Ha Ralph, dankje voor de mooie en ook duidelijke fotoos!
Ik ga eens wat surfen of die profielen ergens kant-en-klaar nog te krijgen zijn.
Ik heb vandaag de grill van de bus gehaald om het koelsyteem af te tappen en ontdekte dat ik aan de voorkant ooit speciale ontdreuningsplaten had geplakt. Was ik alweer vergeten maar dat zal een jaar op 10 a 12 geleden zijn geweest. Die platen zijn nu knetterhard en breken bros, maar ergste was dat de lijm had losgelaten en het allemaal onderin lag te plakken ipv nog op de oorspronkelijke plek.
Ik had het gewoon met de plak-kant op ontvette ondergrond geplakt en dat was blijkbaar niet voldoende.
Bij het opnieuw kitten van naden bij mijn Ducato Kamper heb ik het oppervlak goed ontvet met isopropyl alcohol en daarna eerst ingestreken met een voorstrijkmiddel voordat de kit er op kwam. Voorstrijken lijkt mij ook verstandig met het vastplakken van die speciale ontdreuningsplaten.
vwt3fan schreef: ↑03 apr 2020 21:49
Ha Ralph, dankje voor de mooie en ook duidelijke fotoos!
Ik ga eens wat surfen of die profielen ergens kant-en-klaar nog te krijgen zijn.
Bij het originele pakket zaten ook nog schuimstukken om de A-stijlen aan de onderzijde dicht te maken.
De profielen is lastig aan te komen. Daar moet je een keer 2e hands tegenaan lopen.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen) Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Hmzzz idd. Is er iemand die dat heeft?
Ik ben toch erg benieuwd naar de afmetingen, dat is namelijk.niet erg ingewikkeld om na te maken. Alleen juiste.materiaal voorhanden krijgen
De profielen aan de bovenkant van de deur zijn nieuw te koop. De profielen voor de onderzijde volgens mij niet. En ik heb ook niets 2ehands kunnen vinden, dus die zijn inderdaad zeldzaam. Ik ben wel wat info erover tegen gekomen. Erg belangrijk schijnt dat de deuren goed afgesteld zijn, zodat de raamkozijnen met de juiste druk tegen de carrosserie drukken. Iemand adviseerde om voorzichtig de bovenkant van de deur iets naar binnen te buigen, zodat de bovenkant strakker aansluit. Bij dit 'iets naar binnen buigen' moet je wel het raam helemaal naar beneden hebben!
Zelf heb ik ooit die gaten in de A-zuilen volgestopt met vlokkenschuim maar heb geen idee of dat uitgemaakt heeft, want heb dat tesamen met andere geluidsisolatie maatregelen uitgevoerd. Wel ga ik binnenkort kijken of er daardoor roest is ontstaan op die plekken.
Ik heb gelezen dat die onderste profielen niet zo veel werking zouden hebben in vergelijking met de bovenste. Zelf die onderste profielen maken zou misschien mogelijk zijn door twee uitgekozen profielen die samen er op lijken tegen elkaar aan te plakken en zo enigszins in de buurt te komen van het origineel. Maar je hebt kans dat het niet hecht zal blijken o.a. door steeds openen en sluiten van het portier, de boel daar gaat slijten en wellicht snel stuk. Doch dat was slechts een prognose, iemand zou het moeten uitproberen.
Bij het originele "Windgeräuschpaket" zat ook een of andere ontluchting die je nodig schijnt hebt door het dicht stoppen van de portieren, raamstijlen en A-stijlen. Men heeft het over "Zwangsentlüftung am hintersten Seitenfenster", die niet onbelangrijk schijnt te zijn.
Enfin, die bovenste profielen schijnen dus te helpen en ben benieuwd van de bevindingen van Ralph nu hij ze er op heeft!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb een originele California met de genoemde zijvensters. Was eigenlijk van plan die te vervangen door gewone omdat ze terugplaatsen na laswerkzaamheden een ongelooflijk K*-karwei is. Maar dit lezende zal ik ze maar laten zitten.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
De zijvensters met ventilatie nemen de functie van het ventilatierooster onderaan in de deur over. Je zal merken dat die laatsten afgeplakt zijn als je de genoemde vensters hebt.
Als je geen van beide hebt zal je merken dat je verwarming het minder doet omdat er geen lucht uit je bus kan.
Of ze echt te maken hebben met die 'luxe' deurrubbers, weet ik niet, zou ook gewoon toeval kunnen zijn dat ze veel/telkens samen op een bus stonden.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Bedoel je de uitdraaibare driehoek raampjes met zijvensters??
En isoleren van ventilatiedoorgangen ben ik ook wel weer huiverig voor. Het is wel megabelangrijk dat de ventilatiekanalen open blijven om eventueel vocht en condens af te kunnen voeren.
Als ik es een keer extra paar handen heb en zelftappers heb geregeld dan haal ik wel "even" de deuren eraf om de extra strips te monteren
Ik bedoel inderdaad de achterste ruiten met ventilatie.
Als ik me niet vergis hebben zowel onze Atlantic als onze California afgeplakte roostertjes onderaan de deuren, net omdat er geventileerde achterzijruiten inzitten.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<