Bus omgebouwd naar GTI
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Kamper is tegenwoordig altijd op geel kenteken. Kan zijn dat bij keuring bij RDW je automatisch nieuw kenteken krijgt. Opletten want bij keuring voor het ene kan zijn dat ze op basis van permanente eisen ook andere gegevens aanpassen. Je gewicht bv of aantal zitplaatsen!
Wat was je afgsbelasting achter dan? Hebben ze dat afzonderlijk gemeten?
Wat was je afgsbelasting achter dan? Hebben ze dat afzonderlijk gemeten?
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 26 jan 2020 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Mijn bus had voor de ombouw naar kampeerbus ook bedrijfskenteken en heeft bij herkeuring van LPG naar benzine ook een nieuw kenteken gekregen. Ik heb toen ook meteen 5 zitplaatsen laten registreren. Leeg gewicht en totaal toegestane gewicht zijn toen beiden opnieuw bepaald.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Ik heb een originele California dus begrijp sowieso niet waarom ik een bedrijfsautoregistratie heb gekregen bij import. Afijn, we gaan het zien.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Uit ervaring kan ik vertellen dat het rijden met een T3 GTI , leuk en vermakelijk is voor je gevoel komt hij een stuk sneller van zijn plek . Hij houdt zijn topsnelheid ook beter vast op de Duitse autobaan en inhalen gaat allemaal wat soepeler. Afgelopen augustus met 2 bussen weg geweest en 1800 km gereden in 5 dagen i.v.m. 2 bruiloften een Doka GTI met daktent en een originele California 1.6 TD . In deze 5 dagen kon ik de GTI met mijn 1.6 TD goed bijhouden al moest ik wel wat hogere kruissnelheid (110 Km) aanhouden als ik normaal zou doen als ik alleen rijd . Als je binnen door rijdt, we hebben ook een deel van de Rijn gevolgd, dan maakt het eigenlijk geen verschil . Het brandstof verbruik bij de Doka 1 : 8 en de Diesel 1 : 13 . Ik denk echter dat de afstelling van de Doka niet optimaal is daarin kan nog iets aan winst worden gehaald . Ik ga er vanuit dat verschillen in wegenbelasting en milieu bekent zijn . Overigens zijn bij de Doka de wiel maat een eindoverbrenging aangepast .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Tja, een kennis met een Land Rover 110 HCPU uit '84 (met een camperunit in de laadbak) reed, sinds hij zijn originele motor (2,5 N/A diesel) in de soep draaide, vanaf 1987 rond met een 6 cilinder Mercedes motor met automaat, totdat dit de laatste jaren problemen opleverde met de APK. Omdat de motor niet op kenteken stond werd de auto afgekeurd. (Daarvoor kneep een keurmeester wel een oogje dicht en rolde de auto wel door de APK).
Inmiddels heeft hij de Land Rover verkocht, netjes met melding van bovenstaande. Hij had er geen zin in om zelf de motor op kenteken te laten zetten of om er weer een originele motor in te bouwen.
Groet,
Erik.
p.s. Bepaalde eisen voor bestelauto's zijn minder streng dan eisen voor een personenauto.
Inmiddels heeft hij de Land Rover verkocht, netjes met melding van bovenstaande. Hij had er geen zin in om zelf de motor op kenteken te laten zetten of om er weer een originele motor in te bouwen.
Groet,
Erik.
p.s. Bepaalde eisen voor bestelauto's zijn minder streng dan eisen voor een personenauto.
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
In verband met de apk heb ik weinig keus hè. Als ze een roetmeting gaan doen met m’n AGG ben ik benieuwd wat de waarden zullen zijn.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Ivm met de belasting is het toch ook wel prettig denk ik
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Wat zal het schelen? 25€ in de maand?
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
JX had er 350.000 opzitten en ademde nogal wat olie door de ontluchting. Dan kun je er weer een JX inzetten of een andere diesel. Voordeel van een JX is dat je dan verder geen aanpassingen aan de bak nodig hebt maar berg-op blijf je vermogen missen. Andere diesel levert meer vermogen maar gedoe met bak.
Een GTI-blok van een Golf 3 levert 50% meer vermogen zonder dat je de bak hoeft aan te passen. Dus het is niet simpelweg van diesel naar benzine.
Milieu-aspect is niet de moeite waard omdat de bus gewoon Euro 0 blijft vanwege de datum eerste toelating.
Een GTI-blok van een Golf 3 levert 50% meer vermogen zonder dat je de bak hoeft aan te passen. Dus het is niet simpelweg van diesel naar benzine.
Milieu-aspect is niet de moeite waard omdat de bus gewoon Euro 0 blijft vanwege de datum eerste toelating.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Hoi Coen,
Op het kenteken moet m.i. zeker de aanpassing van diesel naar benzine komen, anders kan je deze zeker niet APK laten keuren. Voor benzine is dat eens in de twee jaar. Ik denk haast dat dit een nieuw kenteken gaat opleveren.
Ook prettig wanneer je de milieu zone's voor diesels in rijdt dat het duidelijk is dat het een benzine auto is.
Op het kenteken moet m.i. zeker de aanpassing van diesel naar benzine komen, anders kan je deze zeker niet APK laten keuren. Voor benzine is dat eens in de twee jaar. Ik denk haast dat dit een nieuw kenteken gaat opleveren.
Ook prettig wanneer je de milieu zone's voor diesels in rijdt dat het duidelijk is dat het een benzine auto is.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Tadaaaa!
(Massa rijklaar is wel 85 kilo meer )Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Coen op 28 jan 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Gefeliciteerd Coen
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Overgangsregeling is tot 1988. Dus dat gaat sowieso niet.
Ik zit 35 kilo boven de tariefnorm. Dus dat gewicht had ik wellicht kunnen verminderen door kastjes achter leeg te ruimen. In de praktijk scheelt het 2€ per maand. Dat overleef ik wel.
Ik zit 35 kilo boven de tariefnorm. Dus dat gewicht had ik wellicht kunnen verminderen door kastjes achter leeg te ruimen. In de praktijk scheelt het 2€ per maand. Dat overleef ik wel.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Kijk met een beetje geduld komt het allemaal goed , veel rijplezier .
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Dader gevonden: haalde gisteravond mijn luifel los om erachter schoon te maken. Ding weegt als lood. En die zat er niet op toen ik hem kocht.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Bus omgebouwd naar GTI
Mooi dat je kenteken weer klopt Coen!