vernieuwen. Is niks moeilijks aan, je hebt enkel wat geduld en een goede nijptang nodig.
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Lijkt mij ook... belangrijkste is idd hier volgens mij geduld, correct materiaal (juiste kleur en dikte draden) goede boekhouding in de vorm van foto's en notities van hetgeen je doet .
Zo heb ik ook mijn hele bus gedemonteerd en uit elkaar gehaald.
Je kunt bij de hornbach maar natuurlijk ook ebay/ali express ook tywraps met notitie ruimte kopen. Hier heb ik vele onderdelen voorzien van een nummer en subnummers en in een catalogus gezet (schriftje ). Werkte perfect
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Er zijn specialisten die voor beroep een draadboom namaken. Kost wat..... Ligt er ook aan wat je afspreekt voor de prijs. (uitbouw, inbouw, hergebruik stekkers of alles nieuw, afwerking kabelboom, garantie op de kabelboom zelf, garantie op goede werking na vervangen kabelboom, opniuew inrgelen motor en componenten.... Kan gerust zijn dat je met een nieuwe kabelboom nog steeds andere componenten moet nazien, daar kan ook veroudering en storing in zitten.
Scoor een gebruikte en probeer die eerst ui na het succesvol doormeten. Dan kan je de oude eventueel nabouwen.
Scoor een gebruikte en probeer die eerst ui na het succesvol doormeten. Dan kan je de oude eventueel nabouwen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
In Engeland zit een bedrijf die o.a. voor Land Rover's de nodige nieuwe bedrading maakt: https://www.autosparks.co.uk o.a. ook voor de T2 "campervan". De T3 staat er niet bij, maar misschien willen ze die ook wel (na)maken.
Groet,
Erik.
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Simpel gezegd heb je een motorkabelboom, die moet je dus zien na te bouwen. Dat is iets anders dan een volledige kabelboom bouwen. Er moet wel naar die kabelboom een goede 12v (soms 2) lopen. Ook niet spannend. Of ik dit dream and drive zou laten doen? Ik weet het niet, ik heb de neiging mensen die andere mensen een goed gevoel over zichzelf willen geven nadat ze flink betaald zijn vertrouw ik niet zo (zijn 'andere werk"). Maar dat is persoonlijk. Geen idee waar ze zit, maar als ik HotRod hoor dan denk ik omgeving Zwolle.
Groeten Michiel
PS, maar ik twijfel over de stelling dat het de kabelboom is, je zou eerder zeggen, een kabel.
Groeten Michiel
PS, maar ik twijfel over de stelling dat het de kabelboom is, je zou eerder zeggen, een kabel.
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Andere richting: Je kunt ook eens bij BS-autotune kijken. Die maakt zeker een nette kabelboom voor je. Echter wellicht is een gesprekje over een prefab kabelboom met zijn ECU ook wel rendabel. Levert mogelijk een veel netter lopende motor op met componenten die minder fragiel zijn en zeker courant mochten er problemen zijn...
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Nee maar staat wel bovenaan mijn lijstje.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Ik heb een bs autotune computer er in zitten. Maakt het leven een stuk makkelijker kan ik je zeggen. Mocht je het willen overwegen stuur een pb want er zijn een paar sensoren die je moet hebben voordat het gaat werken.
Groeten Michiel
Pa ik heb het overigens op een golf 2 16v gti blok.
Groeten Michiel
Pa ik heb het overigens op een golf 2 16v gti blok.
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot