Luifel

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Deze foto kwam ik op Mp tegen. Ik ben erg gecharmeerd van de luifel. Met name de zijkanten en ook het (niet tuttige) uiterlijk. Weet iemand hier meer? Eventueel een merk? Of hoe zo'n luifel heet? Misschien zelfs meteen een verkoopadres?

$_86-4.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Klopt, heb ook al een bericht gestuurd. Maar ik kon niet wachten ;)
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Oh dit is bijzonder. Wat we zo gaaf aan de luifel vindne is het 'de waard'-uiterlijk. Ik krijg net door van de verkoper van de bus dat ze de luifel op maar hebben laten maken en een link naar het bedrijf. Dat bedrijf zit in Uden, waar de De waard tenten ook gemaakt werden :). Weer iets leuks voor op het verlanglijstje...

https://www.atomatent.nl
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

👍🏻
Groet Helen
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Atomatent zijn voormalige werknemers van de Waard en zij gebruiken dezelfde zware kwaliteit katoenen tentdoek KS202 tegen een redelijke prijs. Mijn hefdakdoek is van hun hand en bevalt mij prima. Als mijn luifel (die hier wel wat op lijkt) versleten is, zijn zij zeker in beeld om een vervanger te maken.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Oh dat is goed om te horen Michel. Heb je de originele na laten maken? Volgens mij hebben we precies het zelfde busje. Nou ja, bijna precies dan ;)

Nieuw doek voor hefdak staat ook op ons lijstje :) (Lijstje wordt steeds langer nu ik hier rond aan het neuzen ben [[toast]] )
Groet Helen
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Heel veel dank voor deze winkel van de luifel, top idee.


Theo
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Luifel

Ongelezen bericht door insomnia »

Ik zeg groepsaankoop opstarten voor luifels?

Ik ben ook al tijden aan het filosoferen over een modulaire luifel

Zijwanden die windbestendig zijn
Extra zeilogen aan de kant van de bus om ook de luifel te kunnen laten staan zonder de bus
Laatst gewijzigd door insomnia op 19 mei 2020 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Je geeft aan wat je anders of extra wilt (meer ventilatie bijvoorbeeld) je krijgt een prijsopgaaf, je levert je doek direct na het kampeerseizoen in (vlak ervoor hebben ze het smoordruk en kun je achteraan sluiten) en een paar weken later haal je het op (kan soms bij afleverdepot depot dichterbij) en je kunt aan de slag. Maar die tips en tricks staan wel ergens op dit forum.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

insomnia schreef: 19 mei 2020 22:09 Ik zeg groepsaankoop opstarten voor luifels?
Goed plan :) Deze zijn echt supergaaf! Ik heb ze vanmiddag gemaild dat ik graag langs wil komen. Ik zal vragen naar staffelkorting :)
Roerdomp schreef: 19 mei 2020 22:12 Je geeft aan wat je anders of extra wilt (meer ventilatie bijvoorbeeld) je krijgt een prijsopgaaf, je levert je doek direct na het kampeerseizoen in (vlak ervoor hebben ze het smoordruk en kun je achteraan sluiten) en een paar weken later haal je het op (kan soms bij afleverdepot depot dichterbij) en je kunt aan de slag. Maar die tips en tricks staan wel ergens op dit forum.
Klinkt goed. Na het seizoen kan de kap er ook af. Ik kwam ergens nieuwe hemelbekleding tegen, nog een klus klaar dan. Alhoewel we wel even moeten kijken naar wat wanneer kan financieel. Ons hefdak is functioneel nog in orde dus ms beter andere prioriteiten. Maar als ik daar heen ga, vraag ik meteen na hoe en wat.
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Vandaag zijn we bij Atomatent in Uden geweest. Superservice! We hebben alle kleuren meegekregen in behoorlijke stalen. Geen aanbetaling nodig. Ruim de tijd nemen om van alles te laten zien. En maatwerk.

We hebben een luifel besteld. Van 3.20 breed. Standaard diepte is 3 meter of minder (maar geen korting dan). Waarschijnlijk Is de onze pas na onze vakantie klaar maar het wachten waard. Ze zijn echt prachtig.

Gevraagd naar staffelkorting maar dan moet je echt aan 10 luifels denken in exact dezelfde maat en kleur. Die heb ik laten gaan. We zijn nog niet helemaal uit de kleur. Hoven we pas door te geven als ze beginnen.
De groen vinden we mooi maar is vrij donker. De gele geeft een mooie zonnige gloed. Ook als het regent maar we gaan wrs voor de neutrale beige.

Levering vanaf 1 augustus tot ergens in oktober geeft 10% korting Ivm naseizoen. Hieronder de kleurstalen. Laat je inspireren 😊
567A988A-73C3-49C6-AF34-D0755DDC1D9F.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

De standaardluifel Op maat 775 euro
Groet Helen
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

16F14F57-60CD-4D92-96B8-140D0E4B3236.png
F9B7A123-3EBE-43E9-949F-4DCC6925E8B1.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Helen
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Bob »

Vind het enorm veel geld voor een rechte lap stof, als je bedenkt dat tentdoek 2 tientjes de meter kost, 2,5 meter breed.
Toch maar even een foto van de luifel die ik had. Kun je links of rechts naar beneden spannen, afhankelijk waar de wind vandaan komt. Misschien een idee?
10313831_10202033593137448_6446530601121999603_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: Luifel

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Dat is ook een gave..! Wij zijn als ‘de waard’ fans echter al helemaal verkocht. En waren ook klaar met onze rechte lap stof die we nooit goed strak kregen. We gaan het zien.. 😎
Groet Helen
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Luifel

Ongelezen bericht door blauw »

De Atomatent luifel lijkt me erg praktisch. Je zit goed uit de wind en uit de zon met die zijkanten. En een keurig ontwerp zonder poespas. En een jaren tachtig gevoel. Past echt goed bij de bus. Geld moet je er voor over hebben, het is een eenmalige uitgave dat wel.

Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Plaats reactie