Pagina 2 van 2

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 03 okt 2016 17:12
door Tjeerd
Koud starten: 1 maal gaspedaal indrukken en loslaten, dan sluiten de chokekleppen, starten en aanslaan als hij niet te lang benzine moet oppompen. En er zal best wel wat onderhoud aan moeten gebeuren gok ik zo verdeelkap rotor bougies eventueel de bougiekabels.

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 03 okt 2016 19:01
door Dropmans
Tjeerd schreef:Koud starten: 1 maal gaspedaal indrukken en loslaten, dan sluiten de chokekleppen, starten en aanslaan als hij niet te lang benzine moet oppompen. En er zal best wel wat onderhoud aan moeten gebeuren gok ik zo verdeelkap rotor bougies eventueel de bougiekabels.
Vol het gaspedaal in trappen dan toch?

Verkoper zei dat hij eerst altijd paar keer gaspedaal deed 'pompen' dus wellicht dat hij hem hiermee altijd verzoop?
Nu stapte hij in en starten maar, verder niks

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 03 okt 2016 19:01
door Dropmans
Theo Postma schreef:Waarom zou iets simpels niet vervangen worden?
Als het idd de verdeler kap is(of iets anders met de ontsteking draden of zo), dan blijf je hier toch niet jaren mee rond rijden?

Theo
Mooi onderhandelingspuntje toch?

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 03 okt 2016 19:52
door T3 1981 ons bussie
Vol gaspedaal intrappen is alleen bij warme motor. Zoals tjeerd het beschrijft is de goede manier. Mijn bus start zo altijd zonder problemen.

Groet wim

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 03 okt 2016 20:25
door Theo Postma
Dropmans schreef:Mooi onderhandelingspuntje toch?
Nou ik zat meer te denken aan een defect.
Kan me niet voorstellen dat je dit jaren lang, zo laat voort bestaan.

Theo

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 04 okt 2016 08:59
door Dropmans
Theo Postma schreef:Nou ik zat meer te denken aan een defect.
Kan me niet voorstellen dat je dit jaren lang, zo laat voort bestaan.

Theo

Daarom ook mijn vraag......


Maar goed, zoals ik geloof ik al ergens had gezegd, mogen we hem gewoon een weekendje mee nemen als we dat willen.
We zijn aan he overwegen om zaterdag op zondag hem ergens op een camping te zetten. Het is niet heel mooi weer meer, dus dan hopen we te ondervinden of het ruim genoeg is met 2 kinderen er bij (vrouw twijfelt over de ruimte als het een keer minder weer is)
Dan zal ik het eens op mijn gemakje proberen met die verdeelkap.

Is het nog een beetje te doen met een nachttemp. van 7 graden, in een T3 met hoogdak? Hou die zijn warmte nog een klein beetje vast, of moet dan de halve nacht de kachel branden?

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 04 okt 2016 09:38
door Dropmans
Steven V schreef:Met 2 kleine kinderen is de bus al gauw te krap is mijn ervaring. Wij hebben voor die gevallen een voortent die aan de bus vast kan. Wij hebben zelfs wel eens met nachtvorst gekampeerd, terwijl ik in de voortent zat, gewoon in mijn trui, voor een gaskachel.

ALs je aan de stroom staat is het te overwegen om een elektrische onderdeken mee te nemen. Wij hebben een hefdak en dat koelt aardig af. Onze kinders sliepen op zo'n onderdeken op de laagste stand als roosjes! Die dingen kosten weinig (kijkshop ofzo) en trekken helemaal niet veel stroom.

Mijn bus houdt warmte niet goed vast. Ik heb ook geen iso-ruiten. Nadat ik een keer op een treffen was, de hele nacht lag te rillen en 's morgens zag dat het 1 graad was in de bus, heb ik een gaskachel ingebouwd. Maar je kunt natuurlijk ook genoeg dekens meenemen 8)
Met mooi weer zal het inderdaad allemaal wel gaan, maar met slecht weer zit je toch een beetje bij elkaar op de lip.

