Ik heb inmiddels een vers gereviseerde AAS bak gekocht, met 40% sper. Uit betrouwbare bron (revisiebedrijf met veel t3 ervaring) heb ik begrepen dat weliswaar de levensduur van een t3 bak icm een tdi achteruit gaat, maar dat ie er niet van uit elkaar knalt
Er wordt vaak gezegd dat je het best een lange bak kunt hebben (AAP bijvoorbeeld) maar mijn wielen met banden hebben ongeveer 10% meer afrol afstand dan standaard wielen en banden. Dan kom ik denk ik met die AAS nog best goed uit. Een 3H bak heeft overigens dezelfde overbrengingen, dus misschien is het een idee om die te gebruiken?
Ik ben er trouwens nog niet helemaal uit wat ik nu nog nodig heb. Ik denk iig een tdi prise-as. Die heb ik dan ook besteld bij Bernd Jaeger. Het liefst heb ik de motor bijna rechtop staan (15°) maar moet ik dan een pasplaat daarvoor hebben, en moet ik dan ook van de belhousing (dieselklok) van de AAS de dikte van de plaat af frezen?
Ik heb hier op het forum al heel wat gelezen, maar ik heb het antwoord nog niet gevonden....
Zal nog ff verder moeten zoeken en tzt ook ff een draadje aanmaken
T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
- vwt3fan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
- Locatie: Hoogezand
Re: T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
Ha, das wel leuk zo'n AAS bak met 40% sper. Zeker als je graag offroad gaat!
Mijn neef Laurie heeft een JX koppelingsplaat met zijn AHU TDI gebruikt met de redenatie dat als het koppel teveel wordt,
dan maar liever de koppeling slijt dan zijn AAP-bak.
Mijn neef Laurie heeft een JX koppelingsplaat met zijn AHU TDI gebruikt met de redenatie dat als het koppel teveel wordt,
dan maar liever de koppeling slijt dan zijn AAP-bak.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
- mad mud man
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2016 09:00
- Locatie: ergens op de Veluwe
Re: T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
Ds tuning in germanië heeft een pasplaat om de diesels op een 15° graden te monteren.
Niels
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
- mad mud man
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2016 09:00
- Locatie: ergens op de Veluwe
Re: T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
Niels
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
- Droyka
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 dec 2012 18:09
- Locatie: Dieren
Re: T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
Jouw neef Laurie is zo dom nog niet
En ds tuning zal ik eens uitgebreid bekijken
- Droyka
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 dec 2012 18:09
- Locatie: Dieren
Re: T3 TDI ombouw met Golf IV motorcode AGR ???
Maar is het ook nodig? Ik heb al een pasplaat voor een omgekeerde passat bak. Kan ik die (eventueel aangepast) gebruiken, en moet ik dan nog iets aan de dieselklok aanpassen?mad mud man schreef: ↑19 okt 2017 21:01 Ds tuning in germanië heeft een pasplaat om de diesels op een 15° graden te monteren.