Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Kan maar 1 van de 2 sensors aansluiten. Zie namelijk geen 2e losliggend kabeltje. Is het noodzakelijk dat beide sensors aangesloten worden? Hoe kan ik dit oplossen?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Sensor onder waterpomp aangesloten (zie foto 2)
Op foto 1 is er 1 rood draadje niet aangesloten. De rest heeft allemaal een bestemming. Aangezien er vroeger een airco inzat lijkt het me dat die daar van is...
Het zoemen bij sleutels in contactslot kwam van de deur die open stond en de melder van gordel.
Op contact brand of knippert olielampje ook niet (Lampje zelf is goed). Accu en 'oxs' lampje branden wel
Op foto 1 is er 1 rood draadje niet aangesloten. De rest heeft allemaal een bestemming. Aangezien er vroeger een airco inzat lijkt het me dat die daar van is...
Het zoemen bij sleutels in contactslot kwam van de deur die open stond en de melder van gordel.
Op contact brand of knippert olielampje ook niet (Lampje zelf is goed). Accu en 'oxs' lampje branden wel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Bij stationair draaien vd motor licht het olielampje op het dashboard constant op. Stekkertje eruit en lampje is uit
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Even de werking.
Als de sensor de druk te laag/hoog vind wordt er verbinding met massa gemaakt.
Je led gaat branden.
Bij het op contact zetten,moet je olie led knipperen en uit gaan.
Is dit niet het geval, dan is er wat niet goed aangesloten.
Theo
Als de sensor de druk te laag/hoog vind wordt er verbinding met massa gemaakt.
Je led gaat branden.
Bij het op contact zetten,moet je olie led knipperen en uit gaan.
Is dit niet het geval, dan is er wat niet goed aangesloten.
Theo
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Bedankt voor de duidelijke info. Ben met elektra niet zo handig. Kan het zijn dat die ene draad gesplitst moet worden om zo beide sensors aan te sluiten? Het uiteinde vd die draad heeft een geel stekkerblokje (origineel VW). De connector (mannetje) mist hiervan.... zou het vanaf daar gesplitst zijn geweest?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Geen idee wat er bij jouw aan stekkertjes zit, maar wel weet ik dat het niet afgesplitst is.
Dat kan ook niet, de een is voor te lage druk en de ander voor te hoge druk.
Dacht dat ik de vraag al eerder gesteld heb, gaat er bij jou ook een schelle piep klinken bij het lopen van de motor?
Anders maak een foto van de achterkant van je kilometer teller, dan kan ik zien of je ook een dynamische olie controle hebt.
Zo als het nu lijkt, zit er geen originele motor in, of wordt de sensor voor iets anders gebruikt waar je nog het bij passende draadje bij moet zoeken.
Theo
Dat kan ook niet, de een is voor te lage druk en de ander voor te hoge druk.
Dacht dat ik de vraag al eerder gesteld heb, gaat er bij jou ook een schelle piep klinken bij het lopen van de motor?
Anders maak een foto van de achterkant van je kilometer teller, dan kan ik zien of je ook een dynamische olie controle hebt.
Zo als het nu lijkt, zit er geen originele motor in, of wordt de sensor voor iets anders gebruikt waar je nog het bij passende draadje bij moet zoeken.
Theo
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Een schelle piep hoor ik niet als het blok loopt. Er ligt idd geen origineel blok meer in. Oorspronkelijk lag er een DH051616 in. Vond dit terug in 'Owner's Manual' die bij de m'n camper hoort. De vorige eigenaar heeft er een DG motor in laten leggen nadat de originele kapot ging en heeft het injectiesysteem ed ook laten overzetten door Poptop Campers in Noordwijkerhout. Neem aan dat het DG blok daardoor eigenlijk weer een DH blok werd (?).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Nee een inspuiting veranderd de motor niet.
Maar ik vind het heel mooi dat dit zo gemaakt is, heel bijzonder ook.
Het zelfde was ik eens van plan, voor jaren geleden om in aanmerking te kunnen komen voor een aantekening op het kenteken.
De plek, ik dacht tussen de cilinders, heb ik gebruikt om een temperatuur sensor in te zetten.
Zo dat ik een goede controle heb op de olie temperatuur.
Heb ook een nieuwere DG motor in de bus.
Theo
Maar ik vind het heel mooi dat dit zo gemaakt is, heel bijzonder ook.
Het zelfde was ik eens van plan, voor jaren geleden om in aanmerking te kunnen komen voor een aantekening op het kenteken.
De plek, ik dacht tussen de cilinders, heb ik gebruikt om een temperatuur sensor in te zetten.
Zo dat ik een goede controle heb op de olie temperatuur.
Heb ook een nieuwere DG motor in de bus.
Theo
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Heb vanochtend contact gehad met Delta revisie op Texel. Dit voorjaar maar eens een weekend naar Texel om ook hem eens de bus na te laten kijken zodat ik met gerust hart op zomervakantie kan. Heb alleen de sensor voor de onderdruk aangesloten. Voor de andere zal een nieuwe draad getrokken moeten worden aangezien ik niets kan vinden. Delta revisie gaf aan dat ik op deze manier zonder problemen kan rijden
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Even update: M'n bus staat nu op het eiland bij René Vis van Delta Revisie. Het blok bleef nog steeds iets lekken bij de oliepomp en krukas bakzijde. Daarnaast ook een tikkend geluid links vh blok alsof er iets los zit.
Eerder van mijn werk vertrokken om naar Texel te rijden. Het was een spannende tocht van Hengelo naar DenBurg. Krijg ik onderweg geen panne... Om 16:30 kwam ik aan en vandaar weer lange rit terug mer de trein van DenHelder naar Hengelo. Allesbehalve relaxt dagje.
Hopelijk heeft René snel duidelijk wat het euvel is zodat hij deze langslepende ellende kan oplossen. Het duurt ondertussen al drie kwart jaar
Eerder van mijn werk vertrokken om naar Texel te rijden. Het was een spannende tocht van Hengelo naar DenBurg. Krijg ik onderweg geen panne... Om 16:30 kwam ik aan en vandaar weer lange rit terug mer de trein van DenHelder naar Hengelo. Allesbehalve relaxt dagje.
Hopelijk heeft René snel duidelijk wat het euvel is zodat hij deze langslepende ellende kan oplossen. Het duurt ondertussen al drie kwart jaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
spannend, ben heel benieuwd!
gr, Cas
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Komt wel goed.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Ondertussen staat mijn bus al bijna een jaar bij verschillende revisiebedrijven om het blok te reviseren
Tip: Ga nooit naar de Twenste Motoren Revisie (TMR). Hebben er een grote puinhoop van gemaakt waardoor hij al weer een tijd bij René Vis van Delta Revisie Texel staat.
Mag hopen dat de revisie hier meer opschiet.
Wie kan het injectiesysteem (Digijet/-fant) van mijn motor afstellen als dit nodig is?
Tip: Ga nooit naar de Twenste Motoren Revisie (TMR). Hebben er een grote puinhoop van gemaakt waardoor hij al weer een tijd bij René Vis van Delta Revisie Texel staat.
Mag hopen dat de revisie hier meer opschiet.
Wie kan het injectiesysteem (Digijet/-fant) van mijn motor afstellen als dit nodig is?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Thanks, hopelijk doet de injectie het ook nog als het blok weer in elkaar zit
Welk merk hydraulische stoters is naast Kolbenschmidt aan te raden voor mijn Wbx blok? KS is nl al lange tijd niet leverbaar
Welk merk hydraulische stoters is naast Kolbenschmidt aan te raden voor mijn Wbx blok? KS is nl al lange tijd niet leverbaar
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
INA
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
INA is inderdaad goed spul. Ik zou even op eBay.de of daparto.de kijken voor geschikte prijzen.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88