'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Vorderingen tot zover. Tis erg veel gepruts om alles op zijn plek te krijgen. Gelukkig was de zit/slaap bank er 1 op 1 inzetten. Der zaten legio montagepunten met reeds ingelaste moeren en de juiste op de goede plek. De tafel aan de linkerwand heb ik boven een versteviging ingelast waar de steun aan gebout zit. De tweede B2B seat steun heb ik aangepast en deze B2B seat staat nu tegen de linkse (achter bestuurder) aan. De ruimte bij de schuifdeur wordt gebruikt voor een kookgelegenheid. De bodem waar een originele isolatiemat uit een bluestar op komt heb ik in anti-steenslag gespoten. Ter bescherming tegen schuren(?) van de mat, de bluestar waar de mat uit kwam had behoorlijke bruine plekken op de bodem.

Morgen de binnenkant beginnen in te pekken met carrosserievet. Daarna isoleren met armaflex. En dan de wanden erin. Voorportieren heb ik de grijze panelen al in.

edit; de DEHLER 2+2 uitvoering van de Bluestar of whitestar heeft de B2B seats ook naast elkaar maar dan aan de schuifdeur zijde. Hiervoor hebben ze een langere steun vanaf de bestuurdersbak naar de bijrijders bak voor de 'middelste stoel'

grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 11 feb 2018 11:47, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Weer wat verder, de randen van de panelen ingevet met mikesandervet. Vet verwarmd op een gasbrander en ingevet met een bokkepoot. Werkt goed alleen de onderzijde van de ramen een hels karwei om bij te kunnen. Dan is spuiten wellicht makkelijker, maar dat was me te veel gepriegel om een spuit voor te maken. Daarna de armaflex op stukken gesneden en ertussen geplaatst. Verwerkt erg makkelijk dit spul. De verbouwde B2Bseat steun gemonteerd en de vloerisolatie/demping gelegd. Het schuifdeur paneel moet ik wat beter afmonteren, de pasvorm is er enigszins uit. Met wat blindklink moeren m4 en een alustrip blijft die wel stevig op zijn plek ;-)

Morgen proberen de houten vloerplaat en zijpanelen te plaatsen. Ik monteer de zijpanelen onder in een 'railgootje' en boven in de 'standaard' rail/strip welke ik met blindklinkmoeren in de zijwand vastzet. Dan zie je wel wat inbuskopjes zitten echter kan ik de panelen ook verwijderen zonder heel de vloerplaat eruit te moeten slopen.
opbouw-00010.jpg
opbouw-00011.jpg
opbouw-00012.jpg
opbouw-00009.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:27, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Fre »

Hey ronald,

ik volg je project op de voet en is leuk om te kijken! Zeker omdat ik na mijn examens hetzelfde van plan ben als jij en ook met een ambulance! De fotos zijn altijd een leuke extra!
Heb een paar vraagjes:
- welke isolatie heb je op de vloer gebruikt, want als je er een vloertje op wil leggen dan moet de isolatie toch al goed recht zijn, wat niet gemakkelijk is door de vloer met reliëf!
- is die armflex in kostprijs te doen in vergelijking met glaswol?

doe zo verder zou ik zeggen en veel succes en plezier ermee

greetz

fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoi,

de armaflex is duur, ik denk dat Xtreme ongeveer dezelfde prijs is. Ik heb mijn rol van 6m2 via via ;-) Als ik bij de groothandel kijk kost dit (19mm x 1000 mm x 6000mm) toch ca. 275,-!

(de wit schijndel, 12,95 per m1 x 100 cm voor Xtreme van 2 cm dik, lijkt me stukken goedkoper dan Armaflex?)

In ieder geval met de 6 m2 Armaflex heb ik de zijwanden bekleed, schuifdeur, motorruimte (schuin deel + hoog vlak) en de achterklep. Ik denk dat met het resterende deel ik nog eventueel 1 voordeur kan isoleren. Die doe ik echter niet ;-)

De vloermat is origineel uit een bluestar. Materiaal lijkt veel op dat geluidsisolatie van de bouwmarkt, vlokken hergebruikt schuimrubber in platen geperst. In ieder geval heeft de bluestar mat precies de vorm van de bodemplaat. Ik denk de moeite waard om ergens op de kop te tikken. Voor de mijne heb ik 25,- extra betaald toen ik het interieur afgehaald heb.

