AWG motor

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

Heeft iemand ervaring in het plaatsen van AWG motor uit een golf 2.0 cabriolet.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

Ben ik de eerste die het doet.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1106
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Coen »

Ik kwam één berichtje tegen op volksforum. Maar dat was alleen een vraag. Lijkt mij hetzelfde als een AGG qua passing. Rest weet ik niet.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
rick
Bus guru
Berichten: 5138
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door rick »

Rick
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1106
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Coen »

Ben wel benieuwd welke uitdagingen je tegenkomt. Heb nog wel wat gegoogeld maar kan weinig vinden waar de AWG afwijkt van de AGG.
Heb je het Douwe gevraagd?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

Ik heb al eerder een ADY ingebouwd alleen heeft hij niet meer gelopen na de inbouw . krijgt geen vonk op de bougies. Waarschijnlijk de ECU verkloot door iemand die de startonderbreker voor mij verwijderd heeft. ben nu op zoek naar een andere ECU.
Heeft Iemand wat liggen ? liefst zonder startonderbreker Siemens 037 906 025 A

AWG heeft 122 pk en een ADY AGG 115 pk
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1106
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Coen »

Op Onderdelenlijn kom ik 4 Ecu’s tegen. Gezocht op motormanagement ADY
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

Bedankt Coen ga direct kijken.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

AWG is een cross flow motor. inlaat aan de andere kant van de motor niet boven het uitlaatspruitstuk.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1106
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Coen »

Ben benieuwd! Overigens kom ik overal 115 pk tegen.
Is het dezelfde motor die in de gewone Golf 4 2.0 ligt? Want die heeft de reputatie van olieverbruiker.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

Denk dat ik een omreken foutje gemaakt heb van kw naar pk . Tijd voor een zwaardere leesbril.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Mitch »

motnamol schreef: 20 sep 2021 19:38 AWG is een cross flow motor. inlaat aan de andere kant van de motor niet boven het uitlaatspruitstuk.
Ik dacht altijd dat ADY opvolger is van 2E en zeker geen crossflow. Als het wel een crossflow is dan moet je je motordeksel heel hoog gaan plaatsen of het inlaatspruitstuk aanpassen. Volgens mij is de kop iets anders aan de inlaatpoort zijde en is de computer van Siemens ipv Bosch. Vermogen en koppel is of hetzelfde of minder pk en meer koppel of meer pk en minder koppel, afhankelijk welke discussie op welk forum je leest...

Timeline in golf 3 gti: 2E->ADY->AGG

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1106
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door Coen »

Voordeel van de AGG is (dacht ik) dat het maximum koppel bij 2600 toeren ligt itt de ADY waarbij het bij 3200 vrij komt. Die 2600 lijkt het meest op het toerental van de JX.
Het rijdt in ieder geval heerlijk. Vlotter optrekken, niet steeds naar de rechterbaan bij bergopwaarts over de snelweg en heel rustig qua geluid rond de 100.
Verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 12.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: AWG motor

Ongelezen bericht door motnamol »

@ Michiel De AWG is een crossflow , De AWG komt in een pick up genoeg boven ruimte.
De motor komt uit een Golf 3 type 2 cabrio uit 2000 deze heeft de gaten in het blok om de motor steunen van een diesel te kunnen monteren.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Plaats reactie