Klopt een 2.8HDI (Iveco blok) in een jumper L2H2 met 4x4...... Leeggewicht van een volle T3.......
Verbruik is wel ook met veel aanhanger. Met een JX of 1Y reed ik ook makkelijk 1:12 of op vakantie zuiniger. Maar met een 2.5 ford diesel of turbo diesel lang/hoog/imperial was het ook 1:7 tot 8.....
geur is wel een goeie. dat scheelt zeker.
maar met hoger verbruik en 20 cent per liter meerkosten scheelt dit toch bijna €1500 per jaar!
.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Blauwe diesel B100
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 30 dec 2019 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: .
Is er iemand die alleen nog blauwe-diesel tankt ?
Zit er ook aan te denken om dat te doen , lees alleen veel verschilende berichten over verbruik en vermogen verlies
Zit er ook aan te denken om dat te doen , lees alleen veel verschilende berichten over verbruik en vermogen verlies
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: .
Hier op mijn werk draait alles op blauwe diesel. Trekkers, stoomcleaner, bedrijfsauto's en -bussen. Afgelopen voorjaar ging bij onze nieuwe T6 de brandstofpomp en een verstuiver al na 20.000 km kapot. VAG wilde onderzoeken of dit van de brandstof kwam. Dit is onderzocht, maar lag niet aan de brandstof. Deze is ook EN590 gecertificeerd, dus let daar wel op. Er wordt veel blauwe diesel verkocht wat eigenlijk een biodiesel is.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: .
Even een aanvulling:
Zoals al eerder gemeld zijn er meerdere 'soorten' blauwe diesel en 100% blauwe diesel voldoet NIET aan EN590 (maar aan de EN 15940 norm). Peugeot en Citroen hebben in 2020 hun Euro 5 en Euro 6 dieselmotoren 'vrij gegeven' voor gebruik van 100% HVO 'diesel' (EN15940).
Blauwe diesel 20%, 30% 40% en 50% zijn gemengd met fossiele diesel en voldoen wel aan EN590. Bij Michel op het werk hebben ze dus een gemengde blauwe diesel.
Ook Neste MY Renewable Diesel (kleurloos) voldoet NIET aan EN590 maar, net als 100% blauwe diesel aan EN15940.
Maar in mijn Land Rover 300 Tdi zou ik wel 100% HVO durven tanken (100% blauwe of Neste MY).
Groet,
Erik.
Zoals al eerder gemeld zijn er meerdere 'soorten' blauwe diesel en 100% blauwe diesel voldoet NIET aan EN590 (maar aan de EN 15940 norm). Peugeot en Citroen hebben in 2020 hun Euro 5 en Euro 6 dieselmotoren 'vrij gegeven' voor gebruik van 100% HVO 'diesel' (EN15940).
Blauwe diesel 20%, 30% 40% en 50% zijn gemengd met fossiele diesel en voldoen wel aan EN590. Bij Michel op het werk hebben ze dus een gemengde blauwe diesel.
Ook Neste MY Renewable Diesel (kleurloos) voldoet NIET aan EN590 maar, net als 100% blauwe diesel aan EN15940.
Maar in mijn Land Rover 300 Tdi zou ik wel 100% HVO durven tanken (100% blauwe of Neste MY).
Groet,
Erik.