Pagina 1 van 1

AWG motor

Geplaatst: 17 sep 2021 16:06
door motnamol
Heeft iemand ervaring in het plaatsen van AWG motor uit een golf 2.0 cabriolet.

Re: AWG motor

Geplaatst: 18 sep 2021 08:52
door motnamol
Ben ik de eerste die het doet.

Re: AWG motor

Geplaatst: 18 sep 2021 09:23
door Coen
Ik kwam één berichtje tegen op volksforum. Maar dat was alleen een vraag. Lijkt mij hetzelfde als een AGG qua passing. Rest weet ik niet.

Re: AWG motor

Geplaatst: 18 sep 2021 10:26
door rick

Re: AWG motor

Geplaatst: 20 sep 2021 09:03
door Coen
Ben wel benieuwd welke uitdagingen je tegenkomt. Heb nog wel wat gegoogeld maar kan weinig vinden waar de AWG afwijkt van de AGG.
Heb je het Douwe gevraagd?

Re: AWG motor

Geplaatst: 20 sep 2021 13:03
door motnamol
Ik heb al eerder een ADY ingebouwd alleen heeft hij niet meer gelopen na de inbouw . krijgt geen vonk op de bougies. Waarschijnlijk de ECU verkloot door iemand die de startonderbreker voor mij verwijderd heeft. ben nu op zoek naar een andere ECU.
Heeft Iemand wat liggen ? liefst zonder startonderbreker Siemens 037 906 025 A

AWG heeft 122 pk en een ADY AGG 115 pk

Re: AWG motor

Geplaatst: 20 sep 2021 16:18
door Coen
Op Onderdelenlijn kom ik 4 Ecu’s tegen. Gezocht op motormanagement ADY

Re: AWG motor

Geplaatst: 20 sep 2021 17:21
door motnamol
Bedankt Coen ga direct kijken.

Re: AWG motor

Geplaatst: 20 sep 2021 19:38
door motnamol
AWG is een cross flow motor. inlaat aan de andere kant van de motor niet boven het uitlaatspruitstuk.

Re: AWG motor

Geplaatst: 21 sep 2021 11:33
door Coen
Ben benieuwd! Overigens kom ik overal 115 pk tegen.
Is het dezelfde motor die in de gewone Golf 4 2.0 ligt? Want die heeft de reputatie van olieverbruiker.

Re: AWG motor

Geplaatst: 21 sep 2021 13:50
door motnamol
Denk dat ik een omreken foutje gemaakt heb van kw naar pk . Tijd voor een zwaardere leesbril.

Re: AWG motor

Geplaatst: 22 sep 2021 12:08
door Mitch
motnamol schreef: 20 sep 2021 19:38 AWG is een cross flow motor. inlaat aan de andere kant van de motor niet boven het uitlaatspruitstuk.
Ik dacht altijd dat ADY opvolger is van 2E en zeker geen crossflow. Als het wel een crossflow is dan moet je je motordeksel heel hoog gaan plaatsen of het inlaatspruitstuk aanpassen. Volgens mij is de kop iets anders aan de inlaatpoort zijde en is de computer van Siemens ipv Bosch. Vermogen en koppel is of hetzelfde of minder pk en meer koppel of meer pk en minder koppel, afhankelijk welke discussie op welk forum je leest...

Timeline in golf 3 gti: 2E->ADY->AGG

Groeten Michiel

Re: AWG motor

Geplaatst: 22 sep 2021 12:48
door Coen
Voordeel van de AGG is (dacht ik) dat het maximum koppel bij 2600 toeren ligt itt de ADY waarbij het bij 3200 vrij komt. Die 2600 lijkt het meest op het toerental van de JX.
Het rijdt in ieder geval heerlijk. Vlotter optrekken, niet steeds naar de rechterbaan bij bergopwaarts over de snelweg en heel rustig qua geluid rond de 100.
Verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 12.

Re: AWG motor

Geplaatst: 22 sep 2021 19:42
door motnamol
@ Michiel De AWG is een crossflow , De AWG komt in een pick up genoeg boven ruimte.
De motor komt uit een Golf 3 type 2 cabrio uit 2000 deze heeft de gaten in het blok om de motor steunen van een diesel te kunnen monteren.