Diesel, stationair toerental afstelling.

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
BaNTaBoB

Diesel, stationair toerental afstelling.

Ongelezen bericht door BaNTaBoB »

Hallo. Ik heb iets aan mijn bus, en weet zo even niet, of het op te lossen valt.

Als ik start, draait de motor goed. beetje te langzaam, dat wel. Geef je 1x een heel klein tikje op het gaspedaal, gaat ie een heeel klein beetje sneller (en ook trillingloos) draaien.
Meestal, als ik na een rit, maakt niet uit of de motor koud of warm is, stationair draai, draait ie ook op het "goede" toerental. Maar soms draait hij ook een stuk langzamer, en begint hij dus te trillen. Maar hij loopt wel op alle cilinders, gewoon TE langzaam.

Iemand enig idee hoe dit kan? de schroef voor de stationair afstelling zit goed vast, en de gaskabel staat niet te strak of zo. Ik vraag me dan af, hoe dat stationair toerental toch kan varieren. Verstuivers ofzo zullen het niet zijn, die heb ik pas gereviceerd.

Het draait hier om een 1.6 Turbo Diesel.

Groeten,

Frans
BaNTaBoB

Ongelezen bericht door BaNTaBoB »

Nee, hij staat tegenwoordig minder strak.

groeten,

Frans
rick
Bus guru
Berichten: 5210
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Frans,

Zoiets heb ik ook gehad. Ik heb daarvoor de basisbrandstofinstelling (roetstop) versteld in combinatie met de stationairafstelschroef. De laatstet wil nog wel eens vastzitten waardoor je niet goed fijn af kunt stellen. Uit elkaar halen en schoonmaken
Als hij te rijk staat gaat ie onregelmatig lopen.
Ik heb dat al eens beschreven hoe je dat kunt afstellen. Zie archief.
Groeten Rick
latinoviber79
Komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:26

Re: Diesel, stationair toerental afstelling.

Ongelezen bericht door latinoviber79 »

Hoi ik heb een golf 1 met een tdi blok die draait veel te hoge toeren hoe kan ik deze lager laten draaien.
Alvast bedankt David
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Diesel, stationair toerental afstelling.

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Hoi,
Dit onderwerp is 16 jaar oud... Start je eigen onderwerp en geef eens wat meer info. Is het een stationair draaiend probleem, bij een bepaalde snelheid?
Plaats reactie