Mvg Ronald
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 02 jan 2009 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Kom ik nog de bus tegen waardoor ik verkocht ben op 'Das Beige'. Deze staat al een tijd op mobile.de bij tijd en wijle. Identiek is de mijne zo te zien. Op deze foto's zie ik ook waar alle gaatjes en steunen voor dienen ;-)

edit; verzameling ambulance syncro's

grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Zo, vandaag de bekabeling getrokken en panelen geplaatst. Straks nog denk ik de vloerplaten nameten en pas maken. Ik heb vanonder de bestuurdersstoel (tweede accu en diverse (nu loze)zekeringkastjes van de ambu) een 13 aderige kabel naar achteren gelegd. Kan ik altijd extra zaken op aansluiten zonder door heel de bus te moeten. Ook een dikke + kabel mocht ik een vaste acculader onder de bank willen inbouwen. En natuurlijk de boxen kabeltjes. Dat is ook een gefrummel en gepas om die boxen netjes op hun plek te zetten. De panelen heb ik bevestigd met RVS ringen en inbussen. In de carrosserie heb ik blindklinkmoeren geplaatst. Ook de rail bovenaan het paneel is gemonteerd met inbusjes, kan ik bij het opnieuw bekleden van de stijlen etc. de rail nog verwijderen en er achterlangs. Alleen de sluiting van het tafeltje moet ik eens goed bekijken. Hij blijft verticaal niet geborgd en das lastig.

De twee B2B seats op hun plaats, blijft een weinig ruimte over voor een keukentje (43 x 60 cm) , aleh, dat is dan maar zo. Nog net plek genoeg voor een twee pits brandertje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Vandaag de bodemplaat erin, bankje afgemonteerd, schuifdeurpaneel vast gezet, grote gordelafdekking geplaatst, accu's weer aangesloten (en verhip de bus start ook nog). Nu nog achter de bank de isolatie pas maken en bekijken hoe de rug van de bank te beschermen. De leuning van de bedbank ligt nog ruim 15 cm op de motorruimte. Met de isolatie en bodemplaat komt dat dus omhoog en moet ik een passtukje maken dat verwijderbaar is. Maak ik gelijk een 'stootrand' op zodat lading niet in de leuning boord! Dan komt als het goed is van de week alle onderdelen voor een keukentje binnen, kan ik het kookkastje gaan bouwen! O ja, nog vinyl/linoleum halen voor de vloer en laadruimte ook.

grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

JAja, net bezorgd :D Donderdag avond om ca. 22:00hr via internet besteld en betaald en nu geleverd!



Kan ik van de week gaan passen en meten en een kastje eromheen bouwen.

grt ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
roelant1
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3694
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:06
Locatie: Arendonk
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door roelant1 »

Dag Ronald

Het begint er fraai uit te zien, ook een erg mooi interieur! [[thumbup]]
Het valt me op dat alles (op foto tenminste) zo smetteloos is binnenin je syncro, weinig beschadigd of erg vervuild.
Komt dat omdat het een ambulance was, veel en goed onderhoud?

Orginele rolgordels zijn lang genoeg voor gewoon gebruik, een maxi cosi plaatsen lukt niet want dan zijn ze inderdaad te kort en zal die op de voorstoel moeten.
Ik weet niet wat je plannen zijn met de rolgordels maar in principe is er niets mis mee.

Groeten Roelant.
Had 'n VW T3 Pickup 1600D enkele cabine '86(CS 50pk)
Had 'n VW T3 Caravelle 2100 WBX '89 8-pers. (MV 95pk)
Had 'n BMW 318D 2 ltr. '03 (116 pk)
Ford Transit 2400 TDCI dubbele cabine '07(100pk)
BMW E91 318D 2 ltr.'07 (130pk)
Nissan Vanette 2300D '01 (60 pk)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hai Roelant,

Dat is juist waar ik ruim 2 jaar naar heb uitgekeken. Een harde bus. Moest niet perse een syncro zijn maar liefst een bus die je kon maken zoals je zelf wilt. Enigste zijn al die verrekte bevestigingsgaten...... Gelukkig genoeg die er juist moeten zitten, en sommige kan je gewoon niet gebruiken.....

Na Vanfest dit jaar had ik wel idee van hoe en wat, tjonge wat een diversiteit aan inbouw mogelijkheden!

De nadruk voor een bus ligt bij mij op vervoer voor 5 personen (met al onze zooi). Met de prettige bijkomstigheid dat als ik naar familie rijd we makkelijk(er) kunnen blijven slapen. En natuurlijk weekendjes er op uit met zijn drieën. (tja samengesteld gezin, mijn twee kinderen uit een vorig huwelijk zijn er maar eens in de twee weken een weekend, + de helft van de vakanties. :( )

De gordel achter wil ik juist gebruiken voor een maxi cosi (onze dochter is net 6 weken). Ik zal eens slopen afgaan of in een bestelwagen langere gordels zitten. Waarschijnlijk van de zomer eens bekijken, dan zal een deel van het interieur er weer uit moeten om de stijlen en rond de ramen te bekleden.

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
roelant1
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3694
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:06
Locatie: Arendonk
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door roelant1 »

Hoi Ronald,

6 weken, nog proficiat met de geboorte van je dochter! [[thumbup]]
Het is me ontgaan of.....je hebt het niet gemeld op het forum. :mrgreen:

In mijn caravelle zijn de gordels achter ook tekort. :( maar het schijnt dat ze verlengd kunnen worden ik moet daar ook nog eens achteraan.
Nu zit ons zoontje voorin als we met de caravelle gaan, afgelopen kerstdag nog, Driek voorin, Saskia en schoonvader op de tussenbank en schoonmoeder op de achterste bank.(mooie plaats trouwens :mrgreen: )
Maar erg gezellig is het niet als we met zijn drieen gaan omdat Saskia dan achter me zit.

Succes met de verdere opbouw, een leuk keukenhandeltje heb je trouwens.

Groeten Roelant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Had 'n VW T3 Pickup 1600D enkele cabine '86(CS 50pk)
Had 'n VW T3 Caravelle 2100 WBX '89 8-pers. (MV 95pk)
Had 'n BMW 318D 2 ltr. '03 (116 pk)
Ford Transit 2400 TDCI dubbele cabine '07(100pk)
BMW E91 318D 2 ltr.'07 (130pk)
Nissan Vanette 2300D '01 (60 pk)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Keukentje wordt krap aan, tis tbv camperkenteken..... Aan de andere kant, wasbakkie is ook makkelijk om de billetjes te wassen ;-) En na een bos/strandwandeling een bakkie troost of koppie soep opzetten is ook erg plezant! In ieder geval zal het kookstel genoeg gebruikt gaan worden, daar ben ik niet bang voor.

Ik heb daarom wel gekozen voor een los kookstel en wasbak. Een combibakje met kook en wasbak is erg gefrummel op elkaar. De watertank komt (uitneembaar) in de wagen, vuilwatertank komt onder de wagen.

Moet er voor de keuring trouwens een vuilwatertank in? Ik geloof van wel maar kan dit 123 nergens zo snel vinden.

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door René »

Ha Ronald,

Ik geloof dat jij op dit moment de belangrijkste reden bent waarom ik regelmatig op het forum lees, de rest is blijkbaar in volle winterslaap gegaan :buiken:
Erg leuk om te zien hoe je je bus lekker naar eigen hand zet en ik ben het met vorige schrijvers eens dat jou bus van binnen(want daar zien we nu de meeste foto's van natuurlijk) er echt smetteloos uitziet.
Heb je al een idee wanneer je kunt/mag gaan rijden met je syncro? Is het nu nog een kwestie van keuken erin en keuren?
Wat ik me wel af vraag is hoe je straks de bekleding vlak onder de ramen weer op zijn plaats krijgt want daar kom je toch niet meer tussen zonder de zijpanelen weer te verwijderen?
Heb je trouwens een plekkie binnen om te klussen? ik zie geen ijs op de ruiten :mrgreen:

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo René,

Als het keukentje erin zit ga ik invoeren en keuren. De belgse apk loopt tot februari 2009, geloof dat deze nog bij de keuring telt? (hoef ik bij invoer geen APK?)

De bus is een heerlijk verhaal, hoop dat dit nog even blijft ;-) klopklopaf. Tegenwoordig kan ik onder mijn carpoort staan, sinds je langs bent geweest is er toch wat verandert. Tenminste ik geloof dat die toen nog niet stond?

De bekleding is een verhaal apart, zal waarschijnlijk hiervoor weer heel de bus uit elkaar moeten halen. Vandaar dat die blindklinkmoertjes wel makkelijk zijn ipv popnagels..... Ook voor de gordels te vervangen moet heel de slaapbank eruit, anders kan de steun er niet uitgedraaid.

Geen ijs op de ruit ivm met 2000 watt kacheltje aan :-) en onder dak natuurlijk, scheelt veel. Er zit ondanks 23 graden binnen temperatuur (!) wel ijs op de panelen! Werkt de isolatie tenminste ook.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Steven V schreef:
Is dat zeker zo? Bij mijne heb ik ze wel vervangen zonder uitbouw van de bank. Veel ruimte is een ander verhaal, maar het ging wel

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=26&t=9899
Aha, dat kan dus wel... Alleen om de gordel rechts te plaatsen moet het paneel eruit, dus toch weer die bank eruit. Ook om de stijlen opnieuw te bekleden zal de boel eruit moeten. Of ik moet de lijm er erg netjes af krijgen, valt tot nu toe nog niet mee. Wordt wel een zomerklusje allemaal....

grt ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ha lezers,

Ik heb zojuist de houten bodemplaat maar weer verwijdert. De B2B stoelen pasten niet [[head]]

Ik had nochtans alles nagemeten en de steunen zo hoog mogelijk gemonteerd zodat de stoelen incl. vloerisolatie en vloerplaat zouden passen. Niet zo heel erg dat die vloerplaat nu in brandhout ligt ;-). Ik kan nu wel veel makkelijker het interieur demonteren.... Als vloer op de isolatie kies ik nu voor een rubber stalmat o.i.d. Vlakbij is een leverancier van stalbenodigheden dus dat zal wel lukken. Als koeien en paarden op zulke matten kunnen lopen en pl@ssen en p :he!!!: epen kan die zeker als bodemmat in een syncro!

Voor de B2B seats heb ik de nieuwe vloersteuntjes al klaar om in te lassen.

edit, foto's erbij

Grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 15 apr 2018 10:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie