Vastzittende temperatuur meter (1.6D)

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Tareq
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2020 12:26

Vastzittende temperatuur meter (1.6D)

Ongelezen bericht door Tareq »

Beste mensen,

Ik ben de trotse onhandige eigenaar van een T3 uit 84 (1.6D). Graag wil ik zelf wat dingen oppakken en al doende leren, maar het leek mij verstandig de experts hier eerst te raadplegen en om advies te vragen.

Mijn eerste klusje is een vastzittende temperatuur meter in het dashboard. Deze heb ik nog niet werkend gezien.
Ik heb gelezen dat het de spanningsregelaar achter het dashboard kan zijn wanneer zowel de temp en brandstof meter niet functioneren. Dit is niet het geval bij mij. De brandstof meter werkt normaal.
Ik verwacht dus dat de sensor in de motor kapot is, maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden en hoe ik dat kan vaststellen. Ik hoop dat iemand van jullie mij een stukje wijzer kan maken over de locaties van de verschillende sensoren in de motor en wat tips kan geven.

Vriendelijke groeten,
Tareq
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Tareq op 24 sep 2020 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tareq
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2020 12:26

Re: Vastzittende olie temperatuur meter (1.6D)

Ongelezen bericht door Tareq »

Hylke, bedankt voor je snelle reactie. Ik had geen idee.. Ik ga ermee aan de slag (en verander de berichtomschrijving).
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Vastzittende temperatuur meter (1.6D)

Ongelezen bericht door RoonT3 »

nummertje 8, die zit op de flens. nr 1 erboven is 1 van de twee oliedruksensoren. (als je al een dynamische oliedrukcontrole hebt?)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie