Beste forummers, de motor van mijn bus heeft een lekke koppakking en er lekt wel meer. Nu sta ik voor een keuze. Zal ik de motor 1.9 WBX DH reviseren? er staat 155k miles op. Of zal ik een andere motor plaatsen? Omdat ik van eenvoud houd dacht ik om misschien een CU motor te plaatsen. Verder wil ik graag e10 tanken en in de toekomst LPG. Het injectiesysteem vertrouw ik niet zo. Tips zijn welkom!
Of als iemand een motor over heeft…
Groet,
David
Van WBX naar aircooled?
Van WBX naar aircooled?
Vriendelijke groet,
David
_____________________________________________________________________________
T3 Westfalia Vanagon, 1984, 1.9 DH, US import, Bamboe Geel...
David
_____________________________________________________________________________
T3 Westfalia Vanagon, 1984, 1.9 DH, US import, Bamboe Geel...
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Van WBX naar aircooled?
Wat dacht je van een 2.0 lijnmotor van vw ? Met een versnellingsbak van een diesel of in ieder geval de koppelingsklok? Denk dat een goede CU best een zoektocht is.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Re: Van WBX naar aircooled?
Reviseren bij een goed adres. Het meest eenvoudig en mooie motor.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Olaf
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
- Locatie: Hengelo
Re: Van WBX naar aircooled?
Waarom wil je graag e10 tanken ?
Groeten, Olaf
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Van WBX naar aircooled?
Heb dat vroeger wel gedaan toen de wbx blokken schaars waren en de CU blokken genoeg te vinden waren voor weinig. Nu is het omgedraaid CU niet te vinden en peperduur.
Maar om een 2.0 lijnmotor te plaatsen heb je veel aanbouw delen van een diesel blok nodig en die moet je dan weer apart aanschaffen. Ik zou dus je wbx aanpakken als ik jouw was.
Maar om een 2.0 lijnmotor te plaatsen heb je veel aanbouw delen van een diesel blok nodig en die moet je dan weer apart aanschaffen. Ik zou dus je wbx aanpakken als ik jouw was.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
Re: Van WBX naar aircooled?
Thanks voor de tips! Eerst maar eens de motor eruithalen dan
Vriendelijke groet,
David
_____________________________________________________________________________
T3 Westfalia Vanagon, 1984, 1.9 DH, US import, Bamboe Geel...
David
_____________________________________________________________________________
T3 Westfalia Vanagon, 1984, 1.9 DH, US import, Bamboe Geel...
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: Van WBX naar aircooled?
Indien je de motor in de verkoop doet, ik heb interesse.