'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Weer eens wat gedaan met dat sneeuwweer.

Het kacheltje is te klein voor met de vorst van -5. De sneeuw dooit niet van de ramen maar zit ook niet vastgevroren. Voor voor- en najaar zal het goed zijn maar echt winterwerk vraagt meer wattage en beter een ventilator erachter.

De sint had weer wat kleinigheidjes gebracht en met dit weer is dat lekker aan de keukentafel puzzelen.

Diverse LED verlichting voor in de bus. Modules voor in de binnenlichten in je daklijst, extra opbouw draaibaar en verstelbaar voor boven bed, als leeslamp en modules met G4 fitting die ik misschien gebruik voor in de knipperlichten op het dak.

De 9-LED module past precies zo in dat kapje van de verlichting. Met smalle afgeknipte randjes van de bijgeleverde dubbelzijdige plakplaatje in het kapje gekleefd. Dat buislamp verloopje past nog net, even opletten de kant van rode draad van de stekker ook aan de plus zijde van je voeding. Licht is meer en gerichter dan van een buislamp die rondom schijnt, dus ook in je daklijst ;-)

De andere;

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855238

Afbeelding

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857213

Afbeelding

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=489578

Afbeelding

met een universele sokkel http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=590029

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Hee wat leuk zeg [[thumbup]]
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Dank je Theo,

leuke is ook dat met deze onderdelen de sint ook die condensator dinges huppeldepup geleverd heeft ;-) Kan ik de afzuigkap ook repareren, nog bedankt voor je hulp daarmee.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Na het graafwerk van deze zomer eindelijk gelukt de spanten te plaatsen. Met enig geluk deze zomer een beetje dicht.

In ieder geval handig dat je buurman een verreiker heeft, en tractoren, en kipwagens en werkplaats enzovoort enzovoort :mrgreen:

Do nok wordt nog een meter hoger dus dakhelling van 42 graden ongeveer. Kan de bus wel hoog genoeg op de brug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

:buiken:

5x10 meter. Ik had een vergunning tot 9x9 meter, dat was een oud houtdroogloodsje anno 1900 wat er gestaan heeft. Echter dit is groot genoeg voor onderhoud en sleutelen aan de bus en andre wagens. Daarbij is de carport ook ruim 3,6 x 9,6 meter en komt er een verbindend element tussen de carport en de loods. :wink:

Ik heb ook bewust gekozen voor een wat smallere schuur omdat je zo uit de eetkeuken mooi zicht op de tuin en achterliggend land behoud. Misschien dat aan de zuidwest zijde er nog een kas tegenaan komt met de hobbymoestuin.

Maar je hebt gelijk, een loods van 10x30 meter zou me ook wel passen :mrgreen:
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door insomnia »

wat een fantastische ruimte! [[thumbup]]

ik ben al blij met mijn garagetje Houtbouw 3x9 maar zal iedereen adviseren dat breedte net zo belangrijk is als lengte.. (dus beter 4x8 dan 3x9)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Uitlaat reparatie, start ergens in de kerstvakantie met de spullen bestellen. Op 28-1 was eindelijk de uitlaat er..... Na eerst een keer (wie weet waarom) heen en weer gezonden te zijn naar MAnchester GB.......

Dus vanmorgen om half 11 ongeveer op de 'bokken'

Afbeelding

tegen 12 uur eraf

Afbeelding

een haakse slijper die deed wat ik niet wil (om de voorste pijp door te slijpen zodat ik het subframe niet hoef te lossen)

Afbeelding

Na even afkoelen, soep en broodjes, weer er tegen aan; mc gyver met blue silicon en brede rvs slangenklem

Afbeelding

de rechterzijde gemonteerd. Voorste pijp 1 cm ingekort, past dan net makkelijker en beter.

Afbeelding

Afbeelding

andere kant, met korter oliefilter van een polo

Afbeelding

Zie ook gelijk de nieuwe RVS stoterbuisbeschermers. (had ik niet te vroeg moeten demonteren, dan had ik dat pijpje ook niet geraakt)

Zo rijden heb je wel de vlam uit de pijp ;-)

Afbeelding

tegen 3 uur de collector erop

Afbeelding

en gelijk daarna de demper met nieuwe NGK lambda. De kat is vervallen.

