Isolatie (tja...)

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Kire »

insomnia schreef: 04 apr 2020 15:36 Hmzzz die had ik nog niet gezien. Heb je daar foto van?
Ja, want die zitten ook op mijn (nog originele) bus. Alleen zelf maken kan wat lastig worden de rubberen strip heeft een speciaal model en bestaat zo te zien uit twee soorten rubber.
IMG_1923.jpeg
IMG_1924.jpeg
Groet,

Erik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Kire »

Toen ik mijn bus 10 jaar geleden moest laten taxeren voor de verzekering kwam de taxateur aan huis en toch nog onverwacht, omdat hij die dag in de buurt moest zijn. Ik had net niet genoeg geld in huis om de beste man te betalen, dus we zijn maar even naar een geldautomaat in het dorp gereden.
De taxateur was verrast hoe stil mijn bus was. In het taxatierapport staat dan ook: door de goede isolatie "zoeft" deze bus geruisloos over de weg !

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door insomnia »

Dat zijn zeker de leuke dingen. Was dat een taxateur uit Breda toevallig? Die heb ik en is ook altijd wel kritisch maar ook complimenteus en scherp op dat soort dingen
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Kire »

Nee niet uit Breda, ik meen Hoofddorp, maar de beste man heeft de bus drie keer getaxeerd en is daarna door ziekte overleden.
Dus de laatste taxatie (vorig jaar) is door zijn opvolger gedaan.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Coen »

Die vensters doen iets met onderdruk. Maar het is dus errug lastig om het rubber eromheen te krijgen inclusief de snaar voor de montage.
Zie dat Erik ook de originele chromen pees nog heeft. Ben ik ook maar niet aan begonnen. Rubbers gewoon monteren is al geklooi genoeg.
Maar nogmaals, alle verhalen over windgeruis heb ik nooi begrepen maar dat komt dus blijkbaar door de luxe afwerking van mijn bus.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Voormalig Lid 15

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

weet iemand trouwens hoeveel m2 een t3 is? Ik bedoel dan vloer bestuurders passagiers en motor, zijwanden en deuren.
Kan ik een beetje inschatten hoeveel isolatie materiaal ik nodig heb.

Alvast bedankt,

Armando
Voormalig Lid 15

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Thx. Mijn bus is al leeg dus meten is weten. Maar ik ben lui en hoop dat iemand het toevallig heeft opgemeten.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Dat luie waren we al achter...... tussen meten en daadwerkelijk verbruik zit een wereld van verschil. En dan nog wie het inbouwt en met welke perfectie en hoe hoog de lat ligt.

succes :-)

https://www.youtube.com/watch?v=BJvXgjKGyjY
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 06 apr 2020 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door krisg »

Mooi filmpje, maar als je alles met dikke isolatie doet en 'alleen de balken met dunnere' dan haalt die dikkere echt niet uit.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door RoonT3 »

RoonT3 schreef: 06 apr 2020 19:49 ...................................en met welke perfectie en hoe hoog de lat ligt.



Ik snap dan ook niet dat men van alles volpropt maar in de daklijst, dorpels en rond raamsponningen er niks tussen kan krijgen. Het purren als in JHIMS sonderband 122 blz. 91 raad ik niemand aan. Heb al eens een camper gedemonteerd waar alles goed aan was maar waar er gepurd was de boel volledig verrot.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Voormalig Lid 15

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Ik geloof niet dat ik hier ooit nog eens een normaal antwoord op een vraag kan krijgen.
Bedankt voor de pogingen in ieder geval.
:buiken:
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Wel eens geprobeerd een normale vraag te stellen? [[thumbup]]

Tis veilig hoor, we zitten op meer dan 1½ meter van elkaar [[toast]]

Afbeelding
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Voormalig Lid 15

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Vragen staat vrij toch. Je hoeft niet te reageren hoor. En zeker niet zo onaardig.
Maar blijkbaar kun je het niet laten.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Volgens mij is het placebo-effect toch wel zo'n beetje het belangrijkste bij isolering. Hoe meer geld en moeite je er in stopt, hoe blijer je bent met het resultaat. Bij woningen is dat ook zo. Omdat die zo duur zijn, is iedereen altijd super tevreden over de aangeschafte woning. Ik ken niemand die ooit heeft gezegd:" Ik heb me nou toch een rotwoning gekocht!"

Maar pur is me toch waardeloos isolatiespul! Die bouwkunde leraar had natuurlijk ook een potje met pur in water. Al na een paar jaren lag dat er als drap onderin. Pur en trouwens ook kit, was tijdens zijn lessen vloeken in de bouwkunde-kerk. Juiste afwaterings constructie, vellingsranden en visbekjes om capilaire werking tegen te gaan en natuurlijk ventilatie, dat telt!
Alweer een flinke tijd geleden kwam ik eens aan bij een winkel en op de parkeerplaats stond een oud Hanomag busje. Ik kon het niet laten die even maar grondig te inspecteren en viel me op dat er vrijwel geen roest te zien was en leek ook nog eens de originele lak. Nadat ik de winkel weer uit kwam, stond de eigenaar bij de bus en complimenteerde ik hem met zijn mooie ouwe bus. Nou, hij meteen enthousiast vertellen over zijn bus en me alles van buiten en binnen laten zien. En voor goede isolatie had hij alle holle ruimtes achter de panelen helemaal volgepurt. "Oeh... mein Tausend!", dacht ik bij mezelf terwijl ik al beelden zag van de roestzooi dat het zou worden. Maar hij was zo blij als een kind met zijn mooie gepurde Hanomag, en heb ik verder maar niets gezegd om zijn lol niet te verpesten. Toen hij uit het raam zwaaiend wegreed moest ik, vriendelijk terug zwaaiend, denken aan een plaatje uit een strip:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hylke schreef:
"Ik heb die 'ventilatieramen' eens gekocht, maar kon de meerwaarde niet ontdekken, ..... Ze liggen nog steeds op zolder."

Onlangs beweerde een forumlid dat geluiddempend materiaal maar in beperkte mate helpt bij isoleren van geluid. S Mercedessen en BMW 7serie zijn beslist niet zo stil alleen vanwege de geluiddempende matten! En bij de T3 schijnen die ventilatie vensters een belangrijk onderdeel te zijn in dezen.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Plaats reactie