Pagina 2 van 2

Re: Ervaring met elektronische ontsteking voor 1.9 WBX (DG)

Geplaatst: 29 okt 2021 20:19
door Kire
Ik heb wel eens gelezen dat rotor en verdeelkap van hetzelfde merk moeten zijn, omdat er wel eens kleine maatverschillen kunnen zijn tussen diverse merken.
Ook zijn er rotoren mét (ontstorings) weerstand en zonder weerstand.
Bij mijn bus heb ik ontstoorde bougiekabels (met weerstand), de rotor heeft geen ingebouwde weerstand.

Groet,

Erik.

p.s. een defecte condensator geeft snellere inbranding van de contactpuntjes.

Re: Ervaring met elektronische ontsteking voor 1.9 WBX (DG)

Geplaatst: 30 okt 2021 19:21
door Ewout
Goeie,condensator had ik nog niet aan gedacht. Wordt vervolgd

Re: (Ervaring met elektronische) ontsteking voor 1.9 WBX (DG)

Geplaatst: 12 nov 2021 14:46
door Ewout
De oplossing lijkt gevonden! Na het vervangen van de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bobine (alles zonder gewenste resultaat) ontdekte de garagist dat de vacuüm vervroeger vol met olie (!) zat. Gevolg van 35 jaar niet schoonmaken? Vervroeger vervolgens gereinigd en de bus loopt weer als een zonnetje. Nu overeen paar honderd km maar eens zien hoe de rotor eruit ziet. Ik heb goede hoop [[thumbup]]

Re: (Ervaring met elektronische) ontsteking voor 1.9 WBX (DG)

Geplaatst: 13 nov 2021 00:30
door Theo Postma
Bijzonder.

Theo