Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Beste allen,
Mijn motorrevisie is op het punt gekomen van alles weer in elkaar zetten. Daarvoor heb ik nieuwe cilinders, zuigers (AA parts, 94 mm) en AMC koppen met kleppen en veren er al in. Verder allemaal nieuwe onderdelen voor standaard uitvoering/maten van 2l CU luchtgekoeld.
Nu heb ik her en der gelezen en gehoord dat niet alles out of the box installeerbaar is. Dus heb ik eens wat WD40 op de kleppen gespoten van mijn nieuwe AMC koppen en blijkt het goedje langs 1 inlaatklep te lekken. Is dat erg en moet ik dit nu fixen, of heeft dit enige inlooptijd nodig waarna de klep zichzelf steeds beter in de klepzitting 'slaat'?
Verder lees ik over compressie ratio, hoe die te meten en voor alle cilinders tussen 7,3:1 en 7,7:1 moet zitten (http://haysvwrepair.com/rebuilding-an-a ... toy-style/). Kost even wat extra moeite om alles te meten. En dan, verschilt mijn compressie, moet ik materiaal wegslijpen?
Tegelijkertijd lees ik op dit forum situaties waarbij het lijkt dat de kop gewoon direct gemonteerd wordt, verder geen nabewerking/controle (Henk). Dat kan dus ook goed gaan
Wie kan mij wijzen op must-do's en dont's tijdens monteren van de AMC koppen en of revisie in het algemeen?
Groetjes,
Jasper
Mijn motorrevisie is op het punt gekomen van alles weer in elkaar zetten. Daarvoor heb ik nieuwe cilinders, zuigers (AA parts, 94 mm) en AMC koppen met kleppen en veren er al in. Verder allemaal nieuwe onderdelen voor standaard uitvoering/maten van 2l CU luchtgekoeld.
Nu heb ik her en der gelezen en gehoord dat niet alles out of the box installeerbaar is. Dus heb ik eens wat WD40 op de kleppen gespoten van mijn nieuwe AMC koppen en blijkt het goedje langs 1 inlaatklep te lekken. Is dat erg en moet ik dit nu fixen, of heeft dit enige inlooptijd nodig waarna de klep zichzelf steeds beter in de klepzitting 'slaat'?
Verder lees ik over compressie ratio, hoe die te meten en voor alle cilinders tussen 7,3:1 en 7,7:1 moet zitten (http://haysvwrepair.com/rebuilding-an-a ... toy-style/). Kost even wat extra moeite om alles te meten. En dan, verschilt mijn compressie, moet ik materiaal wegslijpen?
Tegelijkertijd lees ik op dit forum situaties waarbij het lijkt dat de kop gewoon direct gemonteerd wordt, verder geen nabewerking/controle (Henk). Dat kan dus ook goed gaan
Wie kan mij wijzen op must-do's en dont's tijdens monteren van de AMC koppen en of revisie in het algemeen?
Groetjes,
Jasper
Laatst gewijzigd door jappie op 13 jul 2019 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Jappie
- rooibus
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Hier https://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=58 het verhaal volgens GoWesty. Volgens hunnie is het raadzaam alle kleppen te vervangen door "Duitse kwaliteitskleppen". Ze zeggen niet precies welke, maar ik kan me voorstellen dat de bekende (Duitse) webshops ze wel leveren. En dan na montage inslijpen met speciale pasta en zo'n zuignap-op-een-stokje.
Groeten,
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Normaal zijn bij een gereviseerde kop de kleppen mooi lichtjes ingeslepen. Ik zou het bedrijf waar je ze gekocht hebt, even vragen.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Thanks voor de reacties. Duitse degelijkheid wordt gewaardeerd, maar is dat echt zo nodig? Wel shocking foto's en verhaal.. Ik doe geen gekke tuning dingen met mijn blok, gewoon alle standaard maten, nokkenas, etc. Als ie weer 50-100 dkm mee gaat zonder Duitse kleppen vind ik het prima.
Het is geen gereviseerde kop, maar een nieuwe AMC.
Groeten Jappie
- rooibus
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Ik heb een paar jaar geleden beide koppen vervangen door AMC's. Zonder verdere nabewerking of wat dan ook. Inmiddels alweer ±60.000km mee gereden. Als ik het nu weer zou doen, zou ik iig een set nieuwe in- & uitlaatkleppen (£100 bij Brickwerks) en zo'n klepslijpset https://www.asdautomaterialen.nl/slijps ... eppen.html scoren.
Groeten,
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
jappie
ik zou de kleppen demonteren en de bewerking van de zitting controleren.
is de zitting drie vlaks geslepen
is het aanlegvlak van de klep binnen de gestelde grenzen.
als bovenstaande goed is, dan inslijpen met kleppasta.
per kop toch drie tot vier uur werk voor mij..
ik rij lpg en wil het zo goed mogelijk hebben. geen zin om langs de kant van de weg te staan.
onderstaande artikel is leerzaam.. zodat je kan zien wat er fout kan zijn.
https://www.ratwell.com/technical/Longblock.html
groet
ik zou de kleppen demonteren en de bewerking van de zitting controleren.
is de zitting drie vlaks geslepen
is het aanlegvlak van de klep binnen de gestelde grenzen.
als bovenstaande goed is, dan inslijpen met kleppasta.
per kop toch drie tot vier uur werk voor mij..
ik rij lpg en wil het zo goed mogelijk hebben. geen zin om langs de kant van de weg te staan.
onderstaande artikel is leerzaam.. zodat je kan zien wat er fout kan zijn.
https://www.ratwell.com/technical/Longblock.html
groet
Jeroen
vw t25 camper 1981 tdi verkocht
vw t2b 1977 doka 2l lpg kdfi (in rust tot 2017)
saab 96 v4 1973
vw t4 multivan 1995 2.4D allias slome slak
vw t25 camper 1981 tdi verkocht
vw t2b 1977 doka 2l lpg kdfi (in rust tot 2017)
saab 96 v4 1973
vw t4 multivan 1995 2.4D allias slome slak
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
En als je het niet met de hand wilt doen kan het ook zo uit ervaring is dit een stuk makkelijker
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
En wil je nog meer gemak maak dan ook een cilinder kop draaier of steun van aval
succes met de opbouw
succes met de opbouw
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Nieuwe AMC koppen nabewerken? Eén klep lekt
Bedankt allemaal en prachtige suggesties. Ik denk dat deze jongen gewoon een goede film aan zet en op de bank met een zuignapje rond ga zitten draaien...
Groetjes,
Jasper
Groetjes,
Jasper
Groeten Jappie