Ik denk dat ik dit dus voor heb. Ik miste een paar lagerkappen en heb die van een andere cilinderkop gebruikt. Op de cilinderkop ziet het er ook zo uit. Is wel maar aan 1 kap maar toch. Ik dacht eerst dat er misschien wat vuil ofzo tussen zat maar heb toch niets gevonden.Johannus schreef: ↑23 jan 2018 09:13 Oei.
Nokkenaslagerkappen. Die kan/mag je niet verwisselen.
De gaten voor de nokkenas worden, terwijl de lagerkappen gemonteerd zijn, gekotterd. Dus elke kop is inclusief lagerkappen 'uniek'. Wisselen van die kappen kán voor schade zorgen.
Als je de kop gedemonteerd, met losse lagerkappen en met losse nokkenas hebt gekregen, dan weet ik niet of je merktekens hebt waaraan je kan herkennen welke lagerkap waar hoort.
Dus als ik het goed begrijp kan ik op zoek gaan naar een andere kop?
Ik ben al aan het overwegen of het niet beter is om er een AAZ ofzo in te leggen. Die zijn dacht ik redelijk plug and play als ik mij niet vergis (wat ik wel vaker wel doe ) Een waar ik van weet dat die wel draait en de dieselpomp goed van is. Want ik ga er nu bijvoorbeeld ook van uit dat men turbo nog goed is maar dat kan ook nog tegenvallen.
Toch allemaal is goed over nadenken, zeker omdat het mijn plan al niet was om dit projectje lang bij te houden.
Ik zou liever men tijd/geld/energie in men andere bus willen steken. Ben ik richting een subaru voor aan het denken.