Gowesty gasklephuis
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Gowesty gasklephuis
En Gowesty laten weten dat het in orde is ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: Gowesty gasklephuis
Fijn dat het opgelost is. Begrijp ik het goed dat de aansluiting van de nieuwe klep met de rubberen afdichtring niet luchtdicht op het inlaatspruitstuk zat?
Hier nog wat info mbt de werking van het vacuüm:
De slang op het inlaatspuitstuk geeft meer vacuüm als de gasklep dicht is. Deze slang gaat naar de achterste aansluiting van de vacuümdoos van de ontsteking en naar de brandstofdrukregelaar. De achterste aansluiting op de vacuümdoos zorgt voor ca 10 graden verlating van de ontsteking als de gasklep dicht is (heeft blijkbaar iets met NOx reductie te maken). Bij een dichte klep wordt ook de brandstofdruk verder gereduceerd om het drukverschil over de injectoren te compenseren. Anders zou de flow door de injectoren toenemen als de uitgaande kant meer vacuüm ziet bij gelijk blijvende brandstofdruk (drukverschil tussen brandstofzijde en uitgaande zijde moet gelijk blijven om de flow gelijk te houden bij dezelfde aansturing door de Digijet).
De vacuümslang tussen gasklep en de voorzijde van de vacuümdoos is simpelweg de vervroeging die bovenop de centrifugaalvervroeging komt.
Als je de rotor en het zwarte afdekkapje daaronder verwijderd kan je de mechaniek in de verdeler heen en weer zien bewegen als je de aansluitingen vacuüm voor zuigt.
Overigens viel het me op dat een deel van je benzineslangen er tamelijk gedateerd uitziet (oa de slangen op het T-stuk naast de carterontluchting). Kost bijna niets en voorkomt misschien een ramp in de toekomst.
Misschien een mooi klusje voor komend voorjaar?
Hier nog wat info mbt de werking van het vacuüm:
De slang op het inlaatspuitstuk geeft meer vacuüm als de gasklep dicht is. Deze slang gaat naar de achterste aansluiting van de vacuümdoos van de ontsteking en naar de brandstofdrukregelaar. De achterste aansluiting op de vacuümdoos zorgt voor ca 10 graden verlating van de ontsteking als de gasklep dicht is (heeft blijkbaar iets met NOx reductie te maken). Bij een dichte klep wordt ook de brandstofdruk verder gereduceerd om het drukverschil over de injectoren te compenseren. Anders zou de flow door de injectoren toenemen als de uitgaande kant meer vacuüm ziet bij gelijk blijvende brandstofdruk (drukverschil tussen brandstofzijde en uitgaande zijde moet gelijk blijven om de flow gelijk te houden bij dezelfde aansturing door de Digijet).
De vacuümslang tussen gasklep en de voorzijde van de vacuümdoos is simpelweg de vervroeging die bovenop de centrifugaalvervroeging komt.
Als je de rotor en het zwarte afdekkapje daaronder verwijderd kan je de mechaniek in de verdeler heen en weer zien bewegen als je de aansluitingen vacuüm voor zuigt.
Overigens viel het me op dat een deel van je benzineslangen er tamelijk gedateerd uitziet (oa de slangen op het T-stuk naast de carterontluchting). Kost bijna niets en voorkomt misschien een ramp in de toekomst.
Misschien een mooi klusje voor komend voorjaar?
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Gowesty gasklephuis
foei!
Fijj en goed dat het allemaal weer goed is nu.. Fouten maken is prima.. Je eigen fouten herstellen nog veel beter!
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Re: Gowesty gasklephuis
Gelukkig zit je buiten het 'seizoen' te kloten. Daar heb ik wel zo'n pesthekel aan.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: Gowesty gasklephuis
Van wie is ook alweer de slogan "Onderhoud = behoud!"
Ik zou in ieder geval adviseren ook de plastic doorvoer bij de AFM te vervangen (oa BW verkoopt hiervoor een mooie RVS variant voor) en toch ook zeker de korte slangetjes van de injectoren. Dat is wel een beetje gepiel maar zeker de moeite waard. Uit diverse berichte op oa the samba heb ik vernomen dat als deze slangetjes scheuren de benzine rechtstreeks op de hete uitlaatbuizen lekken en daarmee brand veroorzaken.
Een lekkende koelwaterslang is tijdens je vakantie misschien nog wel te repareren maar een uitgebrande bus is geen eer meer aan te behalen .
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Gowesty gasklephuis
Heb Rikus gevraagd en hij dacht dat de linker gewoon fysiek stuk is gegaan.
Op het verdelerhuis ziet het er normaal uit aldus Rikus.
Theo
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Gowesty gasklephuis
Daar ga je flink veel plezier van krijgen!
Theo
Theo
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Gowesty gasklephuis
Top! Vooral van die twee beugelspiegels gaat je bus een stuk mooier lopen
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: Gowesty gasklephuis
Die beugelspiegels is een van mijn betere investeringen geweest. Kost een paar centen maar geen seconde spijt van gehad.
De DJ verdelerkap is afgeschermd maar of er verder verschil in zit weet ik niet. In ieder geval het proberen waard.
De DJ verdelerkap is afgeschermd maar of er verder verschil in zit weet ik niet. In ieder geval het proberen waard.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- wouter
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
- Locatie: Twente
Re: Gowesty gasklephuis
Kijk, dat is goed nieuws! Mooi dat je alles weer naar wens hebt Steven!
Groeten,
Wouter
T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Wouter
T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Gowesty gasklephuis
Ik kijk nu nog eens naar de fotos van het gasklephuis en merk op dat je op de nieuwe dus geen originele cruise control kwijtkan, het bolletje ontbreekt...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Gowesty gasklephuis
ik dacht het wel maar kon het niet met zekerheid zien op de foto's.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<