Bus omgebouwd naar GTI

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Kamper is tegenwoordig altijd op geel kenteken. Kan zijn dat bij keuring bij RDW je automatisch nieuw kenteken krijgt. Opletten want bij keuring voor het ene kan zijn dat ze op basis van permanente eisen ook andere gegevens aanpassen. Je gewicht bv of aantal zitplaatsen!

Wat was je afgsbelasting achter dan? Hebben ze dat afzonderlijk gemeten?
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 26 jan 2020 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door ReneK »

Mijn bus had voor de ombouw naar kampeerbus ook bedrijfskenteken en heeft bij herkeuring van LPG naar benzine ook een nieuw kenteken gekregen. Ik heb toen ook meteen 5 zitplaatsen laten registreren. Leeg gewicht en totaal toegestane gewicht zijn toen beiden opnieuw bepaald.
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Ik heb een originele California dus begrijp sowieso niet waarom ik een bedrijfsautoregistratie heb gekregen bij import. Afijn, we gaan het zien.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Uit ervaring kan ik vertellen dat het rijden met een T3 GTI , leuk en vermakelijk is voor je gevoel komt hij een stuk sneller van zijn plek . Hij houdt zijn topsnelheid ook beter vast op de Duitse autobaan en inhalen gaat allemaal wat soepeler. Afgelopen augustus met 2 bussen weg geweest en 1800 km gereden in 5 dagen i.v.m. 2 bruiloften een Doka GTI met daktent en een originele California 1.6 TD . In deze 5 dagen kon ik de GTI met mijn 1.6 TD goed bijhouden al moest ik wel wat hogere kruissnelheid (110 Km) aanhouden als ik normaal zou doen als ik alleen rijd . Als je binnen door rijdt, we hebben ook een deel van de Rijn gevolgd, dan maakt het eigenlijk geen verschil . Het brandstof verbruik bij de Doka 1 : 8 en de Diesel 1 : 13 . Ik denk echter dat de afstelling van de Doka niet optimaal is daarin kan nog iets aan winst worden gehaald . Ik ga er vanuit dat verschillen in wegenbelasting en milieu bekent zijn . Overigens zijn bij de Doka de wiel maat een eindoverbrenging aangepast .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Kire »

Tja, een kennis met een Land Rover 110 HCPU uit '84 (met een camperunit in de laadbak) reed, sinds hij zijn originele motor (2,5 N/A diesel) in de soep draaide, vanaf 1987 rond met een 6 cilinder Mercedes motor met automaat, totdat dit de laatste jaren problemen opleverde met de APK. Omdat de motor niet op kenteken stond werd de auto afgekeurd. (Daarvoor kneep een keurmeester wel een oogje dicht en rolde de auto wel door de APK).
Inmiddels heeft hij de Land Rover verkocht, netjes met melding van bovenstaande. Hij had er geen zin in om zelf de motor op kenteken te laten zetten of om er weer een originele motor in te bouwen.

Groet,

Erik.

p.s. Bepaalde eisen voor bestelauto's zijn minder streng dan eisen voor een personenauto.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

In verband met de apk heb ik weinig keus hè. Als ze een roetmeting gaan doen met m’n AGG ben ik benieuwd wat de waarden zullen zijn.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Ivm met de belasting is het toch ook wel prettig denk ik ;)
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Wat zal het schelen? 25€ in de maand?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

JX had er 350.000 opzitten en ademde nogal wat olie door de ontluchting. Dan kun je er weer een JX inzetten of een andere diesel. Voordeel van een JX is dat je dan verder geen aanpassingen aan de bak nodig hebt maar berg-op blijf je vermogen missen. Andere diesel levert meer vermogen maar gedoe met bak.
Een GTI-blok van een Golf 3 levert 50% meer vermogen zonder dat je de bak hoeft aan te passen. Dus het is niet simpelweg van diesel naar benzine.
Milieu-aspect is niet de moeite waard omdat de bus gewoon Euro 0 blijft vanwege de datum eerste toelating.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
kroonhome
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
Locatie: Midden Delfland

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door kroonhome »

Hoi Coen,
Op het kenteken moet m.i. zeker de aanpassing van diesel naar benzine komen, anders kan je deze zeker niet APK laten keuren. Voor benzine is dat eens in de twee jaar. Ik denk haast dat dit een nieuw kenteken gaat opleveren.
Ook prettig wanneer je de milieu zone's voor diesels in rijdt dat het duidelijk is dat het een benzine auto is.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.

Groetjes,
Arjan
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Tadaaaa!
D7D497AF-00FB-42D8-B9E2-7D378BF1439A.jpeg
(Massa rijklaar is wel 85 kilo meer :shock: )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Coen op 28 jan 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Gefeliciteerd Coen [[thumbup]]
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Overgangsregeling is tot 1988. Dus dat gaat sowieso niet.
Ik zit 35 kilo boven de tariefnorm. Dus dat gewicht had ik wellicht kunnen verminderen door kastjes achter leeg te ruimen. In de praktijk scheelt het 2€ per maand. Dat overleef ik wel.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Kijk met een beetje geduld komt het allemaal goed , veel rijplezier .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Dader gevonden: haalde gisteravond mijn luifel los om erachter schoon te maken. Ding weegt als lood. En die zat er niet op toen ik hem kocht.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door servicebus »

Mooi dat je kenteken weer klopt Coen!
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Plaats reactie