Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Vandaag aan het kl*ten geweest aan de motor, bleef hangen achter dit kabeltje richting alternator (D+ W plug) en toen kwam ie los. Op het eerste zicht lijkt het alsof enkel de blauwe was gesoldeerd.... het andere kabeltje was niet verbonden, lijken ook gewoon recht afgeknipt...
Kan dit kloppen?
Kan dit kloppen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gvandaal op 16 mei 2020 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Alternator kabeltje ?
Hier zal iemand met 1.9TD op moeten antwoorden want da's geen T3 motor
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: Alternator kabeltje ?
Ah correct, zit een 1.9D in
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Wat opzoekwerk verricht... Kan het zijn dat de W voor de toerenteller is, en aangezien ik er geen heb deze niet is aangesloten? De D+ is dan misschien wat jij bedoelt Hylke?
Rare vraag mss maar wat heeft de oliedruk op de alternator te zoeken?
Rare vraag mss maar wat heeft de oliedruk op de alternator te zoeken?
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
- TheoT3
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 26 dec 2007 18:18
- Locatie: Leuven
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
De W klem is inderdaad voor de toerenteller aansluiting.
Succes
theo
Succes
theo
Theo
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Daar haalt hij het toerental vandaan om te meten bij lage toeren en hoge toeren.
Theo
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Dank heren, lijkt dus inderdaad dat enkel de D+ aangesloten hoeft te zijn
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Waar zou deze dan normaal gezien op aangesloten worden? Ik heb zitten zoeken achter een tekening maar geen success tot nu.
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Wat zoek je Geert,
de W-aansluiting op dynamo? Dan moet je wel een dynamo van een diesel hebben. Niet alle dynamo's hebben deze standaard erin. (vaak wel een 'leeg' plekje met de aanduiding (W) waar een revisiebedrijf het contact wel kan inbouwen.) Ook rekening mee houden dat er diverse diesel-dynamo's zijn met verschillende poulies. Uitwisselen van poulies op een andere serie dynamo kan dan een afwijking in toerental geven.
de W-aansluiting op dynamo? Dan moet je wel een dynamo van een diesel hebben. Niet alle dynamo's hebben deze standaard erin. (vaak wel een 'leeg' plekje met de aanduiding (W) waar een revisiebedrijf het contact wel kan inbouwen.) Ook rekening mee houden dat er diverse diesel-dynamo's zijn met verschillende poulies. Uitwisselen van poulies op een andere serie dynamo kan dan een afwijking in toerental geven.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Voorlopig alles duidelijk, ik vroeg me vooral af of het “normaal” kon zijn dan maar één van de twee kabeltjes van de dynamo stekker was aangesloten.
Hylke zei vervolgens dat je de W toch best kan aansluiten.... maar ik ga dit (en nog wat motor gerelateerde zaken) in de toekomst even door een professional laten nakijken, ik ken er zelf te weinig van zoals je mss kan merken
Bedankt voor de reacties alvast
Hylke zei vervolgens dat je de W toch best kan aansluiten.... maar ik ga dit (en nog wat motor gerelateerde zaken) in de toekomst even door een professional laten nakijken, ik ken er zelf te weinig van zoals je mss kan merken
Bedankt voor de reacties alvast
groet,
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Geert
1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Nou, Ik vind je al redelijk professioneel hoor: ik weet niet eens wat een W of een D+ is....
Electra heb ik nooit echt gesnapt.
Electra heb ik nooit echt gesnapt.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Wat heeft er oorspronkelijk voor motor in je bus gelegen?
Want het gekke is dat de stekker die je laat zien van een later type motor is, zeg jaren 90. Dan zou er mogelijk ook een jaren 90 dynamo op zitten. Als het de dynamo van je ‘oude’ motor is dan kun je die 2 draden met een ander soort stekker aansluiten op je dynamo.
Je zegt een professional te willen raadplegen maar ik kan je nu al zeggen dat met een motorombouw de kennis van de meeste ‘professionals’ niet op kan tegen de kennis die hier op het forum aanwezig is.
Want het gekke is dat de stekker die je laat zien van een later type motor is, zeg jaren 90. Dan zou er mogelijk ook een jaren 90 dynamo op zitten. Als het de dynamo van je ‘oude’ motor is dan kun je die 2 draden met een ander soort stekker aansluiten op je dynamo.
Je zegt een professional te willen raadplegen maar ik kan je nu al zeggen dat met een motorombouw de kennis van de meeste ‘professionals’ niet op kan tegen de kennis die hier op het forum aanwezig is.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Ik zie het.... dynamo lijkt typisch van een later type. Blijft de vraag waar de oorspronkelijke 2 draden op aangesloten waren. Afijn, allebei aansluiten kan vast geen kwaad.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
Als er nu geen gepiep is, dan heeft het ook geen zin om hem aan te sluiten.
Het kan zijn dat Geert de oude uitvoering nog heeft, waar geen dynamische oliedruk controle op zit.
En dat vermoed ik dus.
Theo
Het kan zijn dat Geert de oude uitvoering nog heeft, waar geen dynamische oliedruk controle op zit.
En dat vermoed ik dus.
Theo
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: Alternator kabeltje ? (1.9TD)
even aansluiten met een schuifje voor de luidsprekers
Rene
Rene