Milieuzones Frankrijk

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
leof
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 932
Lid geworden op: 20 aug 2008 09:31

Milieuzones Frankrijk

Ongelezen bericht door leof »

Ik ga binnenkort naar Frankrijk (o.a. Straatsburg en Toulouse) en vraag me af hoe het zit met de milieuzones. De ZCR-zones zijn me wel duidelijk: daar mag ik gewoon niet komen. Maar voor de grote ZPA-zones geldt dat die afhankelijk van de weersomstandigheden beperkt toegankelijk zijn.
Betekent dit nu, dat ik er alleen niet mag komen als dat bekend is gemaakt?
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Gebruikersavatar
leof
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 932
Lid geworden op: 20 aug 2008 09:31

Re: Milieuzones Frankrijk

Ongelezen bericht door leof »

Ik geloof dat ik hier de gevraagde info heb. Komt van de ANWB website:
Tijdelijke milieuzone
In een tijdelijke milieuzone (Zone de protection de l’air, ZPA) of een tijdelijke departementale milieuzone (Zone de protection de l’air departementale, ZPAd) is een geldige milieusticker alleen nodig in geval van (langdurige) extreme luchtvervuiling (pic de pollution).
De omvang van tijdelijke milieuzone (ZPA) is vastgelegd; die van een tijdelijke departementale milieuzone (ZPAd) kan per keer verschillen.
Is er geen sprake van extreme luchtvervuiling, dan kun je zonder sticker deze zone in.
De aankondiging van een tijdelijke milieuzone gebeurt onder meer via matrixborden boven de weg, radio, televisie, internet en het weerbericht.
Informatie over de luchtkwaliteit per regio is te vinden op atmo-france.org/la-carte-des-aasqa.
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Plaats reactie