Rotor 2.0 cu weggefikt

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Een week voor we op vakantie gaan heeft mn bus bedacht er nog even een stressvolle week van te maken:
Ik heb 2 weken geleden een onderhoudsbeurt uitgevoerd zo vlak voor de vakantie. Kortom nieuwe olie, filters, bougies, verdeelkap en rotor. De bus wilde ervoor al moeilijk starten, dit bleek een gare accu te zijn, dus die is ook vervangen voor een nieuwe.
Hiervoor reedt de bus op zich prima. Starten ging iets minder, maar dat probleem is door de nieuwe accu verholpen. Na de beurt reedt ook alles prima, de motor liep als een zonnetje. Nu was ik afgelopen zaterdag even op pad, met een mega tegenwind, bus ging niet harder dan 85.
Ineens een klap en de motor was dood. Mijn vermoeden bleek te kloppen, iets met de ontsteking. Thuis gesleept kwam ik erachter dat de hele nieuwe rotor weggebrand is. Ik heb een nieuwe besteld welke ik vandaag binnenkrijg. Maar ik heb geen garantie dat deze wel goedblijft. Kan iemand mij helpen? Wat is er verkeerd gegaan? Ik heb bij t onderhoudt niets veranderd aan de ontsteking. En hij liep voor de knal ook als een zonnetje.
IMG-20170804-WA0002.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Theo Postma »

dubbel posting op een forum is niet gewenst.

Theo
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Hallo Theo,
Klopt ik had het bericht eerst onder elektra gezet. Toen ik erachter kwam dat dit onder motor en aandrijving valt. Ik dacht dat ik het andere bericht al had verwijdert.
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Floris lost het wel op, mag je wel op rekenen.
Geen probleem van maken.

Theo
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Even een update heb een nieuwe rotor van facet erop gezet. Nu doet de bus t nog niet. Vanaf de bobine heb ik een vonk. Wat ik vreemd vind is dat ik de verdeelkap gewoon licht heen en weer kan wiebelen als ie vast zit onder de klemmen. Dat mag toch niet kunnen? Als ik de auto probeer te starten zie in de verdeelkap heen en weer schommelen. Kan het zijn dat ik een verkeerde verdeelkap heb gekregen die er voor gezorgd heeft dat mn nieuwe rotor ook weggefikt is?
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Theo Postma »

zo een ding moet vast zitten, en je hebt van de bobine geen vonk?
Staat er wel 12 op?

Theo
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Ik heb juist wrl een vonk van de bobine.. maar bij de cilinders niet. Als ik de auto probeer te starten, wirbeld de verdeelkap licht heen en weer. Lijkt me nietgoed toch?
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Tjeerd »

En de oude kap heb je die nog...kan maar op 1 manier goed gemonteerd worden let op het nokje...en de eventueel aanwezige stofkap tussen kap en verdeler...
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Hoi Tjeerd,
Misschien dom achteraf maar ik heb alle oude spullen al weggegooid aangezien de bus gewoon netjes liep. Tot de knal afgelopen weekend.de verdeelkap die ik nu heb kan er op 2 manieren op.. er zitten geen sparingen nokjes oid op welke hem extra fixeren.. hij word klegezet onder de 2 klemmen.. misschien heb ik echt c kwaliteit spul gekregen bij de auto onderdelenzaak..
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Normaal gesproken kan hij er maar op 1 manier op dat voorkomt ook dat ie ook maar iets kan verdraaien alleen de klemmen zijn niet genoeg, als ie wiebelt is de pasvorm al niet goed
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Ik heb net met Brezan automatefialen gebeld. Die hebben een verdeelkap op voorraad. Dus die vanmiddag ophalen. Als dat t probleem oplost kan die ander meuk weer terug naar de leverancier.. Ik hou jullie op de hoogte.
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik zie op je foto naast het klemmetje op ongeveer half 2 een uitsparing in het ontstekingshuis zitten. Daar moet volgens mij wel iets in en wel de Hall gever (sensor). Ik zie hem nl niet zitten (maar kan natuurlijk niet alles zien). Als die eruit is dan kun je de vonk ook wel vergeten.

Maar echte cu experts mogen het zeggen.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Facet is een bekend aftermarketmerk voor verdelerkappen, contactpuntjes e.d. Ik heb er nog nooit ellende mee gehad. Heb je wel het juiste model? Rubberringetje er nog?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Auto loopt weer.. niet van harte. Stationair loopt ie prima. Maar tijdens proefrit moet hem vol in de toeren jagen (4000rpm)om hem een beetje te laten trekken. In de 4e versnelling is t vermogen behoorlijk weg. Auto gaat na veel lichte schokjes naar de max 90km/u. Dus t is nog niet goed.. de rubberring zie ik niet zal dat nog een probleem zijn.. zal t handboek er eens bijpakken.. nog andere ideeen? De hal gever zit er met een stekkertje btw.. de nieuwe verdelerkap zit btw nog steeds erg losjes..
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Kun je de verdeler of de verdelerkap nog heen en weer bewegen, of zit hij nu vast? Gebrek aan trekvermogen duidt op een te laat ontstekingstijdstip, maar dat is niet van de een op andere dag niet goed meer en heeft ongetwijfeld van doen met de 'knal'. Ik denk dat je er verstandig aan doet om er even iemand naar te laten kijken die exact weet hoe het er uit hoort te zien.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Rotor 2.0 cu weggefikt

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

De verdelerkap zit klem onder de klemmetjes maar ik kan ook de nieuwe facet wat heen en weer bewegen..ben bang dat daar ook meteen t probleem zit. Maar heel veel smaken heb ik ook niet hoe de verdeelkap op de ontsteking vast zit..
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Plaats reactie