Sil's bus: Een update.

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
silvandam
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2020 14:54

Sil's bus: Een update.

Ongelezen bericht door silvandam »

https://link.marktplaats.nl/m1633186842 ... nt=app_ios

Weinig aan toe te voegen. Bus is telefonisch gekocht, onder voorbehoud van waarheid van verkopers beweringen. Ik heb er alle vertrouwen in en het lijkt mij een mooi project om de bus weer 8 zitplaatsen te geven. Daarnaast willen we de bus in een originele t3 kleur spuiten.
Laatst gewijzigd door silvandam op 25 okt 2021 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Gegroet, Sil

Saabman in hart en nieren, T3-man in de maak...
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door servicebus »

Succes met de aankoop.
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door Ewout »

Gefeliciteerd, lijkt een mooie start!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
silvandam
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2020 14:54

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door silvandam »

Steven V schreef: 06 dec 2020 20:17 Poe, dapper. Maar ja, Sittard ga je ook niet even kijken vanuit Leeuwarden ;-)
Daarbij komt dat er behoorlijk veel interesse was. De bus was in principe al verkocht, maar kwam vrij door een echtelijke incongruentie van de initiële koper. Gelukje voor mij. Naast deze koper waren er meerdere gegadigden, o.a. dit bewoog mij tot het snelle handelen.
Laatst gewijzigd door silvandam op 07 dec 2020 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gegroet, Sil

Saabman in hart en nieren, T3-man in de maak...
Gebruikersavatar
silvandam
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2020 14:54

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door silvandam »

Dat dacht ik ook Hylke, maar ik heb zelfs schermafbeeldingen van de chat waarin de koop werd afgezegd ontvangen.

Verder, welk werk voorzien jullie afgezien van het inlassen van de achterspatborden?(en is dit relatief gemakkelijk te doen?). Uiteraard de remmen nalopen, maar verder zie ik niet meteen iets. De auto is gekocht onder voorbehoud van een harde carrosserie zonder roest, met als uitzondering de achterspatborden. Als jullie problemen/werk voorzien, hoor ik het graag. Ook dat hoort bij de voorpret.

De aankoop van de bus is, in mijn optiek, financieel niet erg verschillend t.o.v. één van de hierboven genoemde gele bussen. Die bussen zijn optisch goed en technisch onzeker en discutabel. Deze bus verdient optisch werk en wordt dus gespoten (door een vriend van mij voor een behoorlijk vriendenprijsje). Daarnaast heeft deze bus een soepel lopend revisieblok, leeftijd van het blok moet ik navragen. Enne, oh ja... de prijs, het voornaamste verschil. De bus heeft ons 3000 euro gekost, dus er is behoorlijk wat financiële ruimte voor werkzaamheden.

Laatste vraag: Voorzien jullie problemen bij het (terug) inbouwen van banken?

En om wat minder zakelijk af te sluiten: Onze ex-t3 achter onze tijdelijke woonboerderij in 2015. 2 van mijn mooiste materiële jeugdherinneringen
3C2A5D85-9066-414C-BE9E-EDB040BF6579.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gegroet, Sil

Saabman in hart en nieren, T3-man in de maak...
Gebruikersavatar
silvandam
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2020 14:54

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door silvandam »

Ik kan inmiddels best veel zelf gelukkig. Een Haynes werkplaatshandboek hier voor mij eigenlijk een must. Een vlugge Google Search heeft geen succes gehad. Zijn deze handboeken nog verkrijgbaar of moet ik een tweedehandsje scoren?

Wat valt er bij jou onder goede bus, Hylke? Zowel optisch als technisch in topconditie? Dus plaatwerk perfect en vers gespoten en volledig gereviseerde techniek? In acht genomen dat het geleverde werk van een zeker niveau dient te zijn.
Gegroet, Sil

Saabman in hart en nieren, T3-man in de maak...
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door insomnia »

hylkeanne schreef: 07 dec 2020 01:24 Ik wil de pret natuurlijk niet bederven. Vorig jaar probeerde ik voor onder de 15.000 euro een goede bus te vinden (en kopen). Niet gelukt. Misschien ben ik een slechte onderhandelaar? Bij de bussen die ik gezien heb was bijvoorbeeld bij geen een de ophanging vernieuwd/gereviseerd. Alles hangt af van wat je zelf allemaal kan doen en hoeveel eisen je stelt aan bijvoorbeeld originaliteit. Als het dashboard vol gaten zit moet die bij mij vervangen worden voor een nieuwe. De prijzen staan op Classic Parts.

Maar ook alleen de ophanging vernieuwen kost al minimaal 2500 euro (iets minder als je geen stuurbekrachtiging hebt). Als je het zelf doet hoef je natuurlijk alleen maar de onderdelen te betalen en dan wordt het leuker van. Dan kan je ook iets meer uitgeven en voor kwaliteit gaan.

Als je niet weet hoe je dergelijke panelen moest lassen dan zou je Douwe hier op het forum eens kunnen vragen. Hij kan dat.

Hylke
ik ben het verre van altijd met Hylke eens maar een aantal zaken die hij hij noemt zou ik goed onthouden. :wink:

Ow, en dat de verkoper een foto van onder de rubber mat bij de voorstoelen op de foto zet is leuk, maar kijk voor sluiten van de koop ook zeker even onder de instap rubbertjes.. want daar vind je eerder roest en, als ik goed op de foto kijk zit het er ook..

Niets is zo stom als andere mensen negatieve kanttekeningen plaatsen als jij richting een roze wolkje aan het drijven bent.. dus sorry voor mijn negativiteit
maar:
- Door de vorige eigenaar is er een gereviseerde 1900 diesel motor ingelegd. Auto is gebruikt om op vakantie te gaan naar Spanje en is vervolgens rijdend weggezet. (rijdend weggezet en erna als kippenhok gebruikt? want wat is dat ding viezig, ik snap gewoon niet dat een verkoper niet even (extra) zijn best doet om een voertuig te verkopen)
- Voor de apk is het enkel nodig de remmen een beurt te geven, verder geen opmerkingen. (als hij al ruim 5 jaar stil staat, geen APK en dus ook geen onderhoud heeft gehad hoe weet je dat dan?)
- Zelf heb ik de hoofdkoppelingcilinder nog vervangen.(waarom omdat die lekkage optisch in het zicht zat? wat over die niet optische zaken? kun je niet weten.)
- Carrosserie is roestvrij, enkel de achterspadborden hebben oppervlakkig roest door kleine schade (nieuwe spatborden worden erbij geleverd). Geen roest op de bekende plekken. zie o.a. opmerkingen Steven. die stelling klopt niet

- Interieur heeft net een nieuw vloertje waarde 50 euro max, maar wat zit erin dat de verkoper wel energie heeft gestoken in een nieuw vloertje?
, verder zit er een originele bedbank met de kussens bij. Daarnaast nog een leuke muziekinstallatie. (Bedbank is goed en van foto's wel netjes. check goed de bevestiging en binnenkant. een "leuke muziekinstallatie" is m.i. nooit een verkoopargument. een werkende radio is al voldoende :wink: )

ow nog een nabrandertje, als de bus al sinds 2015 niet op de weg is, waarom is hij dan in bezit van de huidige eigenaar sinds 2018 en wat is de reden om toch niet zelf de bus een leuk niet leven te geven?

ik wens je veel wijsheid toe.

Ralph
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Ach, voor 3000 euro val je er nooit een grote buil aan als je het meeste zelf kunt doen. En wat voor de één een must is, maakt een ander niet uit. Mijn bus zit ook vol met gaten in het dashboard. Dat vond ik ooit zeer storend en stond hoog op mijn lijstje. Na diverse werkzaamheden en dito vakanties vind ik een betrouwbare bus veel interessanter dan een optische concourstaat.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door Ewout »

Hi Sil, gefeliciteerd met je bus!
Lijkt me voor € 3000,- een prima startpunt.
Wellicht eerst maar eens door een pre-APK keuring halen of er terminale aandachtspunten zijn.
Daarna kan je het zo mooi/gek maken als je zelf wil.
Geniet ervan!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
casss
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:43

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door casss »

Oh qua roest meende ik ook nog op de foto’s een paar gaten in de carroserie te zien voor de linker voordeur (foto 10, onderaan).
Ik snap wel dat deze bus een bepaalde aantrekkingskracht heeft qua prijs. Praktisch gezien zou ik echter ook 100% bereid zijn het dubbele te betalen voor een ‘80er of ‘81er waarvan je zeker weet dat hij belastingvrij is of wordt. Dan maakt benzine of diesel ook niet meer uit.
gr, Cas
Gebruikersavatar
silvandam
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2020 14:54

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door silvandam »

En dit waarom het forum handig is voor mij! Super, dank voor de reacties. Ik zal op sommige punten inhaken.

Roest; het is voor mij vrij eenvoudig. Als de beweringen van de koper pertinent onjuist zijn en de bus teveel roest op de carrosserie heeft, ontbind ik de koopovereenkomst. Is de roest er oppervlakkig en eenvoudig op te lossen, dan pakken we het aan!

Smerigheid; Absoluut niet netjes en slecht voor de verkoop, maar natuurlijk geen hogere wiskunde om op te lossen.

Muziekinstallatie; Ik hoop van harte dat er niet op vreemde plekken in de bus is geboord. We zullen het zien...

Daarnaast vind ik het verhaal van “alleen remmen een beurt geven voor APK” niet aannemelijk. Feit dat verkoper dit zo stellig beweert, maakt het voor mij heel gemakkelijk om uiteindelijk de koop te ontbinden als het onwaar blijkt. Ik ga vermoedelijk zaterdag kijken.
Gegroet, Sil

Saabman in hart en nieren, T3-man in de maak...
casss
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:43

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door casss »

Maak voor de grap eens een berekening hoeveel het zou kosten om hem gelijk te krijgen met deze; Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
gr, Cas
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door Bob »

Aan de hand van 3 foto's een vergelijking maken?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ach zo een t3 is net een bouwdoosje veel werk en de kosten kunnen meevallen als je handig bent en bereid de nodige gereedschappen te willen aan schaffen ,en ook relatief eenvoudig .

En vooral als de liefde maar groot is genoeg is :mrgreen: leert men . succes
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door luizenbos »

Deze link werkt #verwijderd# net even gekeken .

#verwijderd# werkplaats handboeken [[thumbup]] [[toast]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: En dan gaat het snel... Bus gekocht!

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

luizenbos schreef: 07 dec 2020 15:10 Deze link werkt #verwijderd# net even gekeken .

#verwijderd# werkplaats handboeken [[thumbup]] [[toast]]
Ik heb de links verwijderd. Het aanbieden van of linken naar illegale content is niet toegestaan. We hebben al eens een waarschuwing gehad van Bentley dat ze een betaald product niet gratis aangeboden willen zien worden.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Plaats reactie