losse kabel brandstofpomp

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Simon te voet
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2019 17:44

losse kabel brandstofpomp

Ongelezen bericht door Simon te voet »

Hoi,

Ik heb een T3 met 1.9 diesel motor. Ik kwam tot de ontdekking dat er een kabel loszit. Hij hangt boven de brandstofpomp. Ik vermoed dat hij daar ergens vast heeft gezeten, maar weet dit eigenlijk niet zeker. Ik kan niet zien waar hij zou moeten en weet ook niet waar de kabel voor is.
De kabel heeft een metalen kern met daaromheen een omhulsel ook van metaal, een daaromheen een tiental metalen draden verpakt en plastic. Zie foto.
De kabel loopt onder de bus naar de voorkant en gaat aan de voorkant naar boven, maar ik kan niet zien waar hij uitkomt.

IMG_20210624_152148~2.jpg
Weet iemand wat voor kabel dit is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Larsje
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2014 22:35
Locatie: Utrecht

Re: losse kabel brandstofpomp

Ongelezen bericht door Larsje »

Ik vermoed dat het de kabel voor de koudestartversneller ('choke') is. Die hoort (vanaf de foto) links half onder de brandstofpomp vast te zitten.
Met de groeten van Lars

Westfalia Joker (1988)
Simon te voet
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2019 17:44

Re: losse kabel brandstofpomp

Ongelezen bericht door Simon te voet »

Oh ja dat moet het zijn. Dat verklaart ook de trekknop naast het stuur die ik nooit snapte. Maar nu zie ik dat als ik daar aan trek de kabel korter wordt.
Ik had eigenlijk nooit problemen bij koude start en gebruikte die trekknop ook nooit. Dus ik laat hem voorlopig los zitten. Maar goed om te weten wat het is, dank!

Simon
Gebruikersavatar
leof
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 932
Lid geworden op: 20 aug 2008 09:31

Re: losse kabel brandstofpomp

Ongelezen bericht door leof »

Die koudestart-knop was nodig voor de originele CS dieselmotor. De 1.9D is nooit af fabriek in een T3 geleverd.
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Plaats reactie