
EeVeeWee stelt zich hier voor
- John met 'n buske
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Voor je rug is dit ongetwijfeld een goede keuze Eric!
Deze zomer zijn we met de T5 wee naar Andalusie geweest. Wat een verschil met de T3!
Zitpositie, pilotenstoelen, airco, Cruise control, actieradius dragen allemaal bij; op de terugweg 3000 km in 2 dagen (!) Met de T3 deden we wel eens max 1000km op een dag, maar dan waren we ook echt gebroken.
Helaas met de T5 ook een stuk anoniemer; de enthousiaste belangstelling voor de T3 missen we wel.
Voor de T5 ombouw; ik heb veel gehad aan forum "weetjewel.nl" met een aparte rubriek voor T5.
Ik ben benieuwd wat voor moois je er nu weer van gaat maken.
Succes!
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php? ... ke#p332652
Deze zomer zijn we met de T5 wee naar Andalusie geweest. Wat een verschil met de T3!
Zitpositie, pilotenstoelen, airco, Cruise control, actieradius dragen allemaal bij; op de terugweg 3000 km in 2 dagen (!) Met de T3 deden we wel eens max 1000km op een dag, maar dan waren we ook echt gebroken.
Helaas met de T5 ook een stuk anoniemer; de enthousiaste belangstelling voor de T3 missen we wel.
Voor de T5 ombouw; ik heb veel gehad aan forum "weetjewel.nl" met een aparte rubriek voor T5.
Ik ben benieuwd wat voor moois je er nu weer van gaat maken.
Succes!
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php? ... ke#p332652
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
- Kire
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: even voorstellen
Tja, mijn broer heeft een T5 Synchro (4x4, een lange, dubbel cabine op grijs kenteken) gehad, was meen ik ook een 2,5 liter TDI en die heeft weinig problemen gehad. Alleen een keertje dat er niet terug geschakeld kon worden naar de 3e versnelling (alleen als je langzaam reed). Dat was simpel op te lossen met tussengas en dubbelklutsen. Er bleek een stukje van de synchromesh-unit van de 3e versnelling afgebroken te zijn.
Inmiddels heeft hij een T5 multivan op camper kenteken (7 persoons met hefdak en ik dacht een 4 cilinder motor). Het kleine keukenblokje staat 'los' op de rails in de auto en kan er desnoods uit gehaald worden (maar dan is het geen camper meer). En aan beide kanten een schuifdeur.
Succes met de ombouw naar camper, bij de T5 van mijn broer had de vorige eigenaar (zelf) de ombouw gedaan.
Groet,
Erik
Inmiddels heeft hij een T5 multivan op camper kenteken (7 persoons met hefdak en ik dacht een 4 cilinder motor). Het kleine keukenblokje staat 'los' op de rails in de auto en kan er desnoods uit gehaald worden (maar dan is het geen camper meer). En aan beide kanten een schuifdeur.
Succes met de ombouw naar camper, bij de T5 van mijn broer had de vorige eigenaar (zelf) de ombouw gedaan.
Groet,
Erik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: even voorstellen
![Very Happy [[toast]]](./images/smilies/bier.gif)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: even voorstellen
Qua rijden en comfort een goede keuze.
Mooie bus!
Om de genoemde problemen te voorkomen is er een verstevigings brug op de markt om te voorkomen dat de verstuivers los komen.
Mooie bus!
Om de genoemde problemen te voorkomen is er een verstevigings brug op de markt om te voorkomen dat de verstuivers los komen.
Re: even voorstellen
Die modificatie heeft wel een prijs. Dus nagaan of dit al is uitgevoerd door VW zelf of een derde partij. Ik zou dit zeker wel doen om te voorkomen dat je ineens niet meer kan starten.
Wat betreft het comfort, ik heb 24 maanden een Multivan uit 2015 gehad en als er onderhoud nodig was kreeg ik een standaard Transporter die absoluut niet comfortabeler is dan een T3. De stoelen zijn zelfs minder comfortabel dan de stoelen van een T3 Multivan. Uiteraard moet je de stoelen van een T5 niet vergelijken met een versleten doorgezakte T3 stoel.
Stuurbekrachtiging, cruise control en airco heeft een (mijn)T3 ook. De zitpositie is voor mij vanwege mijn lengte in een T3 zelfs beter doordat je op het wiel zit en je links dus geen wielkast hebt die ruimte in neemt.
Natuurlijk is alles aan een T5 moderner en misschien beter, maar simpele T3-reparaties zoals een koppeling vervangen betekent dat je eerst een heel subframe moet demonteren. Bij een T3 schuif je de versnellingsbak er zo onderuit. Alles heeft voor en nadelen.
Uiteraard draagt mijn TDI in de T3 bij aan het comfort, net als heel veel comfort-upgrades die de meeste nieuwe auto's niet eens hebben.
Hylke
Wat betreft het comfort, ik heb 24 maanden een Multivan uit 2015 gehad en als er onderhoud nodig was kreeg ik een standaard Transporter die absoluut niet comfortabeler is dan een T3. De stoelen zijn zelfs minder comfortabel dan de stoelen van een T3 Multivan. Uiteraard moet je de stoelen van een T5 niet vergelijken met een versleten doorgezakte T3 stoel.
Stuurbekrachtiging, cruise control en airco heeft een (mijn)T3 ook. De zitpositie is voor mij vanwege mijn lengte in een T3 zelfs beter doordat je op het wiel zit en je links dus geen wielkast hebt die ruimte in neemt.
Natuurlijk is alles aan een T5 moderner en misschien beter, maar simpele T3-reparaties zoals een koppeling vervangen betekent dat je eerst een heel subframe moet demonteren. Bij een T3 schuif je de versnellingsbak er zo onderuit. Alles heeft voor en nadelen.
Uiteraard draagt mijn TDI in de T3 bij aan het comfort, net als heel veel comfort-upgrades die de meeste nieuwe auto's niet eens hebben.
Hylke
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: even voorstellen
En zo heeft iedereen zijn voorkeur en dat is prima.
De keuze is vooral praktisch voor mij, ik had ook liever een T1 of T2 kunnen blijven rijden.
Maar vanaf nu geen drommen mensen rond de bus als je de camping op komt lijkt me ook wel relaxed.
De keuze is vooral praktisch voor mij, ik had ook liever een T1 of T2 kunnen blijven rijden.
Maar vanaf nu geen drommen mensen rond de bus als je de camping op komt lijkt me ook wel relaxed.

Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: even voorstellen
Daar heb ik nu geen last van, ligt aan mij en niet aan de bus

Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- w.m.weemhoff
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
- Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.
Re: even voorstellen
hé bob, ga jij je mond eens met groene zeep spoelen.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: even voorstellen
Das hoop moderne luxe en mooie kleur Eric
Kan me voorstellen dat de zit beter is voor je lichaam.
Wat zijn de plannen ermee?
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Kan me voorstellen dat de zit beter is voor je lichaam.
Wat zijn de plannen ermee?
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: even voorstellen
even op de zijlijn,
Eric je zit in het voorsteltopic van Jan....... beetje verwarrend..... in forum 'Even voorstellen' met topic titel 'Even voorstellen'.
Eric je zit in het voorsteltopic van Jan....... beetje verwarrend..... in forum 'Even voorstellen' met topic titel 'Even voorstellen'.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: even voorstellen
Inderdaad, ik had gezocht op "even voorstellen" en dacht dat het topic van mij was.EeVeeWee schreef: ↑09 nov 2019 17:44 Misschien lukt het je foto's hier te uploaden?
Dan kun je de IMG code voor forums en berichtenforums kopiëren en in je tekst plaatsen, kijken of het dan wel lukt.
www.mupload.nl
Maar ik heb blijkbaar de bovenliggende post geselecteerd dus zit nu in het verkeerde topic.
Het had hier moeten staan:
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php? ... ee#p335728
Hoe is dit te herstellen?
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: EeVeeWee stelt zich hier voor
Ik heb ze samen gevoegd
Probleem opgelost..

groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl