Bus in brand

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Bus in brand

Ongelezen bericht door RoonT3 »

https://www.pzc.nl/binnenland/trouwdag- ... ~a52e247e/


sta je dan.....

Ziet er naar uit dat het de op laatste foto is. (DZ op kentekenplaat net nog te lezen, sticker, lampjes op bumper, chroom wisselend aan zijramen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door hippie »

Jammer .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door Ewout »

Zonde! Mijn eerste reactie was ‘vast poreuze benzineleidingen’, maar dit lijkt mij een professionele verhuurder. Die zal toch wel op de hoogte zijn / niet bezuinigen op dit soort kostenposten?
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door RoonT3 »

APK was van 26 augustus. (vanaf 1 januari a.s. APK vrij geweest) Ik hoop dat ze met 'Het busje was echt net nieuw, net door alle keuringen en papierwerk heen' meer bedoelen dan enkel verse APK. Bus is in 2018 ingevoerd, als toendertijd de slangen zijn vernieuwd kan het al zo zijn dat rubber leidingen zijn aangetast. Je moet echt even kien zijn op productiedatum en type. Ik zie nog al eens oude haspels met brandstofslangen bij de garages en werkplaatsen.

Over (preventief) onderhoud bij verhuurvloot heb ik zo nog wel eens mijn twijfels. Daar scheelt het nogal eens aan. Nieuw materieel is ok, maar na een jaar zie je er wel aan af of er meer aan gedaan wordt als enkel schoonmaken en 'bedrijfsklaar' terug in magazijn zetten. Meestal heb ik wel wat werk eraan om het materieel en voertuigen die ik huur aan de praat te houden. Van kapot geschuurde brandstof/hydrauliek slangen tot losse vonkende draden en andere onderdelen die ofwel los zitten ofwel vast ofwel nooit gesmeerd zijn. De vaste verhuurder waar ik kom kan ondertussen wel lachen als ik met mijn 'to do' lijstje terugkom.....De helft is vaak al opgelost. Of een kleine verhuurder buiten het mooie plaatje alles ook technisch goed op orde heeft? Die gaat ook niet na elke huur scrutineus de hele bus inwendig nalopen als er geen storingen, lekkages, rare geur, geluiden, trillingen etc. zijn.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Wel een echt 'adventure' zo, die trouwdag!
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Harleyman
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 dec 2020 13:57

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door Harleyman »

Kan ook zomaar zijn dat ze een aantal keren euro95 /e10 hebben getankt waardoor 1 of meerdere pakkingen/ slangen zijn opgelost. Een lekkende brandstof slang of carburateur is een flink brandgevaar natuurlijk.
Ik heb hier in mijn werk als monteur (tot 6maanden geleden) bijna elke dag mee te maken gehad helaas...
Maargoed we kunnen alleen maar gissen.
Verschrikkelijk zonde van de mooie bus en echt rot ook voor het bruidspaar...
Ik trouw over 3maanden en moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt zeg.
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door Roerdomp »

De dingen die mis gaan blijven je het meeste bij van de dag. Het is geen openhartoperatie waar niks mis mag gaan. Afbranden van de trouwauto is wel heel extreem, dat ben ik wel met je eens. :mrgreen:
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Bus in brand

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De eerste ochtend na mijn huwelijk verloor ik mijn trouwring op het strand aan Burgh. Heb er gelijk maar een huwelijksreis van gemaakt op de camping en een metaaldetector geleend van een professionele speurder. Had heel goede tips hoe te zoeken en rekening houdend met tij, stroming etc. Na opzetten van het basiskamp en voorzien van alle proviand de volgende ochtend (24u later) gelijk zoeken. Netjes 1e zoekraster uitgezet van 20x20 meter en verhip na de eerste slag had ik hem al terug op 15 cm diep in het zand. Binnen 5 minuten met de detector lopend teruggevonden. Aansluitend nog een hele zorgeloze week gekampeerd in het voorseizoen.

Op moment van verliezen is dat knap rottig maar met beetje vindingrijkheid kwamen we er wel uit.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie