Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Bob »

Hier is het volgens mij niet misplaatst;
Bob schreef:Op die Facebook groep zitten een hoop mensen die het wel erg makkelijk vinden om een link naar het bus-forum te krijgen om hun problemen op te lossen, maar zich hier aanmelden zullen ze nooit doen. [[head]]
Terwijl er voor elk (technisch) probleem daar, hier een oplossing is te vinden.
Dus echt geen verlengstuk van dit forum.

Ik ben er dan ook mee gestopt. :lekkerpuh:
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Jammer Bob, ik wilde je net een technische vraag stellen..............maar dan wel op FB :mrgreen:

Groeten,

André [[bye]]
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Tja, ik wil er ook nog iets over kwijt.
Het is prima toegestaan om FB-meetings op het bus-forum te posten. De bedoeling van het forum is dat we gezelligheid vinden. Dat kan ook op evenementen van origine georganiseerd op FB.

Ik vind ook niet dat er een strijd moet zijn tussen het forum en een Facebook groep. Dat kan ook helemaal niet. Het zijn twee verschillende media die elkaar ook prima kunnen aanvullen, maar elkaar ook niet hoeven aan te vullen. De bedoeling is dat we hier op het forum genieten van onze hobby. Ik neem het niemand kwalijk als ze dat ook FB doen. Ik herken ook wel wat Bob zegt, dat FB een soort vluchtigheid heeft. Er worden vragen herhaaldelijk gesteld die hier makkelijker te vinden zijn. Het boeit me en irriteert me niet zo :)
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Maar om dan vlak voor aanvang een mededeling in het meetingtopic te zetten dat er een meet&greet is een beetje kort dag om langs te gaan hé, ik bedoel maar dat is best vervelend ook al is het dan bekend op fb.
Volgende keer wat vroeger plaatsen a.u.b.

Als reactie hierop http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 33&t=26210

Als ik tijd heb rij ik graag wat extra kilometers :mrgreen:
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Voormalig lid 91

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Wat mij is opgevallen is dat de drempel om juiste antwoorden te geven op FB lager is als hier. Als mensen daar een vraag stellen en antwoord geven, is het antwoord niet altijd juist. Hier wordt dat gecorrigeerd, op fb niet altijd, waardoor op FB de kans groter is dat je uitgaat van een onjuist antwoord en daardoor het probleem niet opgelost krijgt. Wel wordt er op alle vragen heel snel en vaak gereageerd, waardoor je om tot een oplossing te komen door veel juiste en onjuiste (soms onzin) berichten moet scrollen en filteren om een antwoord te vinden.
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Het zijn nu eenmaal twee verschillende doelgroepen. Hier is het inderdaad serieuzer en wat langzamer en op Facebook is het vrijblijvender maar sneller (alhoewel dat eerste ook niet meer klopt want er wordt in de T3 groep een streng deurbeleid gehanteerd: je moet op je profiel interesse tonen in T3's of Volkswagen in het algemeen, anders kom je er niet in). Maar het lijkt me niet juist om dit forum of Facebook af te serveren op de verschillen. Je accepteert de nukken van het medium of niet. Laten we liever de pluspunten van de Facebookgroep bespreken. Ik ben er zeker van dat iemand een vergelijkbaar lijstje met pluspunten over dit forum kan maken:

Instant bereik. Het is al meerdere malen aantoonbaar voorgekomen dat een mede-T3'er met een defecte bus was gestrand. In al deze gevallen is de betreffende persoon snel geholpen door een groepslid uit de buurt, zelfs een keer over de grens in Duitsland! Wij kennen nu eenmaal de nukken van een T3, een ANWB'er niet.

Er komt altijd snel antwoord op je vragen. Of de kwaliteit van de antwoorden net zo hoog is als op dit forum kan ik niet beoordelen (volgens AD niet) maar de drempel tot antwoorden is inderdaad wel lager.

Het saamhorigheidsgevoel en de medemenselijkheid is groot. Harde discussies of ruzies zijn er niet. Er zijn initiatieven geweest om een doodziek groepslid toch iets van zijn in brand gestoken T3 bij zich in huis te kunnen hebben (frontje met werkende verlichting voor in de woonkamer). De groep is oprecht begaan met leden met wie het even wat minder gaat (door ziekte of priv'é-omstandigheden).
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Peter dezelfde dingen kunnen over dit forum gezegt worden. Als je dat wilt maak ik graag een lijst van dingen die er door dit forum zijn ondernomen voor zieke of dan wel overleden forum leden. Het gaat mij om het feit dat je door iets of facebook te plaatsen het afschermt, ik kan als niet facebook gebruiken , niet op de t3bus pagina en rijd dus langs de locatie waar de meet en greet is zonder dat ik weet dat die er is. Als het de bedoeling van de facebook pagina is om elkaar te helpen dan vind ik dit raar.
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Voormalig lid 91

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Spotmatic schreef:Het saamhorigheidsgevoel en de medemenselijkheid is groot. Harde discussies of ruzies zijn er niet.
Zal ongetwijfeld samenhangen met een soort van saamhorigheid gevoel gebaseerd op het overeenkomende vervoersmiddel. [[thumbup]]

Dat maakt mij met me Mercedes gelijk een vreemde eend in de bijt :buiken:
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Jij bent een van ons Ad, al rij je in een lelijke eend;-)
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Facebookgroep voor VW T3 liefhebbers

Ongelezen bericht door captain slow »

Dirk, het zijn verschillende media en onafhankelijk van elkaar. Het is geen afschermen van informatie. Het is andersom ook dat meetings van het forum ook niet altijd op facebook komt. Ik kan me voorstellen dat je dit wel graag ziet dat er een meeting wordt georganiseerd waar je graag naar toe zou gaan. Ik zal proberen om dit te melden als er een meeting voorbij komt op FB.

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Plaats reactie