'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Weer een paar vorderingen;

Ik heb van de week 's avonds gepast en gemeten om het keukentje te plaatsen. En zie! Een kastje is geboren.......

Bovenop komt een smev tweepits toestel. Eronder in het schuiflaatje het wasbakje met kraantje. Zo blijft het mooi compact! Onder de wasbak kan ik nog een 3 kilo campingazfles kwijt en daaronder komt de 50 liter watertank. De watertank wil ik (uitneembaar) binnenshuis ivm reinigen, beschermd tegen schade en vorst.... Lastig thee zetten anders naast de ijsbaan ;-)

Het blokje staat nu in de eerste laag 10% verdunde PU lak. Onderrand komt een alu U profiel omheen, hoeken worden afgewerkt met een alu hoekje.

Is very basic, edoch functioneel.


EDIT;

twee foto's van inbouw apparatuur bijgevoegd. Wie o wie ziet mijn MAJOR FCK UP! [[head]] [[head]] [[head]] iets klopt er dus niet wat niet erg handig is!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoppa alles de bus in....

Ik heb alles ingebouwd.... pfff passen en meten, draadje hier, boutje daar, kabeltje zus, stroom van daar, afvoer hierheen, gordel verkeerd om gemonteerd, alles weer loshalen...... Tis me wat. Ik heb hier en daar wat shortcuts genomen..... Door een constructiefout moet ik later nog een en ander veranderen. Momenteel werkt het dus laat ik het er ff bij.

Ik bedacht mij vanmorgen dat ik ergens nog een rubberen mat op rol op voorraad moest hebben. En ja hoor! 120 cm breed geribbeld anti_slip en ca 10 meter lang. Hier heb ik mooi de vloermatten uit kunnen halen.

Ik ben er voorlopig tevreden mee, nu eerst een keuren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door René »

Ha Timmerman :)

Prima oplossing heb je bedacht en gemaakt [[thumbup]]
Alleen zou ik dat kastje schilderen in de kleur van je wandbekleding omdat er verder geen "houtkleur" in je interieur te vinden is. Het is nu zo'n blok hout wat er niet helemaal bijhoort.
Op de bovenkant kun je nog marmoleum oid plakken waardoor het er wat afgewerkter uit ziet en de randen zou je nog kunnen voorzien van die mooie kunststof stootstripjes waardoor het er direkt weer wat meer profi uit ziet. (zou kunnen he :wink: )

Je weet ook dat die kast niet met vleugelmoertjes vast mag zitten :oops:

Voor mij is het "nu effe niet" met dit weer en gelukkig blijft de bus lopen op dit moment.
Wel volop kunnen genieten van de 4 wielaandrijving de afgelopen dagen omdat ik in het heuveligste stukje Arnhem woon. Prachtige capriolen gezien van slippende en glijdende auto's op de hellinkjes en dan ben je blij als je daar zo langs rijdt. Levert ook veel vreemd kijkende mensen op als je daar dan zo maar langs rijdt.

Maaruh de volgende meeting ben je er dus bij met je "levend wit" :buiken:

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo,

Kastje is samenraapsel van bouwhout dat over was.... Ik wilde eerst een plaat voor camperbouw halen (populieren multiplex of zo met HPL coating) maar met de kerst waren de meesten ook dicht. En om zo'n plaat van 122 x 244 in een hyundai atoz mee te nemen? Na de keuring eens op me gemakje het kastje overdoen, kunnen de constructiefoutjes er uit gehaald worden..... Zoals dat het deurtje open moet om het laatje te openen.


Verder ben ik er erg tevreden over. Alles op zijn plek en werkend.

Nu naar de keuring dus. Heeft iemand nog tips over wat in de bus aanwezig moet zijn? (reservewiel, krik, brandblusser, veiligheidsvestjes, oid?) Moet het slaapkussen boven de motorruimte er ook zijn? Dit moet ik namelijk nog laten maken.....


Grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Jan,

ik heb nog een afspraak gemaakt om te keuren van de week. Zoals je zegt zo leeg mogelijk, laat de gasfles ook maar thuis..... Bed? tja als je kan laten zien dat je erop kan slapen...?!?! Ik gooi er wel wat tuinstoelkussens achter om op te vullen ;-) Ik laat hem gelijk APK keuren ook.

Donderdag is het zover...... op hoop van zegen.

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Ironbird
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1084
Lid geworden op: 04 aug 2006 21:35
Locatie: België

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Ironbird »

Hoi Ronald,

Goed bezig hoor! Ik vind het zeer vernuftig hoe je zo'n plaats besparende was-kook combinatie hebt bedacht/gemaakt.

En ik begin hoe langer hoe meer spijt te krijgen dat ik die bus niet heb gekocht indertijd :) Ik heb ook nog contact gehad met de verkoper maar wist toen niet dat die bus er nog in zo'n uitmuntende staat was [[thumbup]] . Ik mailde gewoon om even voor meer info te vragen omdat er niet bijstond of het een 14" of 16" syncro was, en als het een onwetende 16"-verkoper was geweest had ik een zeker een koopje kunnen doen voor dat geld, en het was vlak naast de deur :) (ohja er stonden toen geen fotos bij)


Maar hij is zeker in hele goede handen terecht gekomen! Veel plezier ermee [[toast]]



Groeten, Brent
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo Steven,

Ik heb een strook geperforeerde aluplaat welke ik als hittewering naar mijn raam/kastje/stoelen en als windschermpje wilde gebruiken.... Ik zat ook te denken om voor het echte bak en braad werk een RVS plaat te laten zetten. Voor het bakje thee wat we doorgaans graag drinken gaat het nu wel. Voor de soep even opletten dat je die niet laat koken en bluppen....

Heeft iemand nog ideetjes over een 'hangmat' voorin? Ik heb bij LILA bus iets gezien wat voor de kleine wel een uitkomst is. Alleen die beugeltjes op de voordeuren weer minder.

Ook de gordels welke tegen de D stijl zitten is een makkelijke oplossing. Voor dat geld is het niet te duur ook. kijk hier maar


Mvg Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Zo,

vandaag eens de bus ververst en schoon filter gegeven. Nu rochelt die ook niet meer te veel rook van de te veel gevulde ATF olie. Tikken doet die ook niet na verversen, ik neem aan dat de hydrostoters gereinigd zijn oid door de ATF.

Ik heb op me gemakje onder de bus de boel nog eens gecontroleerd. De boutgaten in de bodem met die fijne schroefdraad als bij de gordels heb ik van onder af gedicht met die schroefpluggen die normaal binnen in de gordelgaten geschroefd zitten als afdekking. Ingevet met mikesander vet voor montage en nog eens nagestreken. Blijven die mooi bruikbaar mocht dat nodig zijn.

In de bus kwam ik nog een onregelmatigheidje tegen. Ik neem aan dat je de schuifdeur dus ook van binnenuit moet kunnen openen. Dat ging niet meer met het keukenblokje! Daar heb ik mijn oplossing voor bedacht........en weer afgedankt... nu gewoon met een touwtje.



Grt Ronald
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Hi Ronald
Bij mijn weten zijn er ook bussen met een sluiting achter in,of wat dat alléén om de deur dicht te trekken????
Groeten
Henk [[thumbup]]
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

MMM, dat zou iets zijn om naar uit te kijken. Misschien dat in de @ka ergens wat over staat?


Grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Erwin
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 424
Lid geworden op: 19 mar 2005 22:50
Locatie: stockholm
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Erwin »

Hoi Ronald,

Geniale en simpele oplossing met de schuifdeur. Ik volg dit projekt met grote aandacht.

Ik ben trouwens je spullen voor de motorverwarming niet vergeten maar tis &%¤/)) donker in de schuur op dir moment. (huur een oude schuur zonder stroom in the middleof nowhere)
Komt nog wel.

Erwin
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Bob »

Ik heb in mn schuifdeur een extra hendeltje zitten zoals in de voordeur, welke je vanaf de achterbank kan bedienen.
Deze is er denk ik wel later ingebouwd, want het is een chromen hendeltje (van een kever denk ik). Kan er wel eens een foto van maken?
Laatst gewijzigd door Bob op 14 jan 2009 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Bob »

sorry, dubbel bericht
Laatst gewijzigd door Bob op 14 jan 2009 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo Bob,

ik heb ook al zoiets gedacht. In de schuifdeur loopt er een verbindings-stang van L naar R. Hierop, of op het slot aan de rechterkant zou wat aan te koppelen kunnen zijn.

Mocht je een foto hebben graag, vooral interessant hoe het binnenin gemonteerd zit ;-)

In ieder geval te onthouden om later eens uit te zoeken.

Mvg Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

[[thumbup]] Goedgekeurd voor invoer, APK en camper bij de RDW! Nog tot half volgende week wachten op kenteken. Das Beige staat op kenteken als personenwagen met kampeerinrichting. En de 7 bluestar zitplaatsen zijn één op één overgenomen!

BPM was meevaller, zoals gehoopt was die €0,- (na 19 jaar en 5 maanden is afschrijving BPM 100%) en de bus is 20 jaar 4 maand.

Totale kosten invoer;

RDW, invoerkeuring, APK, weeging € 115,-
CVO/conformiteit via PON €160,- (niet altijd nodig, heb ik wel gedaan omdat de bus als kombi/ambulance af fabriek geleverd is, vervolgens als lichte vracht in Belgie en ik wilde perse een personenwagenkenteken met kampeerinrichting.)


Keurmeesters waren vol lof over de kwaliteit van de wagen. Ze zagen het wel eens anders met die busjes.......

Aandachtspunten, dak knipperlichten mogen alleen naar achteren uitstralen, rubbermetaallagers, en vochtige injector(leiding) van benzine.

Verder kein probleem und gute hausfahrt.

Grt, Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Fre »

Ha fantastisch man, dat die erdoor is, had eerlijk gezegd niks anders verwacht, want hij ziet er prachtig uit, maar is toch altijd even spannend he! Nu maar toeren!! Hup hup ambulances zou ik zeggen :D

cheers

fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Plaats reactie