Afbeelding

Na even tanken, ritje door de polder en zo weer thuis. Pijp wordt echt echt gloeiend heet! En een herrie, denk als ik mijzelf hoor rijden dat het die honda civic van de buurman met open uitlaat is. Stationair op 50 meter denk je een V8 te horen........

Afbeelding

pijpje komt van VWspeedshop, pasvorm is erg goed. Alleen dus de voorste pijpen een cm gekort.(zaten anders zeer strak in de schuifmof wat mogelijk spanning oplevert bij montage) Verzenden vanuit GB ca. 8 dagen na de tweede keer gepost te zijn. Kosten € 550,- incl porto. Kompleet met pakkingen en RVS bouten/moeren voor de uitlaat zelf. Alleen de bouten/tapeind en/of moeren voor de kop niet. Demper zit aan de achterzijde aan de collector vast, verder hangt die vrij. Je zou tussen de collector en de originele bevestigingsgaten misschien een verbinding kunnen maken. Of dat echt nodig is?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Fred_G »

Netjes hoor... [[thumbup]] . Heb je de verleiding kunnen weerstaan om de motor even te starten voordat je de collector monteerde? :mrgreen:
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Fred_G schreef:Netjes hoor... [[thumbup]] . Heb je de verleiding kunnen weerstaan om de motor even te starten voordat je de collector monteerde? :mrgreen:
Jawel. zonder moeite zelfs.... er zat nog geen olie op de motor ivm wisselen van het filter. Nochtans schoot dat idee wel door mijn hoofd :mrgreen:
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door marcel w »

das een heel moi stukje metaal dat er onder je bus zit [[thumbup]] en straks helemaal,omdat dat rvs zo mooi verkleurt :mrgreen:
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

JanmetDoKa schreef:Afbeelding

Dag Ronald,

Iets met potten en ketels en de kleur daar van?


iveko4x4.jpg
Of waren het nou appels en welke afstand ze van de boom vallen? :buiken: :buiken:

Je pa leest zeker niet mee? :wink:

Met vriendelijke groet, Jan van Klink.
Ha Jan, je bent te scherp zo op de zondag morgen......


Natuurlijk kan je dit niet vergelijken :buiken:

Als je goed kijkt bij die iveco zie je

1) ronde blokken hout onder de vooras, gevaar hiervan ondanks een inkeping waar de as in steunt -> het splijten van het blok. Om dit 'veilig' te maken had je een spanband om het blok moeten slaan.
2) een stukkie 10x10 verticaal onder de achteras. Dat begrijpt iedereen natuurlijk, zo wankel als wat.

Ik heb er op doorgedacht, in plaats van een balkje rechtop onder het wiel heb ik een stapel van balken gemaakt waarop een plank rust. En wat voor plank, een dikke douglas van 25cm breed en 3,5 dik. Om de buigkracht te ondervangen heb ik er nog stalen H profiel 90x180 onder geplaatst. Na het oprijden blokken hout voor de wielen, handrem erop en in de versnelling. Ook lekker aan de bus gehusseld om het zijdelings afschuiven te controleren.

Dus of zo of op een stalen oprijbok is m.i. geen verschil :mrgreen:
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
DOKAritc
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 06 jan 2011 08:40
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door DOKAritc »

Hele mooie auspuff heb je er ook een filmpje van?
Groeten Maarten


Daily van m'n vrouw:
Volkswagen Touran 1.6 FSI bj06 zwart
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

beter filmpje volgt nog, batterij was leeg
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door marcel w »

gaaf geluid,klinkt haast of er turbo op staat :he!!!: [[thumbup]]
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Gebruikersavatar
DOKAritc
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 06 jan 2011 08:40
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door DOKAritc »

Klinkt lekker [[thumbup]]
Groeten Maarten


Daily van m'n vrouw:
Volkswagen Touran 1.6 FSI bj06 zwart
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door reindert »

inderdaad stationair net een V8 ;)
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Plaats reactie