Taxatie waardes

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door wouter »

Mijn ervaring is dat ook bij erkende taxateurs wat rek in de waardering zit. Zo kun je zelf ook kijken voor welk bedrag jij een vervangende bus denkt te kopen, als je nu kijkt naar prijzen bij de grote handelaren is € 12500 voor een strakke camper wel het minimum :shock: Nadeel is wel dat bij een (te) hoge waardering je premie (waarschijnlijk all risk anders laat je hem niet taxeren :???: ) ook hoger is.
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Marcel.S »

of als hij uit het buiteland naar nederland gehaald moet worden , als de dagwaarde te laag is blijft hij waar ie is .
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik heb vroeger wel eens een aan/uit casco verzekering gehad, tenminste ik was gewoon WA en belde de verzekeraar voor extra casco dekking als ik dat nodig achtte. Voor vakantie verzekerde ik de bus casco, kost wat meer aan premie als volledig casco voor de periode maar dan ben je op reis wel wat breder gedekt. En als ik mijn bus 'uitleende' zette ik de casco ook vaak aan en de kosten dan voor de gebruiker. Tegenwoordig adverteren ze toch met zo'n aan/uit verzekering? Ik ga het nog eens na bij de mijne, volgende week wil ik toch op pad.....
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Voormalig Lid 88

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 88 »

 ! Bericht van: BeakerFlo
Helaas verwijderd door de gebruiker.
Laatst gewijzigd door Voormalig Lid 88 op 23 jul 2017 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door wouter »

Totdat je een stukje vangrail meepakt en niet meer aan 70~80% no claim korting zit [[toast]], maar goed met veel korting is het verschil inderdaad niet zo groot en ik had nog niet bedacht dat het ook bij pech of schade door een ander ook beter is om een taxatierapport te hebben.
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Voormalig Lid 88

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 88 »

De Unive oldtimerverzekering kent geen no-claimkorting (en is toch niet duur), maar het leuke daarvan is dat je dus ook geen hogere premie betaalt als je een keer schade hebt. En nee, ik heb geen belangen bij Unive :lol:
korenhof
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 aug 2008 21:22
Locatie: zwolle

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door korenhof »

Het nieuwe seizoen breekt weer aan.. en onze bus kan weer uit de schorsing en kan weer de weg op
nu wil ik dit jaar mijn bus laten taxeren (voor de verzekering). weet iemand een adres hiervoor in de buurt van zwolle?

het gaat om een 1.6 td camperbus Atlantic uit 1991

mvg
Joop
mvg
Joop
en de Kobus
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Bob »

Eerst je verzekeringsmij contacten van welke bedrijven zij een taxatierapport accepteren.
Bob

2.5 TDI 2008
korenhof
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 aug 2008 21:22
Locatie: zwolle

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door korenhof »

hallo bob,

reeds gedaan.. ze meldde me dat ik het beste via het forum kon vragen wat een goede taxateur is.. zij waren niet op de hoogte van deze (lokale unive).

vandaar mijn vraag.

mvg
joop
mvg
Joop
en de Kobus
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1572
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Ewout »

Even zoekfunctie gebruiken en zoeken op taxateur. Ikzelf heb goede ervaringen met Paul Noorman van der Dussen. Werkt door het hele land.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door insomnia »

insomnia schreef: 11 jul 2016 16:56 Nou.... Dan toch ook hier nog even mijn ervaring delen....

Door Fehac en VRT erkende Fehac taxateur heeft mijn bus gewaardeerd en getaxeerd op € 16.000,-

Verzoek direct uitgezet bij de verzekering om aan te passen zodat we goed verzekerd op vakantie kunnen
Alweer 3 jaar verder... 17e ga ik de bus weer laten hertaxeren omdat het 3 jaars termijn is verlopen (dit is ook netjes door de Univé aangemerkt met verzoek om hertaxatie uit te laten voeren en zo niet, dat schadebedrag vaststelling dan op andere manier gaat gebeuren).

Ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.

Wat mij wel erg bevreemde is dat de(zelfde) taxateur vroeg of ik vorige taxatierapport mee wilde nemen.. [[uuhhmm]] (?)

Twijfel nog even of ik moeite ga doen om die op te duikelen of dat ik het hem zelf allemaal maar laat verzinnen en laat werken voor z'n geld. Want de kosten zijn er ook niet minder op geworden (€195 :he!!!: )
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door insomnia »

Het onderschrijft al wel weer dat dat taxatie wereldje maar vaag en duister blijft voor mij.

Uit persoonlijk belang zal ik wel expliciet de vorige waarde aangeven en de verbeteringen/aanvullingen sindsdien. Dan mag de taxateur daarmee met zijn expertise de nieuwe waarde vaststellen.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Theo Postma »

De Rooie werd op 7500 getaxeerd en dat met name omdat de kleur wat verschillend is.
Nieuwe en oude stukken, glans en doffe stukken.
Hoe het er uit ziet was zeer bepalend zei de man, niet of de bus roest vrij was gemaakt.
Of dat er een nieuwe motor in zat, nee het uiterlijk was zeer bepalend.
Maar 7500 euro vond ik echt teleurstellend, als uitkomst.

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door krisg »

Waar kan een expert zich op baseren voor een taxatie ?
Bij een nieuwe auto is dat simpel: de catalogusprijs - afschrijvingen.
Bij een oude auto kan dit niet zomaar, dus is er volgens mij alleen de marktwaarde, en dat is gebaseerd op, jawel, de markt. Dus volgens mij gaat zo'n expert alleen maar kijken wat gelijkaardige bussen op de markt doen.
De economische waarde kan hij niet gebruiken, het werkt dat jij erin stopt is ook niet te waarderen.
Als je het puur economisch bekijkt zijn de meeste bussen total loss denk ik.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door insomnia »

Ik begrijp Theo wel. In verhouding (met wat meer taxaties die periode) was die 7500 wellicht laag ten opzichte van de (interne) kwaliteit van zijn bus.
Taxeren blijft in mijn optiek een optelsom waarbij uiterlijk wel een grote doorslaggevend is. En taxateur zou daar doorheen moeten kijken maar ja.. dit is niet altijd realiteit. Dit zie je natuurlijk ook in de markt.. als ik een complete vatenlap bus strak in de verf zet krijg ik er pok ineens het dubbele voor.

@ Theo, Nu ik er aan denk, moet de jouwe dan ook niet opnieuw getaxeerd worden?
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Taxatie waardes

Ongelezen bericht door Theo Postma »

ja klopt dat moet ook gebeuren.
Maar hebben er niet zo veel zin meer in te doen.
Bij Unive aanmelden hoeft niet meer, je doet dit altijd achteraf heb ik begrepen.
En dat te bedenken dat we echt jaaaaaren achter elkaar in de polis hadden staan getaxeerde waarde 15.000 euro.

Theo
Plaats reactie