Help: Volkswagen garage in Rusland voor luchtgekoelde T3

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
koffiebus
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 924
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:31
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Ongelezen bericht door koffiebus »

Theo Postma schreef:Gelukkig zitten ze in een vier sterren hotel met wifie.
[[foei]] Niet met volle mond praten Theo,
Bedoel je nou een 4 sterren hotel met WIFI of met een wijffie? :mrgreen:

Groetjes,
Dick
Als de basis maar goed is, dan komt de rest vanzelf!
(Westfalia 1.6 CamperD uit '82)
harrievo

Ongelezen bericht door harrievo »

Mijn voornaam is inderdaad Harrie. We zijn ondertussen in Ekaterinburg aangekomen. Tussendoor is er geen internetconnectie dus is het behelpen en kunnen we dus het forum niet checken. De lekkage is nu zo'n 2,5 liter per 1000 km. Het is wel zoveel garages, zoveel meningen, maar de laatste zegt dat kop van de motor lekt. (andere opties waren oliekoelsysteem of cilinderkop). Bij het meekijken met de monteurs denk ik ook dat de lekkage komt van de kop van de motor.

De set van de ANWB is een complete motorset, dus alle pakkingen, rubbers en ringen dus dat is wel handig. De garages zijn echter niet echt happig op het repareren. Veel werk, geen ervaring (dat geldt voor alle reguliere volkswagendealers van volkswagen.ru). Men verwacht ook nog meer nieuwe onderdelen nodig te hebben die ze niet voorradig hebben. Wat is jullie ervaring? Als je aan de slag gaat met zo'n pakking en oude motor. Kom je dan tijdens het eruit halen van de motor ook zaken tegen die dan extra vervangen moeten worden?

Wij zijn inderdaad stom genoeg ook tegen een paal aangereden. Dat heeft geen relatie met de olielekkage en is allemaal op zijn Russisch gerepareerd. Onze reis kan inderdaad volgen op meters maken voor millennium.nl (www.metersmakenvoormillennium.nl),
groet Harrie en Gertie (ook echt)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Wat ik zo al lees hier op het forum Harrie, is dat er altijd meer werk tevoorschijn komt.
Lees deze bijdragen van Henk maar door.
Denk ook dat dit handig kan zijn, voor de garage daar ter plekke.
Begrijp wel dat ze het niet kunnen lezen, maar de foto's spreken voorzich [[thumbup]]

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=5296
Dit topic gaat over de CU reviseren.

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=7286
Dit topic gaat over wat je allemaal tegen komt bij een T3 met CU blok.

Groeten,
Theo
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Ongelezen bericht door Cees »

Ik kan jullie wel vertellen dat Henk zelf ook op reis is.
Ik sprak hem 2 weken geleden en als het probleem met de cabarateurs was opgelost zou hij via Denemarken naar zweden reizen.
Hij is zeker nog 2 tot 4 weken op reis, hij zou daar naar volkswagen metings gaan.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
koffiebus
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 924
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:31
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Ongelezen bericht door koffiebus »

Dag Harrie,

Weet je nu inmiddels waar het precies lekt? Zit de motor onder de olie of "verdwijnt" het gewoon?

Als de motor onder de olie zit lijkt mij een lekke pakking het meest logische.
Misschien is het dan een idee om de bodemplaat te verwijderen en de motor te laten reinigen (met stoom of hogedruk). Daarna kun je kijken (boven en onder de motor) waar de olie naar buiten komt. Ik kan me voorstellen dat een lekkage opzoeken lastig is met een vuile motor die onder de olie zit... :???:

Als je weet welke pakking lekt kan men hier op het forum wel gedetaileerd vertellen wat erbij komt kijken om die pakking te vervangen.

Groetjes,
Dick

PS Superinitiatief jullie actie! [[thumbup]]
Als de basis maar goed is, dan komt de rest vanzelf!
(Westfalia 1.6 CamperD uit '82)
harrievo

Ongelezen bericht door harrievo »

Via via zijn we terecht gekomen bij de echte volkswagenbusclub in Rusland; www.vw-bus.ru. Evgenij in Ekaterinburg is een echte held (lid van de club) want ondanks het feit dat hij totaal geen Engels kan en wij een paar woorden Russisch is hij al 2 dagen bij ons bij een garage die het nu onder handen neemt. De diagnose was:
1) lekkende ringetjes van de olie koeler. Die hadden we met de motorset van de ANWB er ook bij gekregen dus dat was handig en kon direct gemaakt worden.
2) een lekkende oil seal ring. Die had men hier nog voorradig dus die zit er ondertussen in.

Ik zal nog wel even wat plaatjes posten als ik een goede verbinding heb.
Voor de rest is het nu wachten want bij het uit elkaar halen zijn een aantal moeren afgebroken.
Hopelijk komt zij ook direct de test door en kunnen we er vandoor. Het zou een mooi verjaardagsgeschenk zijn. groet Harrie
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Heel mooi Harrie [[thumbup]]
Dikke pluim aan de mensen daar.

Groeten,
Theo
Gebruikersavatar
-=goanna=-
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1022
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:49
Locatie: Breda

Ongelezen bericht door -=goanna=- »

[[thumbup]] geweldig topic om te lezen. bijzonder dat er dus echt overal WV idioten zitten :lol: Fijn dat het opgelost is en dat je dus weer kan rijden !!
dank voor je verhaal, ben erg benieuwd naar je foto's 8) [[bye]]
groetjes Joppe

Als ik Mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi
Citroen hymer 1994 (de campert)
1300 kever uit 1970, marathon blue (daily ride)
Polo 1.4 uit 2007 (de burgerbak)
harrievo

Ongelezen bericht door harrievo »

We staan ondertussen in Tumen met nog altijd een lekkage. Tijdens de test bleek toch ook nog de koppakking te lekken! Stom genoeg zit er geen koppakking in de hele motorset die de ANWB had opgestuurd. De man had me juist verzekerd om niet specifiek de koppakking te sturen maar de hele set. Blijkt er van alles in te zitten behalve de koppakking. We hebben nu maar besloten om eerst te rijden naar Novosibirsk waarbij onderwijl de koppakking verstuurd kan worden. De garages blijven ons wel achtervolgen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Ohme Henk zit inmiddels op de boot naar FINLAND,mag een kwartiertje op internet.
IK KAN DUS WEINIG ADVIES GEVEN.
Als het een CU motor betreft heb ik al een paar keer tips gegeven waar het overal kan lekken.
Bij een lekke koppakking CU kan alleen een beetje olie lekken en zou je ook compressie verlies moeten hebben.
Mijn tijd zit er helaas op.Ik zou zeggen succes,misschien kan ik in FINLAND nog een keer achter de computer kruipen.
GROETEN aan iedereen [[toast]] [[toast]]
Henk [[thumbup]]
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
harrievo

Ongelezen bericht door harrievo »

Hoi Jan super bedankt! Geweldig. Wij zullen hier uiteraard selectief mee omgaan. Na een gesprek met de ANWB (met een man die ervaring had met luchtgekoelde motors ) werd ook al de opmerking gemaakt dat het onwaarschijnlijk was dat het de koppakking is. Waarschijnlijk zou de motor bij een lekkende koppakking niet stationair lopen.
Hij zei dat het eerder een lekkende kleppakking is en/of de rubbertjes van de pijpjes zijn.

Verbazingwekkend genoeg is de lekkage wel veel minder na het kitten van de pijpjes (zie foto) en wellicht de reparaties. In de stad hebben we wel nog last. Het is hier dan ook heet (tussen 30 en 35 graden). Bijkomend voordeel is wel dat wij ook niet van de stad houden. We hebben dan ook besloten om eerst nog een stuk te rijden en goed bij te houden wat de olielekkage is.

Groeten van Gertie en Harrie uit Omsk.


PS Via Finland ben je zo in Rusland :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Area51
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jan 2007 10:01

Ongelezen bericht door Area51 »

harrievo schreef: Na een gesprek met de ANWB (met een man die ervaring had met luchtgekoelde motors)
Die man zal waarschijnlijk Wouter heten, en die rijdt in het dagelijks leven dagelijks met een 1966 paneltje rond.
Een luchtgekoelde motor ken voor hem dan ook geen geheimen. Mooi dat het 'opgelost' is.
Groet, Alain / Regio Haaglanden

Mijn SO42
Plaats reactie