'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
RoonT3
Wandelende vraagbaak

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Bak is zo een beetje schroot. Kroon en pignon gesneuveld, doppelkegelrolllenlager uitgelopen en zat vrij los in het huis, tandwiel G en R ingelopen op de wangen en lagerschild ingesleten, priseas met roest op de punt van naaldlager en ingesleten aan ingang bak, schakelpal in bakhuis uitgesleten, lagerschild uitgelubberd, 4e versnelling tandwiel versleten maar voor de rest alles kunnen demonteren zonder moeilijkheden. Dat is een goede kostenpost.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
RoonT3
Wandelende vraagbaak

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Iedereen kent de zin wel 'wil je eerst het goede of slechte nieuws horen' Jullie als lezer mogen voor jezelf uitmaken in welke categorie dit te plaatsen gaat zijn :mrgreen:

Vorige week kreeg ik een telefoontje van een bekende die naarstig op zoek was naar een syncro. Er was al wat aan basisvoertuigen bekeken maar die bevielen niet. Omdat ik de laatste twee jaar vrijwel geen gebruik van de camper maak (en dat wist de bekende) hebben we zondagmiddag bij elkaar gezeten en de zaak onderhandelt. Ik heb mijn syncro en alle verzamelde T3 onderdelen in 1 lot verkocht naar Frankrijk. Er staat een metamorfose op rol waarbij de bus gestript wordt, gerenoveerd, gereviseerd en terug wordt opgebouwd vanuit een complete 2wd Dehler die gesloopt wordt. Uiteindelijk gaat de bus op wereldreis maar dan niet met mij :(

Het is dus 'hobby' bus af vanaf heden. Voor het overige rij ik nog wel even de Jumper Dangel 4x4 voor mijn werk. Naar de toekomst toe verwacht ik niet terug te komen op VW bedrijfswagens. Daarvoor is de markt in specifieke 4x4 uitvoeringen bij de concurrentie tegenwoordig beter vertegenwoordigt.

Nog wel de tip om ivm de E10 goed je leidingen in de gaten te houden. Als stuiptrekking bij de deportatie naar het zuiden liet de bus nog wel even blijken daar problemen mee te hebben. De rubberen vulslang tussen de tankdop en buis naar de tank was volledig vergaan en begon (pas) spontaan te lekken bij het opladen. Op zijn zuinige Hollands zo de laatste 15 liter benzine nog afgetapt.

Zonder VWbus zal het dan mijns wegen ook minder reuring geven hier. Veel plezier verder allemaal met de bus en geniet ervan.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers

Ongelezen bericht door Coen »

Jammer hoor!! Was toch een stuk van je leven. Unieke bus. Blijf je nog wel af en toe lekker ongenuanceerd commentaar en raad geven?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 360.000 km op de teller!
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers

Ongelezen bericht door Ewout »

Jammer Ronald, maar aan alles komt ooit een eind. We gaan je bijdrages missen!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
luizenbos
Wandelende vraagbaak

Ongelezen bericht door luizenbos »

Blijf je nog wel af en toe lekker ongenuanceerd commentaar en raad geven?
[/quote]

Plus 1 [[thumbup]]
Met vriendelijke groeten Frits

VW caravelle 1987 verkocht
Audi A4 2.4 V6
1 x Honda transalp 600 en nu ook 2x Suzuki gsx 1100 g

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
Plaats reactie