Ik heb wel vaker kou liggen lijden in tentjes, keer met een motortreffen lag 's morgens het ijs op mijn zadel (ik heb reeds een luchtgekoelde boxer, maar dan op drie wielen :P )

Dit busje heeft een hoog dak en isoruiten, zal allemaal inderdaad wel wat schelen om de temperatuur vast te houden.

Jammer dat we niet een weekendje de bus hebben gepakt toen het nog iets mooier weer was :cry:

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 04 okt 2016 19:35
door Cees
Mijn cu starte altijd in 1 x, zowel op lpg als benzine, moet wel zeggen dat ik er een electrische benzine pomp in had.
Opmerking: meganische benzine pomp heeft even nodig om de benzine vanuit de tank te transporteren naar de motor. Dat gebeurt dus als de motor een weekje stil heeft gestaan.
Ontsteking is elektronisch, natuurlijk moet je om de zoveel tijd de verdeelkap vernieuwen.

Succes met de keuze

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 04 okt 2016 19:38
door Cees
Steven V schreef:Met 2 kleine kinderen is de bus al gauw te krap is mijn ervaring. Wij hebben voor die gevallen een voortent die aan de bus vast kan. Wij hebben zelfs wel eens met nachtvorst gekampeerd, terwijl ik in de voortent zat, gewoon in mijn trui, voor een gaskachel.

ALs je aan de stroom staat is het te overwegen om een elektrische onderdeken mee te nemen. Wij hebben een hefdak en dat koelt aardig af. Onze kinders sliepen op zo'n onderdeken op de laagste stand als roosjes! Die dingen kosten weinig (kijkshop ofzo) en trekken helemaal niet veel stroom.

Mijn bus houdt warmte niet goed vast. Ik heb ook geen iso-ruiten. Nadat ik een keer op een treffen was, de hele nacht lag te rillen en 's morgens zag dat het 1 graad was in de bus, heb ik een gaskachel ingebouwd. Maar je kunt natuurlijk ook genoeg dekens meenemen 8)


En ik weet nog waar dat was [[bye]]

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 05 okt 2016 08:14
door who2010
Even terugkomend op de temperatuur in de bus.
Ik heb een CU (die altijd direct start ;-) met een hoogdak. wel met isolatie en dubbele "beglazing".
Ook wij hebben vorig jaar, eind November nog gekampeerd, wel aan de paal voor de 220v.
Wij hebben (hoe luxe kan je het maken) vloerverwarming in de bus zitten met een digital thermostaatje.
De verwarming is slechts 160W maar dit bleek genoeg om, bij een buitentemperatuur van 3 graden, de bus binnen lekker warm te houden.
Ik heb wel eerst de vloer geïsoleerd en er licht een houten vloer over de isolatie van 12mm multiplex.
Hier ligt de vloerverwarming op (is maar een paar-tiende mm dik) en daar over ligt zeil.
Verwarmt niet alleen de bus maar je houdt ook nog eens warme voeten als je zit.
De vloerverwarming en de thermostaat heb ik bij www.caravanverwarming.nl/caravanverwarming.html gekocht.

M.vr.gr.
Willem.

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 05 okt 2016 08:44
door Roerdomp
Daarom hebben originele Westfalia Joker's standkachel van Eberspacher... :wink: Dan blijf je ook zonder 'walstroom' lekker warm. Maar -7 met een hefdak was wel de limiet hoor. [[thumbup]]

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 07 okt 2016 06:44
door Cees
Het ging mij erom dat de Kachel onder het rijden niet warm word als het vriest. :oops:
Dat is een van de hoofd redenen dat ik de mijne verkocht heb.

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 07 okt 2016 07:36
door krisg
Standkachel op 7 voor een minuut of 5 en ik heb al te warm, ook in november :)

Re: T3 2.0 luchtgekoeld

Geplaatst: 07 okt 2016 08:11
door Theo Postma
Cees schreef:Het ging mij erom dat de Kachel onder het rijden niet warm word als het vriest. :oops:
Dat is een van de hoofd redenen dat ik de mijne verkocht heb.
Je wilde toch meer vermogen Cees? :wink:

Theo