Ingebrande zuigers JX motor na 10000km

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
Olaf
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 810
Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
Locatie: Hengelo

Re: Ingebrande zuigers JX motor na 10000km

Ongelezen bericht door Olaf »

Dat er een stukje van je zuiger weg gebrand is, is zeker niet normaal ! Die stukjes kunnen overal schade hebben gemaakt. Verder lijkt op de foto je zuigerspeling erg groot, maar meten is weten.
Groeten, Olaf

VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
Gebruikersavatar
marcom
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 sep 2016 00:05
Locatie: Sumar

Re: Ingebrande zuigers JX motor na 10000km

Ongelezen bericht door marcom »

Hallo Olaf,
Ik vroeg mij ook al af waar de restanten gebleven zijn...
Denk je dat de zuigerspeling te groot is? Nieuw geboord en nieuwe zuigers dus dat zou echt onacceptabel zijn [[feuer]]
Marco
Groet, Marco
1987 1.6TD Joker
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 553
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Ingebrande zuigers JX motor na 10000km

Ongelezen bericht door Kire »

Roerdomp schreef: 15 sep 2019 20:48Nou, OK is het zeker niet! Na 300.000 km mankeert er in principe nog niks aan, maar je kunt hier nog wel gewoon mee rijden.
Maar of je dat ook zou willen......Ik heb liever zuigers waar niks aan mankeert (anders dan een beetje zwarte aanslag).
En nadruppelen van de verstuivers kan natuurlijk maar alle 4 tegelijk is wel heel vreemd.
Zuigers zijn plaatselijk veel te heet geweest. Vermoedelijk is het aluminium via de uitlaatpoort verdwenen.

Groet,

Erik.

p.s. zo'n 35 jaar geleden heb ik eens een 2,25 l Land Rover dieselblok uit laten boren en overmaats zuigers gemonteerd. Het revisiebedrijf in Zwolle reviseerde destijds veel VW motoren en dan werden zuigers met 'ringträger' gemonteerd (een ingegoten stalen ring), dat zou beter zijn. Zet die dan ook maar in mijn blok, zei ik, maar dat was niet nodig.
Plaats reactie