EeVeeWee stelt zich hier voor
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
Inmiddels heb ik een eerste proefrit gemaakt in een T2b met Recaro stoelen en dat viel niet tegen!
De zithouding was stukken beter dan de T1 en ook dan de twee T2a's waar ik in gezeten heb.
Doordat er wat meer ruimte is in de cabine dan een T1, is de stand van de stoel beter in te stellen.
De zitting kan wat meer naar voren waardoor de leuning wat schuiner kan en niet zo verticaal als bij een T1.
De lagere zitting zorgt er daarbij voor dat je niet te veel hoeft te bukken, zoals RoonT3 ook aangeeft.
De bus zelf moet nog wel erg veel aan gebeuren, met name het interieur maar dat kan in de loop van de tijd.
De prijs is alleen wat pittig, dus als we serieus interesse hebben moeten we eerst nog onderhandelen.
De T3 kon ik als verrassing helaas niet in rijden, want deze bleek geschorst.
Bij proefzitten leek me de zithouding best comfortabel, zeker met de armleuningen in gebruik.
Ik heb alleen thuis een veto gekregen, de voorkeur gaat duidelijk uit naar een T2 t.o.v. een T3.
De zithouding was stukken beter dan de T1 en ook dan de twee T2a's waar ik in gezeten heb.
Doordat er wat meer ruimte is in de cabine dan een T1, is de stand van de stoel beter in te stellen.
De zitting kan wat meer naar voren waardoor de leuning wat schuiner kan en niet zo verticaal als bij een T1.
De lagere zitting zorgt er daarbij voor dat je niet te veel hoeft te bukken, zoals RoonT3 ook aangeeft.
De bus zelf moet nog wel erg veel aan gebeuren, met name het interieur maar dat kan in de loop van de tijd.
De prijs is alleen wat pittig, dus als we serieus interesse hebben moeten we eerst nog onderhandelen.
De T3 kon ik als verrassing helaas niet in rijden, want deze bleek geschorst.
Bij proefzitten leek me de zithouding best comfortabel, zeker met de armleuningen in gebruik.
Ik heb alleen thuis een veto gekregen, de voorkeur gaat duidelijk uit naar een T2 t.o.v. een T3.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
tja, de WAF (wife acceptance factor) is een niet te onderschatten drukkingsgroep
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
Ik had in de T4 ook een recaro, dat zat geweldig goed, goed zicht, maar voor mijn benen te laag (ondanks de langere zitting) Miste toen echt wel een cruisecontrol, dan kan je wat benen betreft ontspannender rijden.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
Ik heb zwarte Volvo V40 stoelen in mijn T3 gemaakt half leer half stof zijn er in diverse kleuren. Verstelbaar in hoogte voorover achterover vooruit en achteruit. Zijn op alle sloperijen te vinden voor weinig .Ik zit als een prins op zijn troon.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
Goede tip mocht de T2b niet doorgaan!
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
even voorstellen
De T1 is dan met veel tegenzin verkocht, er staat sinds vandaag een comfortabele T5 voor de deur.
Gekocht voor 10% van de opbrengst van T1.
De bedoeling is hier ook weer een camper van te maken, uiteraard met hefdak.
Gekocht voor 10% van de opbrengst van T1.
De bedoeling is hier ook weer een camper van te maken, uiteraard met hefdak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: even voorstellen
Kijk, dat is van het ene uiterste in het andere.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: even voorstellen
https://www.alexmiedema.nl/wp-content/u ... /vw-t4.jpg
Je bedoelt dit .
Maar Erik succes met de ombouw en het rijden ermee .
Hopelijk laat je hier wat zien van de ombouw .
Je bedoelt dit .
Maar Erik succes met de ombouw en het rijden ermee .
Hopelijk laat je hier wat zien van de ombouw .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: even voorstellen
Ha ha, ja de tijd zal het leren.hippie schreef: ↑30 dec 2020 18:56 https://www.alexmiedema.nl/wp-content/u ... /vw-t4.jpg
Je bedoelt dit .
Maar Erik succes met de ombouw en het rijden ermee .
Hopelijk laat je hier wat zien van de ombouw .
De motor is een vijfcilinder diesel met 2,5 liter inhoud.
Ik kwam heel veel bussen met meer dan 3 of 4 ton kilometers op de teller tegen, dan zijn er toch ook wel goede bij hoop ik.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: even voorstellen
Eric
gefeliciteerd met je aan koop
gefeliciteerd met je aan koop
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: even voorstellen
Denk dat niemand negatief wil zijn
Maar 2.5 pompverstuiver is toch wel berucht.. voornamelijk de 10 kleppen versie de verstuivers zitten maar met 1 rekbout vast en gaan uitlubberen. soms na 100.000 km al versleten.
Die 4 ton gaan ze niet halen zonder dure hoofdpijn reparatie
Kosten 1500 per cilinder... 7500 euro voor alleen verstuivers vervangen... Hoe kon VW ooit zo ooit zoiets op de markt brengen.. T4 met VP TDI is een stuk betrouwbaarder
Maar als er nog 90% budget over is..
Maar 2.5 pompverstuiver is toch wel berucht.. voornamelijk de 10 kleppen versie de verstuivers zitten maar met 1 rekbout vast en gaan uitlubberen. soms na 100.000 km al versleten.
Die 4 ton gaan ze niet halen zonder dure hoofdpijn reparatie
Kosten 1500 per cilinder... 7500 euro voor alleen verstuivers vervangen... Hoe kon VW ooit zo ooit zoiets op de markt brengen.. T4 met VP TDI is een stuk betrouwbaarder
Maar als er nog 90% budget over is..
Groet van Tim
Vanagon 1900 diesel 1987
Vanagon 1900 diesel 1987
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: even voorstellen
Ja de problemen worden altijd breed uitgemeten en iedereen weet het beter.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- John met 'n buske
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
- Locatie: Eindhoven
Re: even voorstellen
Voor je rug is dit ongetwijfeld een goede keuze Eric!
Deze zomer zijn we met de T5 wee naar Andalusie geweest. Wat een verschil met de T3!
Zitpositie, pilotenstoelen, airco, Cruise control, actieradius dragen allemaal bij; op de terugweg 3000 km in 2 dagen (!) Met de T3 deden we wel eens max 1000km op een dag, maar dan waren we ook echt gebroken.
Helaas met de T5 ook een stuk anoniemer; de enthousiaste belangstelling voor de T3 missen we wel.
Voor de T5 ombouw; ik heb veel gehad aan forum "weetjewel.nl" met een aparte rubriek voor T5.
Ik ben benieuwd wat voor moois je er nu weer van gaat maken.
Succes!
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php? ... ke#p332652
Deze zomer zijn we met de T5 wee naar Andalusie geweest. Wat een verschil met de T3!
Zitpositie, pilotenstoelen, airco, Cruise control, actieradius dragen allemaal bij; op de terugweg 3000 km in 2 dagen (!) Met de T3 deden we wel eens max 1000km op een dag, maar dan waren we ook echt gebroken.
Helaas met de T5 ook een stuk anoniemer; de enthousiaste belangstelling voor de T3 missen we wel.
Voor de T5 ombouw; ik heb veel gehad aan forum "weetjewel.nl" met een aparte rubriek voor T5.
Ik ben benieuwd wat voor moois je er nu weer van gaat maken.
Succes!
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php? ... ke#p332652
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk