A&E's Finse T1 1967 restauratie

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3115
Lid geworden op: 08 Jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door luizenbos » 09 Feb 2018 20:53

netjes [[thumbup]]
Met vriendelijke groeten Frits

VW caravelle 1987 Audi A4 2.4 V6 2000
2x Honda transalp 600 Honda xl 500 te koop

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 87#p507140 verkocht

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 10 Feb 2018 17:57

Vandaag de bedbank-scharnieren gemonteerd, met een extra beugel naast de wielkast voor het linker scharnier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2342
Lid geworden op: 31 Jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door insomnia » 13 Feb 2018 09:54

wat voor schroeven zijn dat die je gebruikt hebt? Schroefdraadschroeven? Hebben die wel juiste treksterkte voor dat gebruik? (alhoewel die schroeven op die locatie van de bankbeugel niet volle kracht klappen krijgen moeten ze (lijkt mij) wel sterk zijn)

(ik ben zo blij om veel demping in de bus aan te brengen.. heb daar echt wel plezier van.. goed bezig!)
Groet,

Ralph


trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'77er Honda CB 550 Four Café
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 13 Feb 2018 21:23

insomnia schreef:
13 Feb 2018 09:54
wat voor schroeven zijn dat die je gebruikt hebt? Schroefdraadschroeven? Hebben die wel juiste treksterkte voor dat gebruik? (alhoewel die schroeven op die locatie van de bankbeugel niet volle kracht klappen krijgen moeten ze (lijkt mij) wel sterk zijn)

(ik ben zo blij om veel demping in de bus aan te brengen.. heb daar echt wel plezier van.. goed bezig!)
Dit zijn drie dikke staalplaatschroeven, geloof me die zijn wel sterk genoeg.
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op 13 Feb 2018 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 13 Feb 2018 21:24

Ik heb een Firetec brandblussysteem in de motorruimte geplaatst.
Uiteraard hopelijk nooit nodig.

Afbeelding

Afbeelding
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 15 Feb 2018 21:34

Vandaag geperforeerde aluminium plaat in de motorruimte geplaatst om er zeker van te zijn dat er geen isolatiemateriaal in de motor komt.
Verder vier nieuwe Koni instelbare schokdempers en een nieuwe RVS stabilisatorstang gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 17 Feb 2018 16:24

Wat verder geknutseld met de bedbank.

Afbeelding

Afbeelding
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 Jan 2007 00:21

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door Mitch » 18 Feb 2018 12:29

Hoi Eric,

Wederom zeer mooi werk! Het blijft genieten wat je allemaal laat zien. Waar heb je het blussyteem gehaald en heb je maattekeningen van de bank? Het lukt me niet om hem vlak te krijgen met de achterkant zonder dat ik de zooi achterin moet ophogen... en ja heb er al een aantal keer naar gekeken maar snap gewoon niet hoe het werkt.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
FZR 600 '89

Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3166
Lid geworden op: 29 Apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contact:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door Marcel.S » 18 Feb 2018 16:59

👊👍👌

Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 Sep 2014 11:19

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Ongelezen bericht door EeVeeWee » 18 Feb 2018 22:18

Mitch schreef:
18 Feb 2018 12:29
Hoi Eric,

Wederom zeer mooi werk! Het blijft genieten wat je allemaal laat zien. Waar heb je het blussyteem gehaald en heb je maattekeningen van de bank? Het lukt me niet om hem vlak te krijgen met de achterkant zonder dat ik de zooi achterin moet ophogen... en ja heb er al een aantal keer naar gekeken maar snap gewoon niet hoe het werkt.

Groeten michiel
Het blussysteem is met een groupsbuy actie op stijlbussen.nl besteld.
Ze zijn toen hier gekocht: http://www.vwjim.co.uk/ourshop/prod_375 ... ystem.html

Ik heb eerlijk gezegd geen maattekeningen.
Er bestaan tekeningen die totaal niet klopten, dus ik heb zelf alles uitgepuzzeld.
Eerst met een stuk oud hout per kant die ik steeds aangepast heb en daarna overgenomen op het definitieve hout.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!

Plaats reactie